چین به دنبال ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان

کشور با داشتن بیش از ۲۵ درصد از ظرفیت انرژی بادی جهان در انرژی بادی پیشرو است.

بر اساس گزارش یورونیوز، ظرفیت ۴۳.۳ گیگاواتی تولید برق تاسیسات جدید چین می‌توان برق ۱۳ میلیون خانوار را تامین می‌کند که برابر با ۴.۳ میلیارد چراغ LED است.

مجموع قدرت نیروی بادی در خشکی و دریای جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۸۳۰ گیگاوات رسیده است که بیش از نیمی از این میزان در چین تامین می‌شود.

مزرعه بادی ژیوکوان (Jiuquan) در چین که تاسیساتی عظیم با ظرفیت ۲۰ گیگاوات است، در حال حاضر بزرگترین مزرعه بادی جهان است. شهری در استان فوجیان در اوایل سال جاری پروژه‌های به ارزش ۱ تریلیون یوان (۱۳۸ میلیارد دلار) را پیشنهاد کرد که شامل تولید ۵۰ گیگاوات نیرو از باد دریایی بود.

تامین انرژی ۱۳ میلیون خانه

بیش از 9 درصد برق نور از نیروگاههای برقآبی با ظرفیت 31 گیگاوات تامین می شود که در مجموع کمتر از پروژه جدید مزرعه بادی چین است و این یعنی این مزرعه فراساحلی، بزرگتر از مجموع تمام نیروگاههای نور خواهد بود.

یک گیگاوات برابر با یک میلیارد و برق است و برای تولید یک گیگاوات به ۳ میلیون پنل خورشیدی نیاز است و ۱۰۰ میلیون چراغ LED یا ۳ هزار خانه معمولی انسان می‌تواند با یک گیگاوات برق، فعالیت‌های انجام دهند.

این کشور در طول پنج سال گذشته بیش از هر کشور دیگری در جهان، مزرعه‌های بادی فراساحلی نصب کرده است. چین ابرقدرت آرزو دارد تا سال 2025 یک سوم برق خود را از منابع انرژی تامین کند و هدف دوردستی در رسیدن به انتشار کربن صفر خالص تا سال 2006 باشد.

بخوان  چین ۲۲۰ منطقه ملی فناوری پیشرفته تأسیس می‌کند

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، چهاردهمین برنامه پنج ساله شهر چائوژو در استان گوانگدونگ چین هفته گذشته منتشر شد و برنامه های بلندپروازانه این شهر را برای پروژه 43.3 گیگاواتی در تنگه تایوان تشریح کرد. کار بر روی این پروژه قبل از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد و به گفته مقامات استان گوانگدونگ، این نیروگاه پس از اتمام، بزرگترین مزرعه بادی جهان لقب خواهد گرفت.

چین قصد دارد در زمینه بزرگترین مزرعه بادی جهان را با ساخت یک مزرعه شناور جدید قبل از سال 2025 بشکند که می‌تواند بیش از 10 میلیون خانه را تامین کند.

این مزرعه ۱۰ کیلومتری که دارای هزاران توربین بادی قوی خواهد بود، بین ۷۵ تا ۱۸۵ کیلومتر دور از ساحل کار خواهد کرد. به دلیل ویژگی‌های توپوگرافی متمایز این منطقه و موقعیت بادخیز آن، توربین‌های این مزرعه بادی قادر خواهند بود بین ۴۳ تا ۴۹ درصد از مواقعی که معادل ۳۸۰۰ تا ۴۳۰۰ ساعت در سال باشد.

نیروی نیروی باد

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش بی‌سابقه در تولید انرژی بادی بوده است. با این حال، رشد قابل توجه و رسیدن به هدف به انتشار کربن صفر خالص مورد نیاز است.

انتهای پیام



منبع