پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کشنده بارداری با پیروی از یک رژیم غذایی

دکتر بلو، مدیر تحقیقات فشار خون در مرکز پزشکی-ساینای گفت: ما همچنین اجزای منفرد رژیم غذایی مدیترانه را مصرف می کنیم و دریافت می کنیم که مصرف بیشتر سبزیجات، حبوبات و کاهش خطر پیامدهای نامطلوب بارداری مرتبط است.

مرکز پزشکی سیدرز-ساینای آمریکا در مطالعه اخیرشان بیان کرد، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطری برای شرایط مرگبار در دوران بارداری را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام



منبع

این امر به ویژه در زنان باردار بالای ۳۵ سال می‌تواند ارزش داشته باشد.

سطح هر کدام در رژیم غذایی یک فرد برای محاسبه امتیاز رژیم غذایی مدیترانه‌ای ترکیب شده و میزان غذای مصرفی یک فرد را تعیین می‌کند.

دکتر بلو افزود: مطالعات بیشتر برای استفاده از ترویج یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای در زمان لقاح و در طول بارداری می‌تواند از عوارض جلوگیری کند و خطرات سلامتی را کاهش دهد، مورد نیاز است.

پروفسور آلبرت افزود: این یافته‌ها به شواهد فزاینده‌ای که نشان می‌دهد رژیم غذایی مدیترانه می‌تواند نقش مهمی در حفظ سلامت زنان در طول عمر از جمله در دوران بارداری داشته باشد، می‌افزاید.

این پرسشنامه بر روی عادات غذایی زنان در طول سه ماه قبل از این پرسشنامه بود و از آنها خواسته شد که مصرف غذاها و نوشیدنی های رایج خود را گزارش کنند.

مرکز پزشکی سیدرز-ساینای در لس آنجلس کالیفرنی زنانی دریافت می‌کنند که از رژیم غذایی مدیترانه پیروی می‌کنند ۲۸ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به پری-اکلامپسیا(Pre-eclampsia) هستند.

در این مطالعه که اخیرا منتشر شده است، بررسی داده‌های ۷۷۹۸ زن پرداخت شده است. از شرکت زنانی که اولین فرزند خود را باردار بودند، خواستند تا در سه ماه اول بارداری خود، پرسشنامه بسامد غذا را تکمیل کنند.

بخوان  تاثیر پارک علم و فناوری در کاهش نرخ مهاجرت و افزایش نرخ بازگشت به کشور

سپس پاسخ‌ها به ۹ جزء رژیم غذایی مدیترانه‌ای است که شامل سبزیجات، میوه‌ها، آجیل، غلات کامل، حبوبات، ماهی‌ها، نسبت به خوردن غذا، گوشت قرمز و فرآوری شده و نوشیدنی‌ها بود، طبقه‌بندی شدند.

پری-اکلامپسیا از عوارض بارداری و یک مشکل چندارگانی است. این بیماری یکی از دلایل مهم مرگ و میر مادران باردار می‌باشد که باعث عوارض جنینی و مادری می‌شود. این بیماری از هر ۱۴ زن باردار یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و زمانی اتفاق می‌افتد که زنان را در دوران بارداری به بیماری‌های خطرناک خونی می‌رساند و به کلیه و همه آنها آسیب می‌رساند.

پروفسور کریستین آلبرت، رئیس دپارتمان قلب و در این مرکز گفت که این رژیم یک محیط و سبک زندگی مهم برای پیامدهای نامطلوب بارداری است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک مطالعه نشان می دهد می دهد مادرانی که در دوران بارداری از رژیم غذایی مدیترانه پیروی می کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به یک بیماری در دوره بارداری قرار دارند.

پری-اکلامپسیا تا هشت درصد از زنان باردار در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و اعتقاد بر این است که عامل ۱۵ از زایمان زودرس در ایالات متحده است.

یافته‌های این مطالعه در مجله JAMA Open منتشر شد.

رژیم غذایی مدیترانه ای به طور خاص توسط پزشکان و متخصصان تغذیه به دلیل آن در جلوگیری از مشکلات قلبی و مغزی و افزایش سلامت کلی افراد مورد تحسین گرفته شده است.

یافته‌ها نشان داد که امتیاز رژیم غذایی مدیترانه‌ای با احتمال ۲۱ درصد خطر کمتر به عوارض نامطلوب بارداری و به طور خاص با ۲۸ درصد خطر کمتر به پری-اکلامپسیا و ۳۷ درصد خطر کمتری برای ابتلا به بارداری مرتبط بود.

بخوان  لبخند مصنوعی باعث احساس شادی واقعی می شود