کشف یک پادتن جدید برای آبی از مالاریا

بخش دوم این کارآزمایی، اثربخشی دوزه ها را در مقایسه با دارونما بررسی کرد. ۳۳۰ شرکت‌کننده دوز ۱۰ و ۴۰ میلی‌گرم برای نفت ضدبادی یا دارونما را با تزریق داخل اوردی دریافت کردند و فقط در پایان کارآزمایی بودند که هر کس متوجه می‌شد که چه داروی واقعی یا دارونما دریافت کرده بود.

این بیماری منجر به مرگ ۶۲۷ هزار نفر می شود که بیشتر آنها در جنوب صحرای آفریقا بوده اند. موارد همچنین شامل بیش از 11 میلیون بار زن در آفریقا است که به تولد 819 هزار نوزاد با وزن کم هنگام تولد منجر می شود که به طور قابل توجهی توجهی به بیماری و مرگ آنها افزایش می یابد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌آی، پژوهش جدید راه حلی برای مقابله با مالاریا در بزرگسالان ارائه کرده است.

کارآزمایی بالینی

دکتر رابرت سدر (Robert Seder) سرپرست ارشد پزشکی و معاون مرکز تحقیقات واکسن NIAID و رئیس بخش ایمونولوژی سلولی این مرکز برای این مطالعه، یک شکل طبیعی از این آنتی‌بادی را از خون داوطلبی که در این آزمایش، واکسن مالاریا دریافت کرده بود، جدا کرد. کرد. سپس آنتی‌بادی برای افزایش مدت زمان ماندگاری در جریان خون اصلاح شد.

موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا این کارآزمایی را که توسط دکتر پیتر کرامپتون (Peter Crompton)، رئیس بخش بیولوژی و ایمنی مالاریا در آزمایشگاه ایمونوژنتیک موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و دکتر کاسوم کاینتائو (Kassoum Kayentao)، استاد دانشگاه علوم، تکنیک‌ها و‌ها(USTTB) در رهبری مالی می‌شد، فناوری مالی ساخته شده است.

به تحقیق، L9LS در این مطالعه نشان داد که قوی‌تر از CIS43LS است و به دلیل قدرت آن می‌توان آن را در دوزهای بسیار کمتر گفته شده انجام داد. هامچnیn ماتوان قنه رثههتههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

بخوان  چین ایستگاه فضایی خود را گسترش می دهد

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، مالاریا یک بیماری قابل انتقال از پشه است که در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۴۱ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا شده است. این بیماری توسط انگلیسی‌های پلاسمودیوم ایجاد می‌شود که وقتی این انگلیسی‌ها را به شکلی به نام اسپروزوئیت به‌ویژه آنگل‌های پلاسمودیوم فالسیپاروم(P. falciparum) به پوست و جریان خون انسان تزریق می‌کند، منتقل می‌شود و پس از رسیدن به بیمار، در آنجا تکثیر می‌شود. پخش می شود.

این کارآزمایی به عنوان آزمایش NIAID-USTTB شناخته می‌شود و در حال حاضر در مرحله ۲ قرار دارد. این آزمایش پژوهشی، ایمنی و اثربخشی یا اثربخشی درمان، تزریق درون وریدی یک‌باره یک آنتی‌بادی مونوکلونال به نام CIS43LS را ارزیابی می‌کند. این آنتی‌بادی زمانی که اسپورروزویت‌ها را از P. falciparum قبل از پخش این انگل‌ها و گازهای آلوده کنند، خنثی می‌کند.

بخش اول این پژوهش، ایمنی سه دوز مختلف از این آنتی‌بادی مونوکلونال را بررسی کرد. دوزها به ترتیب ۵، ۱۰ و ۴۰ میلی‌گرم به ازای هر وزن بدن بودند و هر دوز به صورت وریدی تزریق می‌شد.

یک پژوهش جدید، یک آنتی‌بادی(پادتن) یافته است که از مالاریا جلوگیری می‌کند و به شکل درمان داخل وریدی میزان موفقیت بالا را در نتیجه این بیماری انگلی نشان می‌دهد.

سالهاست که روی ایجاد یک درمان جدید کار می‌کنند که از یک ضدبادی مونوکلونال برای خنثی کردن و از بین بردن حشره‌ای بیماری‌ها قبل از اینکه بدن انسان را آلوده کند، می‌کند، بسازند.

مالاریا و پیدا کردن درمان آن

دومین آنتی‌بادی که با مالاریا مبارزه می‌کند

این درمان برای اولین بار نشان داد که یک آنتی‌بادی مونوکلونال (یک آنتی‌بادی در آزمایشگاه ساخته شده است) می‌تواند از منطقه مالاریا در یک بومی جلوگیری کند، به این معنی است که گلبول‌های سفید را می‌توان برای جلوگیری از آسیب در مناطقی که از آن جلوگیری کرد. به بحران مالاریا شناخته شده است، مورد استفاده قرار داد.

بخوان  شایعه هک شدن همراه اول از چه قرار بود؟

درمانهای موجود و پزشکی نوین

شرح پژوهش

یک مطالعه کارآزمایی اولیه که توسط NIAID انجام شده است، این درمان را در 11 نفر از 17 بزرگسال سالم که در معرض انگلیسی‌های P. falciparum قرار می‌گیرند، نشان می‌دهد، درمان و ایمنی است و به مدت 21 روز از مالاریا جلوگیری می‌کند.

محققان شرکت‌کنندگان را به ‌مدت ۲۴ هفته دنبال کردند و در ۲۸ روز اول و سپس هر دو هفته یک بار، خون آنها را برای شناسایی P. falciparum آزمایش کردند.

این مطالعه در مجله پزشکی New England منتشر شده است.

دکتر سدر و گروهش اکنون دومین آنتی‌بادی مونوکلونال را برای مبارزه با مالاریا به نام L9LS ساخته‌اند.

انتهای پیام



منبع

در حال حاضر، تنها واکسن مالاریا توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی، موسکریکس(Mosquirix) یا RTS,S نام دارد. این واکسن فقط در کودکان ۵ تا ۱۷ ماه در برابر مالاریا محافظت می‌کند که در چهار دوز در یک دوره ۲۰ ماهه تزریق می‌شود.

یکی دیگر از گزینه‌های درمانی طبیعی، دارویی است که با ترکیبات شیمیایی ساخته شده است که از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌کند و برای کودکان و افراد در دسترس است. با این حال، این دارو به دوزهای مکر نیاز دارد و ممکن است در برابر درمان مقاومت کند.

در این مطالعه، به بزرگسالان سالم و غیر باردار در کشور مالی در قاره آفریقا یک دوز داروی آنتی‌بادی در طول فصل شش ماهه مالاریا داده شد و مشاهده شد که این آنتی‌بادی تا ۸۸ درصد در نتیجه یک دوره ۲۴ هفته‌ای است.

بخوان  به روز رسانی ویندوز 11 مجموعه ای از اصلاحات را برای اشکالات منوی استارت، باگ چت ویدیویی و موارد دیگر اعمال می کند.

برای مرحله این کارآزمایی بالینی، ۳۶۹ شرکت کننده داشت که همگی دومان سالم بین سنین ۱۸ تا ۵۵ سال بودند. آنها در دو شهر در کشور مالی زندگی می‌کردند، جایی که معمولاً سالانه از ژوئیه تا دسامبر انتقال بسیار بالاتر از P. falciparum شاهد است.

پژوهشگران با جدیت به دنبال راه‌های درمان و ریشه‌کن کردن مالاریا هستند. دکتر آنتونی فائوچی، موسسه ملی آلرژی و مدیر بیماری‌های عفونی (NIAID) در آمریکا که عضوی از موسسه ملی سلامت (NIH) آمریکا نیز هست، گفت: ما باید زرادخانه مداخلات موجود را برای جلوگیری از نگه داشتن مالاریا و تسریع تلاش‌ها برای جلوگیری از بردن این بیماری را گسترش دهد.

این کارآزمایی بالینی توسط موسسه ملی بهداشت (NIH) که یک مرکز تحقیقات پزشکی در ایالات متحده انجام شده است.

به طور کلی، شرکت‌هایی که در طول این ۲۴ به P. falciparum آلوده شده بودند، نشان دادند که این آنتی‌بادی ۷۶.۷ درصد در جلوگیری از حمله دوز ۴۰ میلی‌گرمی و ۵۴.۲ درصد برای کمترین دوز موفق بوده است.

اثربخشی به دو روش آزمایش شد. در طول مطالعه ۲۴ هفته‌ای، شرکت‌کنندگانی که بالاترین دوز (۴۰ میلی‌لیتر گرم بر روی زمین) را دریافت کردند، نشان دادند که این واکسن ۸۸.۲ درصد در نتیجه تأثیرگذار است. دوز ۱۰ میلی‌گرمی نیز ۷۵ درصد نشان داد.