کمک عینک‌های AR در حوزه طراحی داخلی+ فیلم



ممکن است در آینده بتوانید از ویژگی‌های واقعیت افزوده یک آیفون مجهز به LiDAR استفاده کنید تا ببینید اتاقی که تمام مبلمان آن برداشته شده است چگونه به نظر می‌رسد. این ایده نمونه اولیه AR جدیدی است که توسط Russ Maschmeyer Shopify در توییتر به نمایش درآمد.

به گزارش theverge، این قابلیت در حال حاضر فقط یک آزمایش در حوزه طراحی داخلی است که نگاهی جالب به انواع تجربیاتی که با آخرین API‌های AR اپل امکان پذیر است را ارائه می‌دهد. در یک ویدیو، Maschmeyer نشان می‌دهد که چگونه نمونه اولیه می‌تواند محتویات یک اتاق را به‌طور کامل پاک کند. Maschmeyer در توییت‌های بعدی توضیح می‌دهد که چگونه این فناوری ممکن است روزی برای سایت‌های تجارت الکترونیک مفید باشد و به آن‌ها اجازه دهد تا به مشتریان نشان دهند که مبلمان جدید چگونه می‌توانند در خانه به نظر برسند بدون اینکه مبلمان به صورت فیزیکی وجود داشته باشد.

نمونه اولیه از طریق Apple’s RoomPlan API ساخته شده است، ابزاری برای توسعه دهندگان که اپل در رویداد WWDC امسال آن را ارائه کرد. این فناوری به گونه‌ای طراحی شده است که به آیفون یا آی پد مجهز به حسگر LiDAR اجازه می‌دهد اتاق را اسکن کند، هندسه و مبلمان آن را درک کند و یک مدل سه بعدی بسازد که توسعه دهندگان برنامه می‌توانند هر طور که می‌خواهند از آن استفاده کنند. موضوع Maschmeyer نگاهی جالب به نحوه استفاده از فناوری اپل در عمل دارد.

مقایسه Shopify با فناوری‌های مشابه

باید گفت که نتایج بسیار چشمگیرتر از آن چیزی است که در هنگام آزمایش ابزار طراحی مجازی مشابه از Ikea تجربه کردیم. اگرچه برنامه Ikea همچنین می‌تواند مبلمان را از یک اتاق پاک کند، اما فقط می‌تواند نتایج را به صورت یک تصویر دو بعدی ارائه دهد. البته باید اشاره کرد که در مورد فناوری Ikea، نیازی به آیفون مجهز به LiDAR ندارد (هر آیفونی این کار را خواهد کرد). همچنین این یک فناوری واقعی است که مردم می‌توانند آن را دانلود کرده و در خانه خود استفاده کنند، نه یک نسخه نمایشی مختص به فناوری‌های داخلی.

بخوان  مدیر ناسا پس از پرتاب آرتمیس 1 کراوات خود را برید!

بیشتر بخوانید




منبع