چین پرتابگر نامرئی موشک می‌سازد

به گفته یانگ بیو، کارشناس موشکی که بر روی مکانیسم پرتاب موشک مافوق صوت DF-17 کار می کند، از فناوری هوش مصنوعی برای تاکتیکی تر کردن و نامرئی کردن پرتاب کننده های موشک استفاده خواهد شد.

موشک‌های DF-16B و DF-17 موشک‌های میان‌بردی هستند که به عنوان ابزار تهاجمی برای بحران تایوان ساخته شده‌اند و برای خنثی کردن جنگ‌افزار خارجی در تنگه تایوان طراحی شده‌اند.

وی گفت: حفاظت از نیروها و تسلیحات، اولویت اصلی در همه موارد جنگی است و به‌ویژه با توجه به سیاست عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای توسط چین، نیاز به حفاظت بهتر در آماده‌سازی گزینه‌های دیگر حمله احساس می‌شود.

ژونگ پینگ می‌گوید: پرتابگرها می‌توانند شناسایی ماهواره‌ها و پرتوهای فروسرخ رادار و هواپیماهای بدون سرنشین بگریزند و سیستم‌های موشکی PLA را به چیزی شبیه به آفتاب‌پرست تبدیل کنند و آن‌ها را در هر زمینی پنهان نگه دارند.

به گفته یک منبع نزدیک به ارتش خلق چین (PLA)، پرتابگر DF-17، نسخه اصلاح شده است که برای موشک‌های بالستیک DF-16B استفاده می‌شود.

موشک میانبرد DF-17 که ادعا می‌کند می‌تواند سیستم‌های دفاعی موشکی ایالات متحده را دور بزند، اولین سلاح‌های مافوق صوت فعال در تاریخ جهان است.

پایگاه خبری دولتی SCMP چین به نقل از تلویزیون دولتی این کشور گزارش داد که از فناوری هوش مصنوعی برای پرتابگرهای Dongfeng استفاده خواهد شد.

این گزارش در تلویزیون چین و تصاویری از ناو هواپیمابر چینی فوجی را به نمایش گذاشت که در ماه ژوئن رونمایی شد و شامل یک جت جنگ جدید، تانک‌های مجهز به هوش مصنوعی، قایق‌های جنگی جدید و سایر سخت افزارهای سخت افزاری، علاوه بر پرتابگرهای استارتاری است که برای موشک‌هایی مانند موشک بالستیک قره‌پیمای سوخت جامد DF-41 توسعه یافته است.

بخوان  آیا نور باعث بارداری می شود؟

معمولاً تمام موشک‌های سری دانگ‌فنگ یا DF، سلاح‌هایی با قابلیت دوگانه هستند که می‌توانند کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای را حمل کنند.

جت جنگی J-15 که در چین بر اساس نمونه اولیه Su-33 طراحی شده توسط اتحاد جماهیر شوروی تولید شد، در حال حاضر تنها جت جنگنده حامل در خدمت ارتش خلق چین است. این هواپیمای جنگی به گونه‌ای تغییر یافته است که با منجنیق‌های الکترومغناطیسی فوجیان سازگار شود.

چین در حال حاضر توسعه پرتابگرهای نامرئی موشک است که با کمک هوش مصنوعی قادر به استار در جنگ‌های آینده هستند.

این پرتابگرها برای موشک‌های موسوم به DF-17 هستند که گفته می‌شود می‌توانند از موشک‌های ایالات متحده دفاع کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، چین در ساخت پرتابگرهایی برای مجموعه‌های موشک‌های متحرک جاده‌ای خود به نام «دانگ‌فنگ» (Dongfeng) است که می‌تواند توسط پهپادها، رادارها و ماهواره‌ها بگریزد شناسایی شود.

موشک DF-41 ظاهراً قادر است سرزمین های ایالات متحده آمریکا را با تخمینی بیش از 100 کیلومتر هدف قرار دهد.

یک کارشناس موشکی در جریان پخش تلویزیونی این گزارش گفت: من معتقدم که دشمنان ما در میدان‌های آینده، ما را نخواهند دید یا از محل پرتابگرهای ما اطلاع رسانی نخواهند داشت. رابطه بین موشک‌ها و پرتابگرها مانند گلوله و تفنگ است. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که پتانسیل پرتابگر را بررسی کنیم و گزینه‌های بیشتری را برای آینده‌ای پیشنهاد کنیم.

انتهای پیام



منبع

پرتابگرهای استار شده است

به گفته سونگ ژونگ پینگ، تحلیلگر و مربی سابق PLA، یکی از اجزای مهم مهم میدان نبرد، استار و طراحی پرتابگرهای موشک است.

بخوان  گمانه‌زنی سی‌ان‌ان در مورد سرنشینان ماموریت آرتمیس 2 به ماه

دانگ‌فنگ با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای