کشف اتفاقی سوسک منقرض شده توسط یک دانشجو!

انتهای پیام



منبع

اعتقاد بر این بود که این سوسک نادر از جزیره لرد هاو که از تغذیه چوب می‌کند با نام علمی “Panesthia lata” زمانی در سراسر این مجمع الجزایر رایج بوده و پس از ورود موشها به این جزیره در سال ۱۹۱۸ ناپدید شده است.

نیکلاس کارلایل، دانشمند دپارتمان برنامه‌ریزی و محیط زیست محیطی نیوساوث ولز(DPE) که همراه آدامز در حال کاوش بود، گفت: ما خانواده‌هایی از آنها پیدا کردند که همه آنها زیر همین درخت انجیر بودند.

ماکسیم آدامز دانشجوی رشته زیست‌شناسی در دانشکده علوم زیستی دانشگاه سیدنی می‌گوید: در ۱۰ ثانیه اول فکر می‌کردم اشتباه می‌کنم. من اولین صخره را زیر این درخت عظیم الجثه بلند کردم و این سوسک را آنجا مشاهده کردم.

پروفسور لو رئیس آزمایشگاه اکولوژی مولکولی، توسعه و فیلوژنتیک در دانشکده علوم زیستی و محیطی دانشگاه سید می‌گوید: هنوز چیزهای زیادی برای وجود دارد. امیدواریم که زیستگاه، رفتار و ژنتیک آنها را مطالعه کنیم و از طریق آزمایش‌های بیشتر در مورد جزیره زنده ماندن آنها بیشتر بیاموزیم.

وی افزود: جزیره لرد هاو مکانی بسیار دیدنی است. این جزیره قدیمی‌تر از جزایر گالاپاگوس است و ۱۶۰۰ گونه از بی‌مهرگان بومی را در خود جای داده است که نیمی از آنها در هیچ کجای دیگری در دنیا پیدا نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک سوسک کمیاب پس از بیش از 80 سال که تصور می‌شد منقرض شده باشد، در استرالیا مجددا کشف شد. گفتنی است که این سوسک فقط در استرالیا پیدا می شود.

بخوان  مبارزه با آتش‌سوزی جنگل‌ها با سپر حرارتی ناسا!

تحقیقات و بنیاد علوم استرالیا این مطالعه را انجام داد که توسط دانشگاه سیدنی با همکاری دپارتمان برنامه ریزی و محیط زیست و همچنین موزه موزه لردهاو هدایت می‌شود، تامین می‌شود.

طی چند دهه بعد، جستجوی گروه‌های پراکنده‌ای از بستگان نزدیک این سوسک را در دو جزیره کوچک پیدا کردند. با این حال، این گروه تازه از نظر ژنتیکی از آن گروه متمایز بود.

مراسمی که دانشگاه سیدنی می‌گوید، یک دانشجوی زیست‌شناسی این سوسک بزرگ، بدون بال و چوب‌خوار را که تنها در جزیره لرد هاو استرالیا یافت می‌شود و می‌شود از دهه ۱۹ منقرض شده، دوباره کشف کرده است.

یک دانشجوی زیست‌شناسی در استرالیا به طور تصادفی یک سوسک را که تصور می‌شد 8 سال پیش از آن راضی‌شده است، دوباره پیدا کرد.

سوسک‌ها برای حفظ محیط زیست در جزیره بسیار مهم هستند، زیرا آنها به عنوان بازیافت‌کننده‌های حیاتی مواد مغذی عمل می‌کنند و تجزیه‌کننده‌ها را تسریع می‌کنند و برای انواع دیگر غذاها می‌سازند.

این سوسک چوبخوار در پای یک درخت انجیر هندی در جزیره «لرد هاو» با اندازه ۲۲ در ۴۰ میلی‌متر دوباره پیدا شده است.

آتیکوس فلمینگ از مقامات جزیره لرد هاو درباره این کشف گفت: این خبر بسیار خوبی است، زیرا بیش از 8 سال از آخرین مشاهده این نوع سوسک می‌گذرد.