کارمندان سابق OpenAI برای ChatGPT رقیب تراشیدند

این شرکت این ربات گفتگوگر را با سایر شرکت‌های فناوری مانند DuckDuckGo، Quora و Notion آزمایش کرده و اکنون آماده همکاری با سایر مشتریان است که به دنبال گنجاندن یک ربات گفتگوگر مفید و کمک کننده در محصولات خود هستند.

اکنون در حالی که مایکروسافت در تقویت هوش مصنوعی ناشی از GPT در محصولات خود پرتلاش بوده است، اعلام آنتروپیک مبنی بر عرضه ربات گفتگوگر خود به این شرکت را نشان می دهد.

“کلود” نام یک ربات هوش مصنوعی گفتگوگر جدید است که توسط کارمندان سابق شرکت توسعه‌دهنده ChatGPT ساخته شده است.

طبق توضیح وب سایت این شرکت، آنتروپیک با آموزش ربات خود در مراحل بیشتر تقویتی(RL) با مدل شخصیتی دیگر به این هدف دست یافت تا آن را بی‌ضرر کند.

دیدن اینکه این چت‌بات جدید وارد معرکه شده است، جالب است و باید ببینید که مایکروسافت چگونه قصد دارد با آن رقابت کند.

پیش از این گزارش شده بود که چگونه کاربران توانستند کاری کنند که چت‌بات بینگ به شرکت مایکروسافت کمی تدافعی و خشم پاسخ دهد.

این در حالی است که طبق ادعای آنتروپیک، ربات کلود آموزش دیده است که تنها کمک کننده و مفید است و خیلی مودبانه از پاسخ دادن به سؤالاتی است که ممکن است مضر باشد، امتناع کند.

این شرکت می‌گوید که این ربات می‌تواند در جستجو، خدمات خدمات، فروش و همچنین کارهای پشتیبان برای شروع کار کمک‌کننده باشد.

با این بنیان‌گذاران کلود (کلود) ادعا می‌کند که از فهرستی از قوانین و اصول برای آموزش مدل‌های مصنوعی مصنوعی استفاده می‌کند که از آن به عنوان هوش مصنوعی یاد می‌کنند.

بخوان  اینورترهای آواز، هارمونی الکتریکی را برای سیستم های قدرت تجدیدپذیر نشان می دهند

ربات Claude طوری طراحی شده است که مستقل باشد و به دسترسی به اینترنت نیازی ندارد. علاوه بر این، می‌توانم به آن یک شخصیت و لحن اختصاصی داد، چیزی که مایکروسافت نیز در حال کار برای ارائه آن برای ربات خود است.

انتهای پیام



منبع

شرکت آنتروپیک در سال 2021 توسط افرادی که شرکت OpenAI را ترک کرده بودند که یکی از آنها مهندس اصلی توسعه دهنده مدل زبانی بزرگ GPT-3 به نام تام براون(Tom Brown) بود، تاسیس شد. بنابراین شباهت‌های زیادی در فناوری استفاده می‌شود برای آموزش کلود وجود دارد.

اکنون آنتروپیک Claude را در دو نسخه استاندارد و فوری عرضه می کند که دومی را سریع تر، سبک تر و ارزان تر برای ادغام مصنوعی در محصولات ارائه می دهد.

آنتروپیک برای آزمایش اثربخشی کلود به شرکت‌ها اجازه دسترسی به این چت‌بات را داد. در میان آنها، شرکت DuckDuckGo از این فناوری برای راه‌اندازی ابزار جستجو برای کاربران خود از می‌کند. گوگل نیز این فناوری را بسیار مفید دانسته و در سال گذشته 300 میلیون دلار در آنتروپیک سرمایه‌گذاری کرده است.

پس از موفقیت OpenAI با ارائه ChatGPT، ممکن است به نظر برسد که هر ربات گفتگوگر دیگری بیهوده باشد، چرا که مثلاً جستجوی گوگل برای نمایش هوش مصنوعی برد خود را پس از اینکه در یک معرفی عمومی یک سوال پاسخ نادرست داد، شکست.

آنتروپیک چگونه کلود را ساخت؟

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت آنتروپیک (Anthropic) که توسط کارمندان سابق شرکت OpenAI به نام دنیلا (Daniela) و داریو آمودی (Dario Amodei) ساخته شده است، چت‌بات هوش مصنوعی خود را با نام کلود (Claude) راه‌اندازی کرده است.

بخوان  درمان بیماری‌های قلبی-عروقی با چاپ سه‌بعدی رگهای خونی