کمک معلومات به جمعیتی در شناسایی مین‌ها

کویپرز هنوز کرد: حتی در هلند هم گهگاهی بمبی از جنگ جهانی دوم پیدا می‌شود. بنابراین ما می‌خواهیم شروع به ترجمه درس‌ها به زبان‌های دیگر کنیم تا این برنامه در دیگر موارد قابل استفاده باشد. اکنون به طور خاص برای ارائه دروس به افغانستان و سوریه خاص ساخته‌ایم.

یوژن کویپرز (Eugène Kuipers)، سرور فکتار گفت: قهرمان واقعی این داستان چارلی ولنتاین (Charlie Valentine) است که در سطح بین‌المللی، با پاکسازی مواد منفجره سروکار دارد و این کار را داوطلبانه انجام می‌دهد. ولنتاین مقاله در مورد بمب‌های عمومی نوشته شده است. وی به دنبال راهی بود تا به ساکنان این کشور کمک کند تا با خطرات مواد منفجره به روشی مطمئن آشنا شوند. ولنتاین قبلاً اپلیکیشن Fectar را داشت و تصمیم گرفت یک درس سه بعدی برای کودکان ساکن منطقه جنگی تولید کند. وقتی آن را دیدم، با او گرفتم تا این کار را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، جنگ های جنگ زده مملو از مواد منفجره است که هنوز منفجر نشده اند. به دولت گفته، ۸۰٫۰۰۰ کیلومتر مربع از این کشور به این مهمات خطرناک آلوده شده است. مواد منفجره گاهی اوقات به سختی قابل تشخیص هستند و برای ساکنان مخصوصا کودکان خطر جدی دارند.

کمک معلومات به جمعیتی در شناسایی مین‌ها

به گفته کویپرز، ایجاد یک ابزار آموزشی در مورد مواد منفجره بود. چیزی به نام برنامه درسی برای آموزش این موضوع به کودکان وجود ندارد. همچنین شما در واقع نمی‌توانید بچه‌ها را به دنبال این باشید. ما خیلی به این موضوع توجه کردیم و صحبت‌های زیادی در این مورد داشتیم. دروس سه‌بعدی، نمونه‌هایی از کتاب درسی هستند که نشان می‌دهند چگونه می‌توان به فناوری افزوده شد.

بخوان  نشتی مجدد یک فضای روسی!

به دلیل حمله روسیه به روسیه، مین‌ها و مهمات منفجر نشده خطرناکی در سراسر کشور پراکنده شده است. اما به لطف استارت‌آپ Fectar، مردم مردمی در حال حاضر می‌توانند به روشی ایمان و گیاهی در مورد این موارد اطلاعاتی ارزشمند بیاموزند.

انتهای پیام



منبع

کویپرز امیدوار است که این موضوع در شرایطی که کودکان مردمی را در حال حاضر در آن زندگی می‌کنند، افزایش دهند. این پلتفرم می‌خواهد این پروژه را بیشتر توسعه دهد تا کودکان در مناطق جنگی دیگر در خطرات مین‌ها و مواد منفجره آموزش ببینند. در سرتاسر جهان، جایی که جنگی در حال است یا پیش از این جنگی بوده است، بمب‌های منفجر نشده وجود دارند.

به تازگی یک استارت آپ هلندی به نام Fectar یک درس واقعیت افزوده (AR) طراحی کرده است که برای کودکان به روشی ایمان و شناسایی این مهمات منفجر نشده را آموزش می‌دهد. این اولین بار در جهان است که یک درس برای افزایش آگاهی کودکان از خطرات مختلف میناها طراحی شده است.

درسهای افزوده

با یک کلیک روی اپلیکیشن Fectar، یک معلم دیجیتال در کلاس درس ظاهر می‌شود. معلم به زبان مردمی درباره خطرات مین‌ها توضیح می‌دهد و می‌گوید نمونه‌های مختلف این مواد منفجره چگونه هستند. در حالی که کودکان در حال استفاده از این اپلیکیشن هستند، آنها را می‌گیرند. به این ترتیب می‌توان زمان فرآیند را تنظیم کرد. سازمان کمک‌های بشردوستانه‌ای به نام Terra Pyra قرار است این کلاس‌های آموزشی را در سراسر کشور برگزار کند.