چت ربات Bing AI مایکروسافت در واقع کاربران را وسوسه می کند که از گوگل دور شوند

رویترز اشاره می‌کند که کاهش تعداد گوگل در همان بازه زمانی حدود 1 درصد است و بدیهی است که این یک موفقیت بزرگ نیست، اما با توجه به محبوبیت عظیم گوگل، تعداد قابل توجهی از مردم را نشان می‌دهد. ما می‌توانیم این روند را از نظر دانلودهای موبایلی نیز ببینیم، به‌طوری‌که اپلیکیشن Bing در مقایسه با زمان‌های قبل از GPT هشت برابر بارگیری‌های بیشتری را شاهد بود، در حالی که گوگل ۲ درصد کاهش داشت.

از اینجا می‌توانیم متوجه شویم که یک جابجایی آهسته و کوچک بین پویایی عادی دو موتور جستجو وجود دارد، اگرچه به این زودی‌ها عجله نخواهیم کرد تا آن را «مرگ Google» بنامیم. مایکروسافت از این علاقه جدید به محصول خود لذت می‌برد (تغییر تازه‌ای نسبت به بنرهای آزاردهنده و تقریباً رقت‌انگیزش در مرورگر Edge که از شما درخواست می‌کنند کروم را دانلود نکنید) و قبل از رسیدن به سطح محبوبیت فعلی، مجموعه مشکلات خود را با هوش مصنوعی Bing دیده است. بنابراین، می‌توان گفت که گوگل ممکن است مجبور شود قبل از رسیدن به سرعت، این مشکلات مربوط به هوش مصنوعی را نیز پشت سر بگذارد.

صرف نظر از این، گوگل همه چیز را دراز نکشیده است! این شرکت به تازگی Bard، چت ربات هوش مصنوعی خود را راه اندازی کرده است و برنامه های بزرگی برای ادغام آن با سایر محصولات مانند Google Workspace دارد. بارد خیلی خوب عمل کرد اولین تجربه ما با این محصول پس از راه اندازی و امیدواریم به این مناسبت دست پیدا کند تا جایگاه خود را در دنیای هوش مصنوعی پیدا کند.

بخوان  پدیدارشدن رنگین کمان عجیب در چین! + فیلم



منبع

مایکروسافت Bing پیشرفته را در اوایل فوریه راه‌اندازی کرد و از آن زمان تاکنون شاهد افزایش 15.8 درصدی بازدیدکنندگان از صفحه بوده است که می‌تواند نشان‌دهنده موفقیت بزرگی در سفر پر زحمت مایکروسافت باشد که در تلاش برای دور کردن کاربران از گوگل و تسلط مطلق آن در جستجو است. کره موتور

تجزیه و تحلیل: ما هنوز نیازی به بیرون آوردن گوگل از پشت انبار نداریم

مطابق با رویترز، مایکروسافت از زمانی که بینگ تجربه “جدید بینگ” خود را با پشتیبانی از ChatGPT راه اندازی کرد، شاهد افزایش حدود 16 درصدی بازدیدکنندگان از صفحه است. مایکروسافت در اوایل این ماه تایید کرد که اکنون به یک سطح رسیده است 100 میلیون کاربر فعال تخمین زده می شود و این تعداد احتمالاً در یک شتاب صعودی ادامه خواهد داشت زیرا افراد بیشتری با چت ربات‌های هوش مصنوعی راحت – یا حداقل با احتیاط آشنا می‌شوند.