چگونه در دوره یک شراره خورشیدی شدید ایمان بمانیم؟

چگونه در دوره یک شراره خورشیدی شدید ایمان بمانیم؟

طوفان‌های ژئومغناطیسی می‌توانند جریان‌های دیگری را در شبکه‌های برق تولید کنند که با ترانسفرمها تداخل کرده و می‌توانند باعث قطع برق شوند.

چگونه در دوره یک شراره خورشیدی شدید ایمان بمانیم؟

منابع لازم برای زندگی بدون برق را ذخیره کنید

ممکن است از پرواز در طول طوفان خورشیدی بگیرید

مناطقی که ذرات خورشیدی بر روی زمین تأثیر می‌گذارند، خطوط میدان مغناطیسی سیاره ما، آن‌ها را به سمت قطب‌های شمال و می‌فرستند، جایی که به لایه‌های بالای جو نفوذ می‌کنند و با مولکول‌های گاز می‌سازند تا نورهای رقصنده شفق قطبی را ایجاد کنند. .

این بداند که برای زمستان مواد غذایی فاسد نشدنی، آب معنی، پول نقد، چراغ قوه‌های باتری‌دار یا دستی، پتو و لباس گرم و وسایلی برای پخت و پز ایمن بدون برق تهیه کنید.

شراره های خورشیدی انفجارهای قدرتمند انرژی هستند. آنها در مناطق مختلف فعال رخ می دهند. مناطق فعال نیز نواحی‌های در خورشید هستند که با حضور قوی میدان‌های مغناطیسی مشخص می‌شوند. مواردی که این میدان‌های مغناطیسی توسعه می‌یابند، می‌توانند به نقاطی از ناپایداری برسند و انرژی را به اشکال مختلف از جمله تابش الکترومغناطیسی، کنند. شراره‌ها و فوران‌های خورشیدی می‌توانند بر ارتباطات رادیویی، شبکه‌های برق، سیگنال‌های ناوبری تأثیر بگذارند و خطراتی را برای فضاپیماها و فضانوردان ایجاد کنند.

جو زمین از تابش این فوران‌های خورشیدی جلوگیری می‌کند و از مردم روی زمین محافظت می‌کند، اما نمی‌تواند مانع از فعالیت‌های مغناطیسی و الکتریکی با فناوری‌های ما شود.

در مورد کوره‌های زغالی نیز همینطور است: هرگز از آنها در داخل خانه استفاده نکنید، حتی اگر منطقه به خوبی تهویه شود. زغال سنگ نیز مونوکسید کربن تولید می کند.

هاپگود گفت: من آن را به عنوان یک رویداد در هر قرن در هر مکانی خاص ارزیابی می کنم.

وی افزود: برای مردم مهم است که در مقابل دست دادن برق مقاومت شخصی داشته باشند.

شراره‌های خورشیدی انفجار انرژی هستند که در اثر درهم تنیده شدن، عبور و یا سازماندهی مجدد مناطق مغناطیسی در نزدیکی لکه‌های خورشیدی ایجاد می‌شوند. در موارد شدید، شراره های خورشیدی می توانند ارتباط رادیویی و نیروگاه های روی زمین را غیرفعال کنند. اما علاوه بر این، آنها عوامل پدیده‌های خیره کننده آب و هوای فضایی نیز هستند.

بخوان  آیا می تواند درمان ها را در مراقبت های بهداشتی بهبود بخشد؟

هرگز ژنراتور را در داخل خانه راهاندازی نکنید

چگونه در دوره یک شراره خورشیدی شدید ایمان بمانیم؟

اتمسفر زمین با مسدود کردن تشعشعات قدرتمندی که با شراره‌های خورشیدی و خروج جرم از تاج خورشیدی می‌آیند، از مردم روی زمین محافظت می‌کند. اما تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در هواپیما در هنگام شروع حادثه شراره خورشیدی یا طوفان خورشیدی می تواند شما را در معرض دوزهای بالاتر از تابش قرار دهد. در مواردی ممکن است به هر حال نتوانید مسافر هواپیما شوید. اگر پرواز شما در طول یک طوفان ژئومغناطیسی بر فراز قطب شمال انجام شود، ممکن است به دلیل خطر قطع ارتباط و ناوبری، لغو یا تغییر مسیر داده شود.

به گفته ناسا، یک شراره خورشیدی که انفجاری از تابش است و ذرات باردار را از خورشید شتاب می‌دهد، با سرعت نور حرکت می‌کند، بنابراین تا زمانی که پیش‌بینی‌ها آن را می‌بینند، در حال حاضر بر یونوسفر زمین تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث خاموش شدن رادیو شود. . زمانی که ابری از پلاسما و میدان‌های مغناطیسی به فضای پرتاب می‌شوند، از تاج خورشیدی یک فوران شدیدتر و هدفمند خارج می‌شوند.

هاپگود گفت: من انتظار دارم که تداخل باعث شود که شبکه برق خاموش شود تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود و همچنین بازگرداندن عملکرد عادی به زمان (شاید ساعت‌ها، شاید یک یا دو روز) نیاز داشته باشد.

جرم از تاج خورشیدی خطرناک است بر مگنتوسفر تأثیر می‌گذارند و خطوط میدان مغناطیسی زمین را در رویدادی به نام طوفان ژئومغناطیسی که به عنوان طوفان خورشیدی نیز شناخته می‌شود، به هم می‌زند. این همان چیزی است که می‌تواند باعث برق شود.

بخوان  از ویجت ها متنفر هستید؟ پس از آن چیزی که مایکروسافت در آخرین پیش نمایش ویندوز 11 انجام می دهد را دوست نخواهید داشت

این همان چیزی است که در سال ۱۹۸۹ در کبک اتفاق افتاد. طغیان ذرات خورشید، برق منطقه را برای حدود 9 ساعت از بین برد.

این اشتباه یک اشتباه اشتباه از بلایا و قطع برق است. ژنراتورها مونوکسید کربن تولید می‌کنند، بنابراین توصیه می‌شود هرگز آنها را در داخل خانه یا در فضای بسته مانند گاراژ، سوله یا زیرزمین اجرا نکنید. این ماشین‌ها می‌توانند منطقه را با گاز سمی پر کنند و در عرض چند دقیقه افراد را بکشند.

ابزار پیش‌بینی می‌تواند قبل از خروج از تاج خورشیدی به هشدار دهنده. بر اساس گزارش مرکز پیش بینی هوای فضایی سازمان ملی اقیانوسی و جوی، برخی از خروج‌های جرم از تاج خورشیدی پس از ۱۵ ساعت از اولین مشاهده، به زمین میرسند، در حالی که برخی ممکن است روزها طول بکشد تا به زمین برسند.

به رادیو یا جی پی اس تکیه کنید

چگونه در دوره یک شراره خورشیدی شدید ایمان بمانیم؟

اگر اصول اولیه در برابر بلایا را دنبال کنید، احتمالاً برای یک شراره خورشیدی نیز خواهد بود.

به طور کلی آماده بودن در برابر بلایا می‌توانید شما را برای شراره‌های خورشیدی آماده کنید. آماده شدن برای احتمال وقوع یک شراره بزرگ خورشیدی با آماده شدن برای هر فاجعه تفاوتی ندارد. آمادگی برای طوفان‌ها، زلزله‌ها، طوفان‌های برفی، بیماری‌های همه‌گیر یا رستاخیز زامبی‌ها و قطع برق نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام



منبع

چگونه در دوره یک شراره خورشیدی شدید ایمان بمانیم؟

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، دائماً فعالیت‌های خورشیدهای شدید می‌شود، پلاسما در سطح آن به صورت حباب رخ می‌دهد و لکه‌های خورشیدی غول‌پیکر باز و بسته می‌شوند. گاهی اوقات، سطح خورشید فوران می‌کند و انفجاری از پلاسما و ذرات باردار را به سمت زمین می‌فرستد.

چگونه در دوره یک شراره خورشیدی شدید ایمان بمانیم؟

به یاد داشته باشید که شراره‌های خورشیدی و همچنین خارج شدن جرم از تاج خورشیدی می‌توانند بر روی رادیویی تأثیر بگذارند و حتی باعث خاموشی رادیو شوند. پس از طوفان ایرما در سال ۲۰۱۷، دو طوفان خورشیدی ارتباطات رادیویی اضطراری را به مدت ۱۱ ساعت قطع کردند.

بخوان  برتری کوانتومی قرار است جهان را تغییر دهد!

مایک هاپگود، مشاور آب و هوای فضایی در آزمایشگاه رادرفورد اپلتون در بریتانیا، از طریق ایمیل به بیزینس اینسایدر گفت: خطر ناشی از هوای شدید فضایی است که فناوری‌هایی را که برای زندگی انسان حیاتی هستند، مختل می‌کند. این تنها در سال گذشته، مثلاً از سال ۱۹۶۰، به یک بزرگ تبدیل می‌شود، زیرا برق جایگزین زغال‌سنگ به عنوان منبع انرژی کلیدی برای خانه‌ها و ادارات می‌شود. ما در یک چرخه خورشیدی جدید هستیم و تا جولای ۲۰۲۵ با فعالیت خورشیدی هستیم. شراره‌های خورشیدی و طوفان‌های فضایی احتمالاً در سه سال آینده خواهد بود.

شراره‌های خورشیدی و فوران‌های پلاسما رایج هستند و گاهی آنقدر بزرگ هستند که زمین را ویران کنند. فوران‌های خورشید می‌توانند باعث قطع برق، خاموشی رادیو و جلوگیری از جی پی اس شوند.

طوفان‌های ژئومغناطیسی همچنین با ماهواره‌ها تداخل دارند و حتی می‌توانند آنها را از مدار خارج کنند و جی پی اس روی زمین را مختل کنند. بنابراین تهیه نقشه از مسیرها در نقاط کلیدی یا مکان‌های تشخیص اضطراری پیش از موعد می‌تواند هوشمندانه باشد.

با این حال، مانند هر فاجعه‌ای، عاقلانه است که از قبل برنامه‌ریزی کنید تا در آخرین لحظه از منابع خود را تهیه کنید.

شراره خورشیدی چیست و چگونه بر روی زمین تأثیر می‌گذارد؟

فوران‌های خورشیدی بزرگتر می‌توانند شفق‌های قطبی زیبایی را در جنوب پنسیلوانیا، آیووا و اورگان ایجاد کنند. اما شبکه واقعاً بسیار بزرگ می‌تواند شبکه‌های برق را قطع کند، جی پی اس را مختل کند و ارتباطات رادیویی را غیرفعال کند.

همچنین ایده خوبی است که برای دریافت اخبار و به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا، یک رادیو با باتری داشته باشید. اما این احتمال وجود دارد که آنها در طوفان خورشیدی نیز کار نکند.