کاربردهای نانو تکنولوژی در زندگی | 1biti

نیروی گرانش توپ‌ها را رو به پایین کشیده و در انتهای لوله قرار می‌دهد اما نیروی الکتریسیته ساکن توپ‌ها را از یکدیگر دور کرده و سبب می‌شود تا آن‌ها در لوله به حالت معلق قرار بگیرند. به طور مثال در رویکرد فعلی (درمان مبتنی بر داروها) دارو ها به صورت سیستماتیک عمل می کنند . به این صورت که دارو پس از مصرف برای تاثیر برعضوی مشخص مثلا قلب تاثیرات دیگری هم برسایر اعضای بدن خواهد داشت .

  • برای درک تأثیر فناوری نانو بر مویینگی، دو تکه شیشه را فرض کنید که توسط یک گیره در کنار یکدیگر قرار داده شده‌اند.
  • با گسترش روزافزون جمعيت و افزايش ميزان ساختوساز و همچنين به دليل محدود بودن منابع و مصالح مصرفي، تقاضا براي استفاده از مصالح جديد در صنعت ساختمان افزايش پيدا كرده است.
  • فناوری های نانو عبارتند از طراحی، توصیف، تولید و کاربرد سازه ها ، دستگاه ها و سیستم ها با کنترل شکل و اندازه در مقیاس نانومتر.
  • در روش جديد دارو با وسايل ترزيق متفاوت با امروزه به صورت مستقيم به سمت سلولهاي مشخص جهت‌گيري شده و دارو به محل نياز تحويل داده مي‌شود.
  • شیمی درمانی مرسوم از داروهای شناخته شده برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می کند.

مواد در ابعاد نانو رفتار متفاوتی دارند به عنوان نمونه نیروهای گرانش در ابعاد ماکرو برای ما قابل درک بوده اما این نیرو در ابعاد نانو قابل صرف نظر کردن است. برای درک تأثیر فناوری نانو بر الکتریسیته ساکن، دو عدد لوله آزمایش را در نظر بگیرید که یکی را با توپ‌های یونولیتی بزرگ و دیگری را با توپ‌های یونولیتی کوچک پر می‌کنیم. هنگامی که لوله‌ها را با یک تکه پارچه نخی ماساژ می‌دهیم، دو نیرو خلاف یکدیگر عمل می‌کنند.

بخوان  بالا در مورد هوش مصنوعی؟

http://118amoozesh.ir

نانومواد سنتزي معدني و آلي را مثل اجزاي فعال، مي‌توان براي اعمال نقش تشخيصي (مثل ذرات کوانتومي که براي مرئي‌سازي بکار مي‌رود) درون سلولها وارد نمود. شیمی درمانی مرسوم از داروهای شناخته شده برای کشتن سلول های سرطانی استفاده مجله خبری 1 بیتی می کند. اما این داروها سلول های سالم را به علاوه سلول های تومور می کشند که منجر به اثرات جانبی معکوسی مثل حالت تهوع، ناخوشی، کاهش مو، خستگی، به خطر افتادن عملکرد سیستم ایمنی و آسیب احتمالی به قلب و دیگر اندام ها می شوند.

فناوری نانو یا نانو تکنولوژی و کاربردهای آن

نانوذرات ضد آب که باعث ریزش آب از روی منسوجات می شوند، و پارچه را در برابر آب و لکه مقاوم می کند. نانوذرات نقره در پارچه که باعث از بین رفتن باکتری ها و خاصیت ضدبو در البسه ایجاد می کنند.نانوپورها عایق برتر برای درج کفش در هوای سرد را ارائه می دهند. نانوذراتی که اثر “گیاه نیلوفر آبی” را برای پارچه های مورد استفاده فراهم می کنند، باعث می شوند خاک در باران از روی منسوجات شسته شود. فناوری نانو می تواند حسگرها را قادر به تشخیص مقدار بسیار کمی از بخارات شیمیایی کند. انواع مختلفی از عناصر ردیابی مانند نانولوله‌های کربن، نانوسیم اکسید روی یا نانوذرات پالادیوم در حسگرهای مبتنی بر فناوری نانو قابل استفاده هستند.

کاربردهای فناوری نانو :

برای مثال، ما باید در مورد تأثیرات بهداشتی و زیست محیطی استفاده ما از نانوذرات بیشتر بدانیم. فناوری نانو می تواند طیف گسترده ای از قابلیت ها را در اختیار ما قرار دهد و باید از آنها به روشی متفکرانه و مسئولانه استفاده شود. با این حال، این ها شبیه نگرانی هایی است که ممکن است در گذشته در مورد هر فناوری قابل توجهی اعمال شده باشد. تنها تفاوت این است که ما اکنون در موقعیتی هستیم که می توانیم از تاریخ بیاموزیم و سعی می کنیم قبل از مرتکب شدن اشتباهاتی اقدام کنیم، اما این اقدام باید متناسب باشد و براساس تجزیه و تحلیل واقع بینانه از خطرات و مزایای استفاده از فناوری نانو باشد. علوم نانو مطالعه پدیده ها و دستکاری مواد در مقیاس های اتمی، مولکولی و ماکرومولکولی است، که در آن خواص از مقیاس بزرگتر به طور قابل توجهی متفاوت هستند. نانو تکنولوژی، توانمندي توليد مواد، ابزارها و سيستمهاي جديد با در دست گرفتن کنترل در سطوح ملکولي و اتمي و استفاده از خواص است که در آن سطوح ظاهر مي­شود.

بخوان  لوازم یدکی تراکتور رومانی Romanian tractor سیسال | iranroos-ta

الکتریسیته ساکن و فناوری نانو [ویرایش]