چگونه اینترنت را آنلاین پیدا کنیم

گاهی اوقات تخفیفی که در سایتهای خرید گوشی میبینید، چشمگیر است و میتوانید با هزینه کمتری گوشی مورد نظرتان را خریداری کنید. این شرکت تصمیم دارد ۴۴۲۵ ماهواره را به فضا پرتاب کند که هدف آنها، تامین اینترنت برای همهی نقاط جهان است. ما قصد داریم که مهمترین نکات در زمینه خرید لپ تاپ را به شما به اشتراک بگذاریم تا یک تصمیم درست داشته باشید. اولین تلاش انسان برای ساخت ماشینی که بهجای انسان کار کند و تصمیم بگیرد، به حدود قرن ۱۷ بازمیگردد. الگوریتم ژنتیک در خدمت بهینهسازی ساختار نسلها قرار گرفته تا فرایند تکامل طبیعی را شبیهسازی کند.

و نهایتا در هر جایی از زندگی روزمره از کار با موبایل گرفته تا خرید از فروشگاه را شامل شود. این حوزه بیشتر به یادگیری تقویتی باز می گردد که بعدا در مورد آن بیشتر توضیح خواهم داد. با هوش مصنوعی، ماشینها میتوانند به طور مؤثر کار کنند و حجم وسیعی از دادهها را در یک چشم به هم زدن تجزیه و تحلیل کنند و مشکلات را از طریق یادگیری بانظارت، بینظارت یا نیمهنظارت حل کنند. این لایه مانند حسگری عمل میکند که اطلاعات را برای پردازش دریافت میکند و آنها را به لایههای پایینتر میفرستد. مثلا مایکروسافت ورد به تنهایی نمیتواند پیشرفت کند، اما نرم افزار تشخیص چهره میتواند به صورت پی در پی اجرا شده و در تشخیص چهره بهتر عمل کند.

همان طور که گفته شد با استفاده از نرم افزار همراه من امکان مشاهده ریز صورتحساب وجود دارد. در دنیای فناوری امروزی هوش مصنوعی به یکی از روشهای مهم توسعه نرم افزار تبدیل شده است و همچنین، پتانسیل رشد بالایی دارد. برای توضیح این بخش کافیه بگم که فیلم سینمایی من روبات هستم(I, Robot) که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد یا فیلم او(HER) که در سال ۲۰۱۳ پخش گردید را ببینید. این برنامهی کامپیوتری پیش از این اولین حضور عمومی خود را در یک مسابقهی تلویزیونی اطلاعات عمومی در سال ۲۰۱۱ تجربه کرد. AR و VR فن آوری های دوقلویی هستند که به شما امکان می دهند تا چیزهای واقعی را به صورت مجازی تجربه کنید، البته این تجربه های مجازی واقعاً نزدیک به واقعی هستند و امروزه توسط مشاغل مختلف و در هر اندازه و شکلی مورد استفاده قرار می گیرند. مقصود توسعه روزافزون هوش مصنوعی، تفکر پیوسته بشر پیرامون آن و انباشت هر چه بیشتر دانش و تجربه آدمی در این باره است که «چگونه ماشینها میتوانند همچون آدمی بفهمند و عمل کنند؟

منظور از مصنوعی(Artificial) یعنی ساخته شده به دست بشر است و از طرفی دیگر هوش(Intelligence) به معنای توانایی ذهن برای درک اصول، حقیقت، حقایق یا معانی، کسب دانش و تبدیل علم به عمل بر پایه توانایی یادگیری و درک کردن است. با توجه با تجربه کسب شده از کاربردهای هوشمصنوعی، این امکان وجود دارد در اکثر مسائل روزمره ورود کند تا فرآیند رشد بشر رو بهبود بخشیده و زندگی را ساده تر کند. مورد ایمندرمانی را که یک درمان جدید سرطان به روش رادیکال است، و حتی در مراحل پیشرفته بیماری نیز به بیماران مبتلا به سرطان امید تازهای بخشیده است، در نظر بگیرید. سیستمهای پردازش گفتار در کنار NLP این امکان را برای ماشینهای هوشمندی، چون اسمارتفونها، فراهم میکنند که از طریق زبان گفتاری با کاربران ارتباط برقرار کنند. مشترکین میتوانند بستههای اینترنتی مورد نظر خود را رزرو کنند تا با پایان بسته فعلی، بسته اینترنتی جدید فعال شود.

بخوان  جدیدترین تکنولوژی های پزشکی سال‌ های اخیر رادطب | 1biti

در این نوع یادگیری از حافظه یا به طور دقیق از تجربه استفاده نمی شود و سعی می شود در هر لحظه همه گزینه های ممکن را بررسی کرده و بهترین راه حل را به نتیجه برساند. مثلاً زمانی که اسنپ میگیریم، میتوانیم موقعیت کنونی خودرو را روی نقشه ببینیم. این نوع از AI را میتوانیم در برخی از نرمافزاهایی که روزانه استفاده میکنیم ببینیم. در همین رابطه توصیهگرها بهعنوان رابط کاربریهای هوشمند، امروزه توانستهاند با قرارگیری بر روی پلتفرمهای مختلف فروشگاهی، خدماتی و خبری، علایق کاربر را بر اساس الگوی رفتاری وی شناسایی کرده و نزدیکترین مطالب به نیاز و سلیقه کاربر را به او پیشنهاد دهند.

او متوجه شد و تصمیم گرفت IBM AI و پلتفرمهای علم داده مانند IBM Watson را گشترش دهد. علاوه بر این پژوهشهای مختلف دیگری هم روی هوش مصنوعی در حال پیگیری است که شاید برجستهترین آنها پروژهی «واتسون» (Watson) شرکت IBM باشد. این موضوع علاوه بر پیشرفت اینترنت اشیا، باعث پیشرفت تکنولوژی در سایر زمینهها مثل رشد هوش مصنوعی و بیگ دیتا هم میشود. این نوع از هوش مصنوعی علاوه بر اینکه میتواند از هوش چندوجهی انسان تقلید کند، به دلیل برخورداری از حافظه بسیار بیشتر و قدرتمندتر نسبت به حافظه انسان و همچنین توانایی پردازش و تحلیل سریعتر دادهها نسبت به بشر و توانایی تصمیمگیری بهتر میتواند در تمام زمینهها از انسان پیشی بگیرد. روزی میرسد که هوش ماشینی علاوه بر اینکه به ما پیشنهاد میکند چه آهنگی گوش کنیم یا چه رنگ لباسی به پوستمان میآید، بهجای پزشک و قاضی و پلیس هم تصمیمگیری خواهد کرد. ما سعی کرده ایم به زبان سادهتر و با بیانی واضحتر موضوعات را ارائه کنیم.

مزارع هوشمند، لباسها و هرآنچه که فکرش را نمیکنید در آینده نزدیک به اینترنت متصل خواهند شد. ولی به نظر میرسد این تکنولوژی در حوزهی لوازم الکترونیک مصرفی به یک نقطهی عطف و پیشرفت بزرگ نزدیک میشود. معمولا مقالات بسیار خوبی در زمینهی هوش مصنوعی (AI) و مزایای آن برای تجارت و جامعه وجود دارد. هوش مصنوعی امروزی کارهایی را انجام میدهد که از قبل برای آن برنامه ریزی شده است. از مشخصههای مهم لپتاپهای اداری، وجود کیبورد خوب و استاندارد است به این دلیل که افراد کارمند و حسابدارها بیشترین استفاده را از کیبورد دارند. هوش مصنوعی شاخهای مهم و گسترده از علم کامپیوتر است. چند قرن بعد، در دههی ۱۹۳۰ کورت گودل، آلونسو چرچ و آلن تورینگ بنیادهای اساسی منطق و نظریهی علم کامپیوتر را بنا نهادند. بیش از یک دهه است که IBM ساخت لپ تاپهای ThinkPad خود را متوقف کرده است، اما هنوز هم احتمال این وجود دارد که بهلطف وجود لنوو، آن را در سالهای آینده داشته باشیم.

بخوان  کسب و کار پر رونق می خواهید؟ روی هوش مصنوعی تمرکز کنید!

طبق بیانیهی این شرکت، این ماهوارهها قرار است همهی افراد را در اقصی نقاط جهان به اینترنت متصل کنند. هر کدام از مدل های خاصی از هوش مصنوعی با الگوریتم های متفاوت استفاده می کنند که با عوض شدن نوع مسئله کارایی خود را از دست می دهند. با این حال، بسیاری از این مقالات برای خوانندگان معمولی بیش از حد فنی هستند و در نتیجه آنها نمیتوانند آموزش هوش مصنوعی را به زبان ساده فراگیرند یا دست کم درک نسبی از موضوعی که در مورد آن در اینترنت جستجو کرده اند داشته باشند. شاید بتوان گفت تنها گوشی های پرچمدار در حدی کامل هستند که بتوان آنها را برای طیف وسیعی از کاربریها مناسب دانست اما در بازار گوشی های میان رده داستان کمی متفاوت است؛ اگر بازی با گوشی یکی از اولویت های شما هستند، بسیاری از میان رده ها برای این کار مناسب نیستند اما میتوان در این رده نیز گزینه های مناسبی برای بازی پیدا کرد.

اگر با جدید ترین گوشی های اپل آشنایی داشته باشید، قطعاً میدانید که آخرین سری آیفونها در ۲۰۲۱ معرفی شد، اما جالب است بدانید اپل در ۲۰۲۲ هم فعال بوده و یک گوشی جدید در کلاس میانرده (نسبت به گوشیهای قدرتمند آیفون) وارد بازار کرده که در ادامه آن را معرفی میکنیم. در اصل، تسلا کارش را با مجموعهای از سیم پیچهای بزرگ که میدان مغناطیسی تولید میکردند و باعث القای جریان در چراغ میشدند، انجام میداد. ایدهی خلق موجودات هوشمندی که بتوانند کارهای انسان را انجام دهند، به اسطورهها برمیگردد. این سه پروسه روشهای متفاوت زیادی را مهیا میکنند تا بتوان نحوهی تبدیل ورودی به خروجی دلخواه را تنظیم کرد. تعریف یادگیری ماشینی سیستمی است که تجربه را به دانش تبدیل میکند. در ضمن E-GAN روند تکامل طبیعی انسان در سیاره زمین را برای هوش مصنوعی شبیهسازی میکند. شرکتهای فعال در حوزه پردازش زبان طبیعی در ایران میکوشند ابزارهای پردازش زبان طبیعی را بومیسازی و روی زبان فارسی پیاده کنند.

بخوان  تغییرات تکنولوژی نقش نوآوری و تکنولوژی در رشد کشورها تکنولوژی های جدید | 1biti
سپس سیستم نظر انسان را میگیرد و مجددا نتیجه را اصلاح میکند تا به نتیجهی مورد نظر برسد. برنامهها اغلب روی سیستمهای کامپیوتری پیادهسازی میشوند و بهواسطهی این برنامه، کامپیوتر میتواند درمورد مسائلی که در اختیارش قرار میدهند تصمیم بگیرد، برنامهریزی کند یا نتیجه را پیشبینی کند. به این ترتیب ماشین میتواند همان کارهایی را که یک انسان انجام میدهد را در زمانی کوتاهتر و با دقتی بیشتر انجام دهد. البته این دو مراحل ابتدایی هستند که در Siri انجام میشود و تا کامل شدن فرایند چند مرحلهی دیگر در این ابزار طی میشود. در حوزه کسب و کار می تواند به شکل های مختلف از جمله نحوه سرویس دهی به مشتریان و کنترل کارمندان اثر گذار باشد.

داستان اختراع ماشینها با قابلیتهای مختلف، دستمایهی ساخت فیلمهای علمی – تخیلی زیادی شده است، همچنین که داستان ساخت اولین ماشین توسط آلن تورینگ، موضوع یکی از همین فیلمهاست. بنابراین، AI برنامهای است که از هوش انسانی الهام گرفته است و روی ماشینها پیادهسازی میشود. رابطه میان دانشگاه و صنعت امروزه از مهمترین و با پشتوانهترین ارتباطات حوزه تکنولوژی به حساب میآید؛ به طوری که دانشگاهها از حمایتهای مالی و تحقیقاتی شرکتهای بزرگ بهره میگیرند و در مقابل با تربیت نیروی انسانی متبحر و حرکت در مسیر آینده تکنولوژی، عملا به رشد بازار و وسعت علمی آن کمک میکنند. در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مجله یک بیتی. وظیفه ما “افزایش سواد دیجیتال” کاربرانمان و ارائه محتوایی سود مند برای آنهاست است امیدوارم با خواندن این مقاله جواب سوالات خود را گرفته باشید، لطفا توجه کنید که این مقاله دائما به روز رسانی میگردد، به نظر شما تکنولوژی میتواند جایگزین نیروی کار شود؟ پس ما را در این راه همراهی کنید.

پردازش زبان طبیعی آموزش زبان انسانی به ماشینهاست. به ماشینهای اشاره دارد که از سطح هوش انسانی گذشتهاند و دیگر محدودیتهای هوش انسانی را ندارند. قابلیتهای نوآورانه آن در تولید گوشی samsung آن را تا به امروز بین رقبایش سرافراز نگه داشته، به طوری که با وجود ورود برندهای دیگر، هنوز جایگاه خود را حفظ کرده است. همین نکته کافی است تا همگان تلاش کنند اطلاعات خود را در این موضوع به روز نگه دارند. چهار دسته اصلی سیستم هوش مصنوعی، هر یک بخشی از این فناوری را پیش میبرند؛ ماشین واکنشی، ابتداییترین نوع هوش مصنوعی است که صرفاً به سناریوهای فعلی واکنش نشان میدهد و نمیتواند برای تصمیمگیری در زمان حال به دادههای آموزش داده شده یا تکراری تکیه کند. در سالهای پیش رو هم فناوری، در مرکز توجه خواهد بود و تمام تلاش خود را میکند که زمین را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کند.