کاوش‌ یخسارهای زمین برای جستجوی آب در مریخ

اگر یخچال‌های سنگی مریخ بسیار شبیه به یخچال‌های روی زمین باشند، ممکن است یخی را در خود نگه دارند که توسط کاشفان آینده مریخ برداشت شود. تایلر منگ (Tyler Meng)، دانشجوی دکترا در رشته علوم سیاره‌ای در دانشگاه آریزونا، می‌گوید: آنها از قطب‌های در دسترس هستند، زیرا فضاپیماها نیاز به اندازه‌هایی ندارند که اگر روی یک قطب فرود بیایند، مدار خود را تغییر دهند و برسند. به آنها به سوخت کمتری نیاز دارد.

یک یخچال سنگی شبیه به یک یخچال یخی سنتی است، اما بسیار بیشتر از سنگ و ماسه است. این مواد معمولاً زمانی که یخچال‌های یخ ذوب می‌شوند و دوباره در پایه کوه‌ها یخ می‌زنند در آنها جمع می‌شوند. یخچال‌های سنگی به دلیل ترکیب‌شان، معمولاً بسیار کوچکتر از یخچال‌های یخی هستند، هر دو در طول بسیار آهسته حرکت می‌کنند.

منگ می‌گوید: هدف ما از این یخچال‌های طبیعی روی زمین به عنوان نسخه مشابه از روندهای مریخی است. ما سعی می‌کنیم با نقشه‌برداری از الگوهای ضخامت مواد اضافی در آنها بفهمیم که کدام موارد اضافی در مریخ ممکن است چگونه باشد. علاوه بر آن تفاوت در خطوط میانی یخ تمیز و مملو از مواد به مواردی شبیه سازی برای موجود در مریخ کمک می‌کند.

کاوش‌ یخسارهای زمین برای جستجوی آب در مریخ

برای مطالعه یخچالهای سنگی در اینجا روی زمین‌، به چهار یخچال صخره‌ای در کلرادو، وایومینگ(وایومینگ) و آلاسکا سفر کرده‌اید و با رادار، نقشه‌های سه‌بعدی از آن‌ها تهیه می‌شود.

یخسارهای سنگی روی زمین ممکن است به ما کمک کنند تا ماموریت‌های جستجوی آب در مریخ آماده شود.

انتهای پیام



منبع

ما اطلاعات کمی در مورد یخچال‌های طبیعی در مریخ داریم، اما فکر می‌کنند که آن‌ها می‌توانند به میزان قابل توجهی آب در خود جای داشته باشند. چنین آبی می‌تواند به ماموریت‌های اکتشافی و استقرار انسان در آینده در سیاره سرخ کمک کند. بنابراین، گروهی از پژوهشگران دانشگاه آریزونا برای درک بهتر نحوه شکل‌گیری این ساختار جذاب، بر روی نمونه‌های روی زمینی آن را طراحی کرده‌اند.

بخوان  این به‌روزرسانی Google Docs در نهایت به شما کمک می‌کند تا کارتان را به ترتیب درست انجام دهید

مرحله بعدی برای انجام کارهای بیشتر است. اما این بار آنها نه تنها از تجهیزات راداری، بلکه از پهپادها نیز خواهند کرد. روشی که شاید روزی در مریخ با وسیله نقلیه‌ای مانند بالگرد نبوغ ناسا اجرا شود.

منگ گفت: در این روند، ما دقیق‌ترین تخمین‌ها را از هندسه و ترکیب یخچال‌های طبیعی تا امروز انجام دادیم. از این داده‌ها می‌توان برای مطالعه منابع آب در مناطق کوهستانی استفاده کرد، زیرا یخچال‌های طبیعی به عنوان مخزن آب عمل می‌کنند و امیدواریم کاری مشابه در مریخ نیز انجام دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یخسارهای سنگی منابع بالقوه آب در مریخ هستند.

احتمالاً پیش از این در مورد یخچال‌های طبیعی شنیده‌اید. اما آیا می‌دانستید که یخچال‌های طبیعی نه تنها روی زمین اما روی مریخ نیز وجود دارند؟