کشف بررسی درباره بهبود بافت‌های آسیب دیده

در این مطالعه اما تحقیقاتی به دست آوردهای شگفت انگیزی کشف کردند که حذف سلول های سالخورده از موش ها باعث کاهش یا کاهش بیماری های مرتبط با افزایش سن و افزایش طول عمر حیوانات با استفاده از سنولیتیک می شود چرا که سلول های سنولیتیک زامبی را هدف قرار داده و از بین می برد. .

ابزار برای ایجاد ابزارهای قدرتمندتر برای مطالعات خود، تکنیک های ترکیبی از یک ژن مرتبط (در این مطالعه، ژن p16 که بیش از حد در سلول های سالخورده فعال است) با یک پرورش دهنده فلورسنت سبز(GFP) را به عنوان یک نشانگر افزایش داد. به طور کاملاً قابل توجهی فلورسنت را با افزایش کمیت و پایداری فلورسنت سبز در این سلول‌های سالخورده تقویت می‌کنند. این به آنها اجازه داد تا سلول‌های سالخورده را در زیستگاه طبیعی بافت‌های زنده خود ببینند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، سلول‌های سیستم ایمنی سالخورده به طور بالقوه در بین تمام سلول‌های سالخورده حضور دارند، زیرا آنها آسیب بافتی و پیری سریع را در سایر اندام‌ها و سیستم‌های بدن پخش می‌کنند. اما کشف جدید انجام شده توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو نشان می‌دهد که همه سلول‌های سالخورده، سلول زامبی مضر را نشان می‌دهد.

وی افزود: این قابل درک بود که در ابتدا سلول‌های سالخورده را کاملاً مفید می‌دانستند زیرا با افزایش سن افراد، سلول‌های سالخورده ویژگی‌های سلول‌های قدیمی و فرسوده از جمله ناتوانی در ساخت سلول‌های جدید را جمع‌آوری کردند. آنها به جای سایر سلول‌های سالخورده طبیعی بمیرند، زنده می‌مانند و ترکیبی از ترکیباتی که فنوتیپ گیاهی مرتبط با سالخورده (SASP) را تشکیل می‌دهند، می‌سازند. هستند. نام “سلول های زامبی” نیز به همین دلیل برای آنها انتخاب شده است.

بخوان  ویندوز 11 به زودی می تواند به روز رسانی هایی را ارائه دهد که نیازی به راه اندازی مجدد ندارند

گروهی از محققان آمریکایی به تازگی دریافت کرده‌اند و سلول‌های سالخورده را به بهبود بافت‌های آسیب دیده کمک می‌کنند.

بررسی‌های سلول‌های سالخورده می‌تواند باعث بروز مشکلات برانگیز شود. در آزمایش‌های اولیه، سلول‌های فیبروبلاست جداسازی شدند و تا تعداد سلول‌های کافی برای آزمایش ایجاد شدند، در کشت رشد کردند و سپس با مواد شیمیایی که باعث پیری در سلول‌ها می‌شوند، تحت فشار قرار گرفتند. اما در موجودات زنده، فعل و انفعالات بین سلول‌ها و بافت‌های اطراف آنها به طور قابل توجهی بر فعالیت‌های ژن‌های سلول‌ها تأثیرگذار می‌شوند. این معناست که در مقایسه با سلول‌های موجود در محیط طبیعی خود، ویژگی‌های سلول‌هایی که در یک ظرف شیشه‌ای رشد می‌کنند ممکن است متفاوت باشد.

با این حال، حذف سلول‌های سالخورده خطراتی را به همراه دارد. به عنوان مثال، این مطالعه اخیر نشان داد که سلول‌های سالخورده نیز می‌توانند با روند ترمیم سلول‌های بنیادی، ترمیم روتین را افزایش دهند. بر اساس تحقیقات جدید، تجزیه و تحلیل و تحلیل‌ها ممکن است برای ترمیم طبیعی‌های تأثیرگذار بگذارند، اما به‌طور بالقوه‌ای را که در آن سلول‌های سالخورده مسئول رفتار سلول‌های بنیادی پاتولوژیک هستند را درمان می‌کنند.

پنگ گفت: مطالعات نشان می‌دهد که تحقیقات مربوط به سنولی‌ها باید برای شناسایی و هدف قرار دادن دقیق سلول‌های پیر مضر، بررسی شود. این یافته‌ها برای نیاز به ساخت داروهای بهتر و مولکول‌های کوچک کوچک می‌کند که به جای آن، زیرمجموعه‌های خاصی از سلول‌های پیر را که در نقش بیماری دارند، هدف قرار می‌دهند.

تحقیقات در حین ارزیابی مجدد نقش سلول‌های زامبی را که طب ضد پیری دنبال می‌کنند از بین بردن آنها بوده است، که برخی از آنها در بافت‌های جوان و سالم جاسازی شده‌اند و باعث ترمیم طبیعی آسیب می‌شوند.

بخوان  مشاهده مار پیتون در سوراخ توالت + فیلم

دکتر “تین پنگ” (Tien Peng)، استادیار ریه، مراقبت های ویژه، آلرژی، و پزشکی خواب و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: سلول های سالخورده می توانند جایگاه هایی را در موقعیت های ممتاز به عنوان نگهبانان ایجاد کنند که بافت ها را تحت تاثیر قرار می دهند. سلول‌های حرکتی بنیادی مجاور برای رشد و شروع ترمیم آنها، واکنش نشان می‌دهند.

تحقیقات جدید این سلول‌ها را در بافت ریه و سایر اندام‌ها مانند روده‌های کوچک، بزرگ‌تر و پوست‌هایی که مانع در بدن عمل می‌شوند، مشاهده کرده‌اند. آسیب‌های وارد شده به بافت ریه هنگام درمان با داروهای سنولیتیک (داروهای سنولیتیک) کندتر بهبود می‌یابند.

انتهای پیام



منبع

محققان دریافتند که سلول‌های سالخورده در بافت‌های جوان و سالم به میزان بیشتری نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌شد وجود دارند و با استفاده از این فناوری بسیار حساس هستند، بنابراین از تولد شروع به رشد می‌کنند. علاوه بر این، فاکتورهای رشد گیاهان را کشف کردند که سلول‌های سالخورده را برای تشکیل سلول‌های بنیادی برای تکثیر و التیام بافت‌ها منتشر کردند. این سلول‌های سیستم‌های ایمنی مانند ماکروفاژها و مونوسیت‌ها می‌توانند سلول‌های سالخورده را فعال کنند، به پیری و آسیب بافتی می‌پردازند. این یافته نشان می‌دهد که در بافت قدیمی یا آسیب دیده، تنظیم‌کننده فعالیت‌های حیاتی سلول‌های سالخورده و روند بهبود است.