کشف عناصر سنگین از آهن در جو ۲ سیاره فراخورشیدی

دو سیاره فراخورشیدی مورد بررسی در این مطالعه با اکتشافات چشمگیر بیگانه. هر دوی آنها به دور ستاره‌های میزبان خود در مجاورت و نزدیکی آنها می‌خندند و به شکلی باورنکردنی داغ هستند و اتمسفرهای آنها به بیش از ۲۴۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و به اندازه‌ای داغ هستند که فلزات مانند آنها را تبخیر می‌کنند و آنها را به جو پرتاب می‌کنند. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ حتی نشان داد که این تبخیر می‌تواند توسط بادهای جوی منتقل شود و به عنوان بارانی از سطح این سیارات ببرد.

انتهای پیام



منبع

محققان را «گیج‌ و غیرمعمول» توصیف می‌کنند، چرا که عوامل سنگین کشفی مانند این چیزی که انتظار دارید در لایه‌های بالای جو یک سیاره پیدا کنید.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، یک کشف جدید در مورد سیارات فراخورشیدی WASP-76 b و WASP-121 b که قبلاً نیز به عنوان اجرام عجیب و غریب در کیهان شناخته شده‌اند، سؤالات بیشتری را در مورد ترکیب این اجرام آسمانی در ذهن ستاره شناسان ایجاد کرده است.

دو سیاره فراخوشیدی که تا پیش از این نیز باعث افزایش ستاره شناسان شد و سوالاتی را در ذهن آنها ایجاد کرده و اکنون با مشخص کردن عناصر سنگین‌تر از آهن(باریم) در جو آنها به این معماها اضافه شده است.

ستاره شناسانی که این جفت سیاره را مطالعه می‌کند، سنگین‌ترین عنصری است که در یک سیاره فراخورشیدی یافت شده است، کشف کرده است که بسیار سنگین‌تر از آن است و نشان می‌دهد که این سیارات بسیار داغ مشتری‌ها هستند حتی عجیب‌تر از آن چیزی که به نظر می‌رسد. می شود.

بخوان  ربات «ChatGPT» می‌خواهد انسان باشد و خرابکاری کند!

دانشمندانی که از تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوبی اروپا برای مطالعه سیارات فراخورشیدی WASP-76 b و WASP-121 b استفاده می‌کنند، اکنون به کشف گیج کننده دیگری دست یافته‌اند. ستاره شناسان از این تلسکوپ برای تجزیه و تحلیل و تحلیل نور ستارگان که از اتمسفر این سیارات عبور می‌کند، استفاده کردند که آنها را قادر به شناسایی عناصر شیمیایی در آنها کردند.

الیویر دمانجون یکی از نویسندگان این مطالعه توضیح داد: با توجه به گرانش بالای این سیارات، ما انتظار داریم عناصر سنگینی مانند باریم به سرعت به لایه‌های پایینی جو آنها سقوط کنند.

این مطالعه نشان داد که عنصر باریم در جو فوقانی آنها وجود دارد که 2.5 برابر سنگین تر از آن است.

باریم قبلاً در هیچ سیاره فراخورشیدی مشاهده نشده بود و بنابراین به طور خاص به دنبال آن نبودند.

این کشف بی‌نظیر نشان می‌دهد که این دسته از سیارات فوق‌العاده داغ و مشتری‌مانند حتی عجیب‌تر از آن چیزی هستند که ما فکر می‌کنیم و سؤالات انسان را در ساختار ساختاری می‌کند که می‌کند آن‌ها را می‌کند که امیدوارند با ابزارهایی مانند تکوپ بسیار بزرگ اروپا، آنها را پاسخ دهند. .