چگونه انتشار گازهای گلخانه‌های حمل‌ونقل جهانی را کاهش داد؟

انتهای پیام



منبع

سیستم ایمان، از تصادفات و مرگ ناشی از سفر با وسیله نقلیه جلوگیری از می‌کند. در سال 2021، سازمان ملل هدفی را برای کاهش صدمات و مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای تا سال 2020 به نصف تعیین کرد که هدف از آن مستلزم است. دوچرخه و اجرای قوانین راهنمایی ورانندگی است. سیستم‌های حمل‌ونقل نیز باید مقرون به صرفه باشند و بتوانند همه باشند.

هزینه‌های اولیه خودروهای برقی در حال کاهش است که بیشتر به کاهش قیمت باتری می‌پردازد. تعداد شارژهای برقی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ به ۱.۸ میلیون رسید.

در حال حاضر، تقریباً سه چهارم انتشار دی‌اکسیدکربن ناشی از حمل‌ونقل جاده‌ای است. با توجه به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، این تغییرات برای سلامت عمومی و کیفیت زندگی همراه خواهد بود. کاهش استفاده از خودرو می‌تواند فضاهای بیشتری را برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، پارک‌های عمومی یا غذاخوری در فضای باز و معاشرت باز کند.

ارهایشت و منهرون بن حینهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههم

باید وسایل نقلیه با فسیلی را با بالاترین سرعت ممکن کنار بگذاریم. وسایل نقلیه، وسایل نقلیه الکتریکی خدمات مشابه را بدون انتشار مستقیم دی‌اکسیدکربن یا هوای ارائه می‌دهند. برای اینکه در مسیر محدود کردن گرمایش زمین تا ۱.۵ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۰۳۰ باقی بمانیم، تمام خودروهای جدید فروخته شده در سطح جهان باید باشند. در سال 2021، تنها 8.7 درصد از خودروهای جدید برقی بوده اند و به کمک بهبود اقتصاد و حمایت دولت، فروش خودروهای برقی به سرعت در حال افزایش است و ده ها کشور قصد دارند خودروهای گازسوز و دیزلی را تا سال 2040 یا قبل از آن بفروشند. پایان دهنده.

بخوان  اپل 30.5میلیون دلار جریمه شد

به نقل از ویفروم، با رشد اقتصاد و جمعیت، نیاز به حمل‌ونقل کارآمد، در حفظ و پایداری افزایش می‌یابد. در سال ۲۰۱۹، ۷۱ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌های مربوط به حمل‌ونقل جاده‌ها بود. حمل‌ونقل سال‌هاست که در افزایش کربن‌زدایی از بخش‌های دیگر مانند برق و گرمایش عقب‌تر است. برای محدود کردن گرمایش زمین به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد و جلوگیری از بدترین تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی، باید مسیر خود را معکوس کنیم و گازهای گلخانه‌ای حمل‌ونقل را تا حد ممکن کاهش دهیم.

شهرها می‌توانند خدمات را برای کاهش وابستگی به خودرو، راه‌های افزایش دسترسی به مغازه‌ها، و فرصت‌های اوقات فراغت بدون نیاز به وسایل نقلیه ابداع کنند، همچنین از طریق افزایش هزینه‌های پارکینگ، مالیات بر سوخت یا طرح‌های شارژ ازدحام سفرهای خودرویی را از بین ببرند.

تغییرات می‌توانند سیستم حمل‌ونقل جهانی ما را متحول کنند. آنها سیستم‌هایی را ارائه می‌کنند که در آن فرصت‌ها و خدمات به راحتی و به‌طور معمول از طریق جابجایی پاک و ایمن از پیاده‌روی تا اتوبوس‌های برقی و برنامه‌های اشتراک دوچرخه‌ها قابل دسترسی است. سیستمی که در آن هواپیماها با سوخت پاک کار می‌کنند و تصادفات جاده‌ای که علت اصلی مرگ‌ومیر کودکان است. سیستمی که در آن قطارهای پرسرعت رایج و محبوب هستند. اما، این موارد تنها در مواردی امکان پذیر است که ما به سرعت در این تغییرات برای دستیابی به اهداف آب‌وهوایی و برابری در این تعیین کننده تسریع، پیشرفت کنیم.

سیستم‌های حمل‌ونقل آینده علاوه بر کم‌کربن بودن، باید ایمن، مدرن و حول محور بهبود سلامت باشند. به‌عنوان مثال، گسترش زیرساخت‌ها در اطراف سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی با مسیرهای پیاده‌روی یا مسیرهای دوچرخه‌سواری اختصاصی نه تنها با ازدحام وسایل نقلیه‌ای مبارزه می‌کنند و هوا را کاهش می‌دهند، بلکه باعث می‌شود که فعالیت‌های بیشتری مانند پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری را می‌کند.

بخوان  ویندوز 11 یک تغییر کوچک اما بسیار کاربردی ایجاد می کند تا زندگی شما را آسان تر کند

ایسنا/خراسان رضوی سیستم حمل‌ونقل جهانی ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را جهانی تشکیل می‌دهد که همچنان در حال رشد است و برای محدود کردن گرمایش زمین به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد، باید انتشار گازهای گلخانه‌ای در حمل‌ونقل را تا حد امکان کاهش دهد.

مسافت طی شده توسط خودروهای سواری در سطح جهانی در حال افزایش است. یک کیلومتر طی خودروهای سواری در سال ۲۰۲۰ به ۴۴ درصد افزایش یافته و انتظار می‌رود که این میزان در سال ۲۰۳۰ به ۵۰ درصد می‌رسد و با این روند، می‌توان اطمینان حاصل کرد که مردم در سراسر جهان به جایگزین‌های باکیفیت و ایمن مانند قطارها می‌شوند. سریع‌السیر یا اتوبوس دسترسی دارند. کاهش این سهم به 34 تا 44 درصد تا سال 2000 به سیستم حمل‌ونقل کمک می‌کند تا گرم جهانی را زیر 1.5 درجه سانتی‌گراد حفظ کند.

در سال ۲۰۲۲، ۱۱ کشور از جمله هند و چین هدف دوری از سفر با خودرو و اولویت‌بندی حمل‌ونقل عمومی را ارائه کردند و ۱۰۳ کشور را در سال ۲۰۱۹ برای زیرساخت‌های پیاده‌روی و برنامه‌های دوچرخه سواری ارائه کردند.

برای رسیدن به این مسیر، تغییر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی نقش مهمی ایفا خواهد کرد اما تغییر حمل‌ونقل مستلزم تغییرات واقعی سیستمی است.

چگونه انتشار گازهای گلخانه‌های حمل‌ونقل جهانی را کاهش داد؟