چرا کودکان چرت زدن را رها می کنند؟

پروفسور اسپنسر افزوده که شواهد رو به رشد نشان می دهد که این مهم است که به همه کودکان خردسال فرصت چرت زدن داده شود. در حال حاضر مطالعات بیشتری برای ادامه کودکان در طول زمان‌های مختلف مورد نیاز است اما باید گفت که کودکان را به ترک چرت زدن می‌توان به حافظه نامطلوب تبدیل کرد.

چرت زدن به این خاطرات اجازه می‌دهد تا در قشر مغز پردازش شود و فضایی در هیپوکامپ آزاد شود تا در هنگام بیدار شدن از خواب، بیشتر ذخیره شود.

مطالعه بیشتر دانشگاه ماساچوست، کودکان نوپا که مغزشان بیشتر می‌کند، چرت زدن را می‌کند و پیش از آن، از چرت زدن کودکان جلوگیری می‌کند.

پروفسور “ربکا اسپنسر”(Rebecca Spencer) از دانشگاه ماساچوست این مطالعه تحقیقاتی را رهبری کرده است و در آن به بررسی این موضوع می پردازد که چرا برخی از کودکان چهار یا پنج ساله به چرت روزانه دارند، در حالی که برخی از کودکان سه ساله آن را دارند. عادت را ترک کرده اند، پرداخته است. نتایج این یافته‌ها “رابطه بین تغییر در چرت زدن و حافظه و رشد مغز” را نشان داد.

این مطالعه بر روی هیپوکامپ مغزی است که نقش مهمی در روندهای و حافظه دارد. نتایج مطالعه قبلی تفاوت آنها را در رشد هیپوکامپ برای کودکانی که چرت می‌زنند و آنهایی که این کارها را انجام نمی‌دهند، نشان می‌دهند.

تحقیقات این مطالعه در مجله “National Academy of Sciences” منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع

به گفته خود، وقتی کودکان خردسال هیپوکامپ نابالغ دارند، به خاطرات می‌رسند که می‌توان آنها را فراموش کرد، آن‌ها را ذخیره می‌کند که این امر به خواب نیاز دارد تا آنها را بدون حرکت می‌کند.

بخوان  تصویر حال ناخوش دریاچه ارومیه در میان آلبوم تصاویر فضانوردان

پروفسور اسپنسر گفت: وقتی کودکان کوچک در حال چرت زدن هستند، خاطرات عاطفی و بیانی خود را تثبیت می‌کنند، پس شاید از خود بپرسید، در حالی که این زمان بسیار مهم است و چرت زدن به کمک می‌کند، از چرت زدن آنها جلوگیری می‌کند. ؟

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای، چرت زدن برای رشد مغز و حافظه حیاتی است، اما امری علمی در مورد اینکه چه زمانی چرا کودکان نوپارت زدن را انجام می دهند، اطلاعات زیادی ندارند.

پروفسور اسپنسر گفت: وقتی هیپوکامپ ناکارآمد است، مانند داشتن یک سطح کوچک است. سطل شما سریعتر برای می‌شود و سرریز می‌شود و برخی از خاطرات بیرون می‌ریزند و فراموش می‌کنند. این همان چیزی است که ما فکر می‌کنیم برای بچه‌هایی که هنوز چرت می‌زنند، اتفاق می‌افتد. هیپوکامپ آن‌ها کمتر بالغ است و باید آن را بیشتر خالی کنند. وقتی هیپوکامپ توسعه یافته‌تر می‌شود، کودکان می‌توانند از چرت زدن کناره‌گیری کنند، زیرا هیپوکامپ آنها به حدی بالغ می‌شوند که دیگر سراریز نمی‌شوند. پس از آن می‌توان خاطرات را تا پایان روز حفظ کرد و خواب شبانه را در انتقال خاطرات به قشر مغز انجام داد.