کشف یک دنیای اقیانوسی خارج از منظومه شمسی

سیاره فراخورشیدی HD ۲۰۷۴۹۶b چیست؟

یکی با یک هسته و پوشش هیدروژن و هلیوم، به این معنی که می‌توان یک سیاره گازی باشد و دومی با اتمسفری تبخیر شده از یک هسته، گوشته و یک لایه آب تشکیل شده است که به معنای یک سیاره اقیانوسی است.

آنها همچنین مشاهداتی را از جستجوگر سیاره با سرعت شعاعی با دقت بالا(HARPS) روی تلسکوپ ۳.۶ متری رصدخانه جنوبی اروپا در رصدخانه لا سیلا در شیلی و تصویربرداری ماهواره ای با وضوح بالا که با بررسی سیاره فراخورشیدی TESS متعلق به ناسا ترکیب کردند، به آن اشاره کرد. دست آوردند.

این مطالعه نشان داد که سیاره فراخورشیدی HD ۲۰۷۴۹۶b چگالی کمتری نسبت به زمین دارد و این نشان می‌دهد که کاملاً سنگی نیست و این جرم آسمانی می‌تواند به مقدار قابل توجهی آب یا گاز یا هر دو را در ترکیب خود داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، در سال ۱۹۹۰ دانش‌آموزان از سیاره‌ها به سیاراتی محدود می‌شدند که به دور خورشید می‌چرخیدند. اما اکنون 33 سال پس از آن ما می‌دانیم که میلیاردها سیاره فراخورشیدی تنها در راه شیری ما وجود دارد و بیش از 5000 سیاره فراخورشیدی ممکن است داشته باشد.

ستاره‌شناسان یک سیاره فراخورشیدی جدید را کشف کرده‌اند که می‌توانند یک دنیای اقیانوسی را داشته باشند و ممکن است دارای پوششی غنی از آب، گاز یا ترکیبی از هر دو باشد.

مطالعه‌ای که توسط گروهی از پژوهشگران منتشر شده است، سیاره فراخورشیدی شبیه به سیاره نپتون اما با کمترین میزان موسوم به HD ۲۰۷۴۹۶b کشف کرده است که به دور یک ستاره کوتوله K جوان و درخشان (ستاره‌هایی که کوچکتر و سرخ‌تر از خورشید هستند به نام HD ۲۰۷۴۹۶ هستند. میچرخد.

بخوان  دستیابی به انرژی حرارتی و الکتریکی از ذخیره انرژی سیمان

مدل‌سازی اتمسفر تبخیری نشان داد که اگر این سیاره فراخورشیدی دارای اتمسفر غنی از گاز هیدروژن و هلیوم باشد، این حالت موقتی است و ستاره‌ای آن، این سیاره فراخورشیدی را در عرض ۵۲۰ میلیون سال کاملاً از بین می‌برد. همچنین این امکان وجود دارد که جو آن قبلاً از بین رفته باشد و HD ۲۰۷۴۹۶b در حال حاضر یک دنیای اقیانوسی برهنه باشد.

این مطالعه به این نتیجه رسید که بیشتر از HD ۲۰۷۴۹۶ به پژوهشگران این امکان را می‌دهند که بین این دو فرضیه تمایز قائل شوند. پژوهشگران همچنین می‌سازند که توصیف سیارات فرخورشی جوان می‌تواند به ما بینشی در روندهای فرآیندهای شکل دهنده سامانه‌های سیاره‌ای بدهد.

گفتنی است که چندی پیش نیز ستاره شناسان سیاره‌های فراخورشیدی دوقلو را کشف کردند که می‌توانند جهان‌هایی آبی باشند، به این معنی که باید به جرم آنها توجه شود.

اکنون ستاره شناسان و تحقیقات به بررسی یک سیاره دیگر را به سیارات فراخورشیدی فهرست شده اضافه کرده اند.

پژوهشگران برای دریافت اینکه آیا این سیاره فراخورشیدی حاوی گاز یا آب یا هر دو است، ساختار داخلی احتمالی HD ۲۰۷۴۹۶b را با احتمالات این دو ترکیب مختلف بررسی کردند.

انتهای پیام



منبع