کشف یک گونه جدید از پستانداران در بریتانیا پس از یک قرن

حیات وحش نزدیک به محل زندگی شما شگفت‌انگیز است و من از ایان به خاطر مشاهدات و راهنمایی‌هایش سپاسگزارم که باعث شد نگاه دقیق‌تری به چیزی بیندازیم که بیشتر مردم به آن توجه کنند.

انتهای پیام



منبع حشره‌خوار دندان‌های سفید بزرگ به گونه‌ای جدید از پستانداران تبدیل می‌شوند که طی یک قرن اخیر در بریتانیا کشف می‌شود و بوم‌شناسان نگرانند که این گونه، جانوران دیگر از نوعی خود را تهدید می‌کنند.

ملیسا یانگ(Melissa Young)، یکی از مدیران بازاریابی دیجیتال در ساندرلند، تصاویری از این حشره‌خوار جدید که توسط گربه‌اش در گاراژ شکار شده بود، منتشر کرد که به کشف آن توسط یان باند(Ian Bond) بوم‌شناس شد.

آقای مک‌دویت می‌گوید: این یک مشکل نگران‌کننده است زیرا این حشره‌خوار می‌تواند با ناپدید شدن محلی کوتوله‌های بومی در ایرلند مرتبط باشد.

انتشار یک تصویر در فیسبوک از حیوانی که توسط یک گربه شکار شده بود، مشخص شد که اولین پستاندار غیر بومی بریتانیا است که از دهه ۱۹۲۰ در بریتانیا سکونت دارد. پیش از این هرگز یک حشره‌خوار دندان بزرگ در سرزمین اصلی کشف نشده بود.

یان بند، بوم شناس، می‌گوید که به این حشره‌خوار دندان سفید توجه می‌شود از آن جهت جلب توجه می‌شود که سری متمایز و شبیه به یک شخصیت مربوط به تلویزیونی کودکان دارند.

مشخص می شود که این پستاندار در جزایر دیگر با سایر گونه های حشره خوار رقابت می کند، بنابراین لازم است که پراکندگی و نتیجه بالقوه آن بر روی گونه های دیگر به سرعت ارزیابی شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندت، پس از انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی که کشف این حیوان شد، حشره‌خوار دندان سفید بزرگ به اولین پست جدید کشف شده پستاندار در بریتانیا در یک قرن گذشته تبدیل شد.

بخوان  ناسا هواپیماهای بدون سرنشین را به صورت مستقل برای تحقیقات تاکسی هوایی پرواز می کند

آلن مک‌دویت (Allan McDevitt)، می‌گوید که جای تعجب نیست که حشره‌خوار دندان سفید بزرگ‌شده از شناسایی شدن در ایرلند بیش از یک دهه پیش، اکنون به سرزمین اصلی بریتانیا راه یافته است.

خانم یانگ پس از تماس با آقای باند، این مورد مشکوک را در فریزر خود نگه داشت تا آزمایشات بیشتری انجام شود. آزمایش دی‌ان‌های تایید کرد که این یک حشره‌خوار دندان سفید بزرگ است.

با این، بوم‌شناسان نگرانند که این حیوان جمعیت «حشره خوارهای کوتوله‌» (کوتوله‌ها) بریتانیایی را از بین ببرد. مشابه اتفاقی که در ایرلند اتفاق افتاد، جایی که حشره‌خوارها برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در آن ظاهر شدند.

آزمایش‌های انجام‌شده توسط متخصصان انجمن پستانداران بریتانیا یک می‌کند که این حشره‌خوار دندان‌های سفید بزرگ است که در غرب قره اروپا، گرنزی، آلدرنی و هرم و همچنین بخش کوچکی از شمال آفریقا می‌شود.

یانگ توضیح می‌دهد: من همیشه گربه‌هایم را در داخل نگه‌داشته‌ام تا تأثیر آن‌ها بر حیات وحش را دهم، در نتیجه زمانی که آنها مرتباً به شکار خوارها تبدیل شدند، واقعاً شگفت‌زده شدند. یانگ گفت بهتر، بیشتر خانم ببینند بدون آسیبی، فرار کنند، اما مطالعه آن دسته‌هایی که موفق به فرار نشدند، به این کشف شد.

ملیسا یانگ می‌گوید که اگر حیات وحش نزدیک به خانه باشد، می‌تواند این کشف جدید را شگفت‌زده کند.