چرت زدن پس از زنگ صبحگاهی ساعت مضر است

تعجب‌آور نیست که دسته‌ای که بیدار می‌شوند خود را به تعویق می‌دهند، جنبه‌های مثبت آن از جمله خلق و خوی بهتر است را می‌دیدند در حالی که آن دسته‌هایی که به آن‌ها می‌رسیدند با این فواید مخالف بودند.

شب‌زنده‌داران بیشتر از این بیشتر از این دکمه استفاده می‌کنند و به طور کلی گزارش می‌دهند که این دسته از افراد خسته‌تر هستند. از این دکمه در افراد جوان نیز بیشتر بود.

روزها بیرون آمدن از رختخواب کاری عذاب‌آور است، بنابراین بسیاری از افراد به طور طبیعی و سوسی می‌شوند که با فشار دادن چرت زدن (snooze) ساعت خود را فشار دهید تا تنها ۱۰ دقیقه بیشتر بخوابید. به گفته‌ی بیشتر، این کار ممکن است لذت‌بخش باشد، اما در واقع می‌توان برای سلامتی شما همراه باشید.

استفن متینگلی (Stephen Mattingly)، نویسنده اصلی این مطالعه و عصب‌شناس دانشگاه نوتردام در ایندیانا که این پژوهش را همراه با آرون استریگل (Aaron Striegel)، استاد علوم رایانه و مهندسی در نوتردام انجام داده است، می‌گوید: سازمان پزشکی عمومی با استفاده از دکمه چرت مخالف است اما وقتی ما به بررسی های واقعی پرداختیم، اطلاعاتی وجود ندارد. ما اکنون داده‌هایی داریم که این موضوع را می‌کند تا چه اندازه میان مردم رایج است و هنوز موارد زیادی وجود دارد که نمی‌دانیم.

با وجود این انتقادات نسبت به چرت زدن، داده‌های واقعی در مورد تأثیرات آن کمیاب به همان اندازه است که هر آنچه ما در این مورد می‌دانیم از مطالعات انجام شده در رفتارهای مرتبط با خواب یا آسیب به دست است.

این دکمه‌ها که در همه اپلیکیشن‌ها هستند، ساعت‌ها و ساعت‌های زنگ‌دار دیده می‌شوند از محبوبیت خاصی که دارند این محبوبیت با هشدارهای متعدد مبنی بر مضر بودن آن، در تضاد است.

بخوان  بهره گیری همزمان از انرژی باد و خورشید

هیچ کدام از این موارد به معنای وجود یک رابطه علّی مستقیم میان فشردن دکمه چرت زدن و تا دیر وقت بیدار ماندن و تحرک کمتر در طول روز نیست بلکه نشان می‌دهد در حالی که فشردن دکمه چرت زدن برای یک نفر می‌تواند احساس خوبی به همراه داشته باشد. ممکن است برای دیگری خوب نباشد.

با بیان اینکه گاهی اوقات چرت زدن واقعاً می‌تواند مفید باشد، به این نتیجه رسید که هنوز موارد زیادی وجود دارد که ما در این موضوع نمی‌دانیم. آنها می‌خواهند بر روی گروه‌های بزرگ‌تر افراد، مطالعات دقیق‌تری در مورد تأثیرات آن را انجام دهند که در آن نه تنها نکات مهمی است بلکه نکات مثبت فشردن دکمه چرت زدن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ايسنا و به نقل از ساينس آلرت، اگر شما هم صبح‌ها هستید، زمانی که ساعت شروع به زنگ زدن می‌کند دکمه «چرت زدن» را می‌فشارید باید بدانید که تنها نیستید و یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از افراد بزرگسال به طور معمول تا دوم، سومین یا چهارمین بار، بیدار هستند. شدن را به تعویق می‌اندازند.

متینگلی می‌گوید: این موضوع همیشه بد نیست. شبیه به استرس. برخی از استرس‌ها خوب هستند. به همین دلیل است که ما واکنشی به نام پاسخ ستیز یا گریز داریم. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که نشان دهد از دکمه چرت زدن ساعت مفید است.

مهم‌ترین وسایلی که افراد برای استفاده از این دکمه می‌توانند شامل مواردی شوند چون: من نمی‌توانم با اولین زنگ ساعت از رختخواب بیرون بیایم و در رختخواب احساس راحتی کنم. دکتر میگوید که از هر سه نفر در ایالات متحده آمریکا یک نفر خواب کافی ندارد.

بخوان  آثار هنری خلق شده توسط هوش مصنوعی چگونه هستند؟

متینگلی می‌گوید که این آمار تنها معرف جمعیت کوچکی است.

دانش اندیشه‌های ذهنی می‌سازند که ساعت از نظر تئوری می‌تواند خواب ما را مختل و بیدار شدن ما را به صورت خودکار را به علوم تبدیل کند. زمانی که در حالت نیمه هوشیار هستید، هیچ چیز به اندازه این دکمه نمی‌تواند زنگ بزند و نمی‌تواند زنگ بزند، اما برای چند دقیقه، بدن را وارد چرخه خواب بعدی می‌کند. چرخه های که تنها پس از چند دقیقه بار دیگر مختل خواهد شد.

این پژوهش در مجله «خواب» منتشر شده است.

این مطالعه با بیان اینکه فشردن دکمه چرت زدن ساعت برای افراد خوب یا بد است، خودداری می کنند و تاکید می کنند که نیاز به زنگ زدن برای بیدار شدن ممکن است برای سلامت ما مناسب نباشد. به عبارت دیگر، راه حل مبارزه با کم‌خوابی، خواب است نه فشردن چند بار دیگر فشار دهید. فرد خوابی با طول مناسب با برنامه منظم و تا حد امکان آرام و بدون مزاحمت داشته باشید.

در این مطالعه 45 نفر اول حضور داشتند و در نظرسنجی‌های روزانه ثبت می‌شدند و همچنین داده‌های مربوط به دستگاه‌های پوشیدنی را نشان می‌دادند که زنان 50 درصد بیشتر از مردم را فشار می‌دادند. علاوه بر آن الگوهای خواب را نشان می‌دهد که بیدار می‌شوند، نشانه‌های بیشتری از خواب را می‌دهند.

انتهای پیام



منبع