چینی ها در یک قدمی ساخت پایگاه در ماه

در سال ۲۰۰۴، چین به طور رسمی “پروژه چانگ ای” را گزارش کرد و برنامه سه مرحله‌ای خود را که شامل رسیدن به مدار، فرود و جمع‌آوری نمونه بود را با موفقیت به پایان رساند. در سال ۲۰۲۰ ماموریت چانگ ای-۵ با موفقیت بر روی ماه فرود آمد و نمونه‌ها را جمع آوری کرد و سپس به زمین منتقل کرد.

«وو» گفت که این پایگاه متشکل از کاوشگرها، سطح‌نشین‌ها، پیشرفت‌کننده‌ها/بالا رونده‌ها (صعودها) و سفینه‌های درون مداری است و این کاوشگرها می‌توانند قابل استفاده مجدد باشند.

“وو” گفت که چین اولین کشوری است که ساخت پایگاهی را در قطب جنوبی ماه پیشنهاد داده است. زیرا قطب جنوب احتمالاً دارای شرایط روشنایی خورشیدی مطلوب است که به معنای منبع تغذیه پایدار و دماهای پایدار است و این امکان را برای اکتشاف رباتیک طولانی مدت و فعالیت‌های ماموریت‌های سرنشیندار ارائه می‌کند.

“وو” گفت که اکتشاف ماه یکی از چهار وظیفه اصلی در برنامه آینده است و سه وظیفه دیگر کاوشگر و برخورد سیارکی، اکتشاف سیاره های و یک پرتابگر سنگین بالابر است که برای ماموریت های ماه و مریخ سرنشین دار در آینده قدرتمند است.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، به گفته طراح ارشد برنامه اکتشاف ماه چین، این کشور احتمالا تا سال 2028 یک پایگاه تحقیقاتی را در ماه را بر اساس دو ماموریت اکتشافی رباتیک تکمیل خواهد کرد و در حدود سال 2030 به ماه خواهد فرستاد.

محققان چینی به اظهارات خود اعلام کرده اند که این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ خود را در ماه را تکمیل کند.

بخوان  ChatGPT‌ زود پیر شد! - ايسنا

به گفته «وو»، چین در حال انجام مرحله چهارم اکتشاف ماه از ماموریت‌های چانگ ای ۶، چانگ ای۷ و چانگ ای ۸ است. ماموریت چانگ ای ۶ دوباره نمونه‌ها را دریافت می‌کند و چانگ ای ۷ و ۸ قطب جنوبی ماه را کاوش خواهند کرد و پایه و پایه را خواهند ساخت.

وی همچنین می‌گوید که موتور چینی با استفاده از انرژی‌های موجود در حال توسعه یک سیستم تامین جدید هستند که مشکل انرژی را برای مدت طولانی در ایستگاه تحقیقاتی بین‌الملل در آینده آینده خواهد کرد.

“وو ویرن” (Wu Weiren) یکی از اعضای آکادمی مهندسی چین و مدیر آزمایشگاه اکتشافات اعماق فضای این کشور، اخیرا گفت که چین برنامه اکتشاف فضای خود را برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده ارائه کرده است.

انتهای پیام



منبع