چینی یک سیم ساده را به نور لیزر مانند تبدیل کردند

دیوید گوزارد (David Gozzard) از موسسه تحقیقات بین‌المللی مرکز تحقیقات نجوم رادیوی در استرالیا که در این مطالعه مشارکتی انجام نشده است، می‌گوید: با اصلاح بیشتر و یافتن راه‌هایی برای تولید نور فرکانس بالاتر، لیزرهای سیلیکونی از این فناوری به تلفن‌ها و سایر دستگاه‌ها ساخته می‌شوند. ارتباطات پرسرعت و حسگرهای دقیق راه پیدا می کنند.

تیان می‌گوید: الکترون‌ها را به عنوان ورزشکارانی که در حال پارو زدن در یک قایق هستند می‌بینید. گروهی که بزرگ‌تری ایجاد کند و قدرت بالاتری تولید کند، برنده مسابقه خواهد بود. بهترین استراتژی این است که همه ورزشکاران در یک جهت پارو بزنند.

برای ایجاد این لیزر، الکترونهای موجود در اتم‌های مواد نوری مانند شیشه، بلور یا گاز نیاز به جذب انرژی به شکل نور یا الکتریسیته دارند. وقتی این کار را انجام می‌دهند، آن انرژی اضافی، الکترون‌ها را وادار می‌کند تا به مداری با انرژی بالاترین حرکت دهند.

این مطالعه در مجله معتبر «نیچر» منتشر شده است.

با این حال، دستگاه‌های جدید پژوهشگران چینی تنها از یک قطعه سیم نازک به طول حدود هشت سانتی‌متر استفاده می‌کنند تا نور لیزر را در بخش‌های وسیعی از طول‌موج‌ها برای کاربردهای مختلف از کاربردهای ساطع کند.

نیکلاس ریورا(Nicholas Rivera) فیزیکدان دانشگاه هاروارد در تفسیری که توسط مجله “نیچر”(Nature) منتشر شده است، می‌نویسد: چشم اندازه تکثیر این یافته‌ها با تابش مری به شکل ویژه هیجان انگیز است، زیرا می‌تواند به منابع بسیار قوی نور تقویت شود. تبدیل شود. این می‌تواند به ‌ویژه در موادی مانند سیلیکون که به ‌طور گسترده و به آسانی ساخته می‌شوند، مفید باشد، اما استفاده از آنها به‌عنوان واسطه برای لیزرها تاکنون چالش برانگیز بوده است.

بخوان  تغییر موشها توسط ژنهای نئاندرتالها!

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس گزارش دولتی «ساوث چاینا مورنینگ پست»، روش علمی چینی را برای تولید نور شبیه به لیزر ابداع کرده است که می‌تواند سرعت ارتباط وسایل الکترونیکی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این توسعه همچنین پتانسیل آن را دارد که در تحقیقات در حال انجام دیگر گنجانده شود.

در پرتوهای لیزر، عکس‌ها همه در یک جهت و در یک طول حرکت می‌کنند، چیزی که محققان چینی موفق شوند آن را بازسازی کنند.

دستگاه‌هایی که این نور را ممکن می‌سازد، به عنوان “لیزر الکترون آزاد” می‌شود و توسط موسسه اپتیک و مکانیک ظریف شانگهای زیر نظر آکادمی علوم چین ساخته شده است.

اکنون محققان در سراسر جهان ادعا می‌کنند که می‌توانند با ساخت دستگاه‌های اسکن بدن کارآمدتر یا توسعه وسایل الکترونیکی پیشرفته مانند گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های کاربردی برای بهبود غربالگری را بیابد، راحت‌تر شوند.

با این، این حالت دوام نمی‌آورد و به زودی الکترون‌ها باید به مدار طبیعی خود بازگردند و در طول مسیر فوتون‌هایی ساطع کنند.

یه تیان (Ye Tian) یکی از نویسندگان این پژوهش می‌گوید که این اختراع با یافتن راهی برای همگام‌سازی الکترون‌ها مانند گروه نگهبانان برای تولید نیروی بیشتر، به این موفقیت دست یافته است.

انتهای پیام



منبع

این فناوری کاملاً جدید نیست. چنین لیزرهایی قبلاً نیز وجود داشته‌اند، اما تفاوت اینجاست که آنها دستگاه‌های حجیم و پرمصرفی بودند که در تأسیسات بزرگ و گرانقیمت قرار می‌گرفتند که آنها را برای استفاده روزانه یا کاربردهای غیرعملی می‌کردند.

دانشمندان چینی اختراعی انجام دادند که می‌توان دستگاه‌های الکترونیکی را افزایش داد و امنیت غربالگری را بهبود بخشید.

بخوان  باگ جدید توئیتر باعث نگرانی بسیاری از کاربران شده است