کد کم می تواند ظرف چند ماه جایگزین کدگذاری “سنتی” شود

مندیکس چندین مزیت کم‌کد را بیان کرد که بسیاری از آنها در اوج همه‌گیری قابل توجه بودند.

این گزارش به پیش‌بینی گارتنر اشاره می‌کند که برنامه‌های کم‌کد یا بدون کد را تا سال 2025 به 70 درصد می‌رساند که از 25 درصد در سال 2020 افزایش یافته است.

آیا باید از کم کد استفاده کنم؟

به این ترتیب، 69٪ شاهد تکامل بدون کد از یک فناوری بحران به یک فناوری اصلی بودند که قصد دارند آن را در مشاغل خود ادغام کنند تا کنترل بیشتری بر مواردی مانند هزینه به دست آورند. حوزه های کلیدی برای کد پایین عبارتند از IT، مهندسی تولید، طراحی محصول و کنترل کیفیت.

فراتر از پذیرش فین‌تک و بیمه فناوری با کد پایین، نهادهای بخش دولتی نیز از این فناوری استقبال می‌کنند. تحقیقات مندیکس نشان می‌دهد که «احراز هویت شهروندی بهبودیافته، متمرکز و استاندارد شده است. بهبود دسترسی به خدمات؛ و برنامه‌ریزی و مدیریت بهبود بودجه و منابع فیزیکی» همگی به عنوان بخشی از کدهای پایین اجرا شده‌اند، که اثرات آن می‌تواند بر سایر مشاغلی که با بخش دولتی معامله می‌کنند، موج بزند.

به طور سنتی یک تجربه حضوری، خرده فروشی دیجیتالی شده است، تا حد زیادی به دلیل همه گیری. توسعه نرم‌افزار مناسب می‌تواند به موقع و پرهزینه باشد، با این حال برخی از خرده‌فروشان از کدهای پایین برای توسعه مواردی مانند پیکاپ خرید دیجیتالی استفاده کرده‌اند که به آنها امکان تطبیق سریع‌تر و حفظ رقابت را می‌دهد.

تیم اسراک، مدیر اجرایی Mendix، خاطرنشان کرد: «روش اداره کسب‌وکارمان در دو سال گذشته اساساً تغییر کرده است. اکنون دیجیتالی کردن عملیات و تعامل با مشتریان و کارمندان از طریق روش‌ها و نقاط تماس کاملاً حیاتی است». به طور خلاصه، راه‌حل‌های کم و بدون کد، شرکت‌های مستقر را قادر می‌سازد تا تکامل یابند، و شرکت‌های جوان‌تر به جدول گام بردارند، که همگی گام‌های حیاتی در زمان فشار اقتصادی هستند.

بخوان  ویندوز 11 بالاخره شکلک های سه بعدی دریافت می کند (برای برخی افراد حدود 2 سال دیر است)



منبع

زمانی که تجارت متوقف شد و اقتصادها یخ زدند، بسیاری از کسب و کارها با تصمیمات فوق العاده سختی مواجه شدند. از هر 9 کسب‌وکار مورد بررسی، یکی می‌گوید اگر کدهای پایین را نمی‌پذیرفتند، باید با آسیب‌های اعتباری مواجه می‌شدند یا به اقدامات کاهش هزینه‌ای مانند افزایش قیمت‌ها یا از دست دادن کارکنان نگاه می‌کردند.

وضعیت کد پایین مندکس در سال 2022 افزایش پذیرش کدهای پایین را از 77 درصد در سال 2021 به 94 درصد در سال جاری نشان داد، به طوری که از هر 10 کسب و کار، چهار کسب و کار اکنون از کد پایین برای راه حل های حیاتی در عملیات تجاری خود استفاده می کنند.