کمیسر آمریکایی از گوگل و اپل خواست تیک تاک را محدود کنند

در واقع برندن کار، کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا به گزارش اخیر BuzzFeed News اشاره می‌کند که صدای لو رفته از ۸۰ جلسه داخلی تیک تاک را بررسی کرده است. بر اساس آن اطلاعات صوتی فاش شده، کارمندان چینی شرکت مادر تیک تاک، ByteDance، مکرراً به اطلاعات خصوصی کاربران آمریکایی دسترسی داشتند.

او تا ۸ ژوئیه به اپل و گوگل مهلت داده تا توضیح دهند که چرا در صورت امتناع از انجام این کار، برنامه را از فروشگاه‌های خود حذف نمی‌کنند. البته، کار تنها امضاکننده نامه بود و به نظر نمی‌رسد که دیگر کمیسیونر‌های FCC درگیر آن باشند.


 



منبع

“تیک تاک دیگر فقط یک برنامه ویدیویی نیست. لباس گوسفند است. ” این چیزی است که برندن کار در توییت خود به همراه یک کپی از نامه‌ای که به شرکت‌های اپل و گوگل ارسال کرده بود، نوشت. او از شرکت‌ها خواسته بود تا تیک تاک را از فروشگاه‌های برنامه خود حذف کنند.

گوشی و هندزفری

برندن کار در توییت خود نوشت: واضح است که تیک تاک خطر امنیت ملی غیرقابل قبولی را ایجاد می‌کند، زیرا جمع آوری گسترده داده‌های آن خطرناک است.

بیشتر بخوانید


البته چند ساعت قبل از انتشار گزارش BuzzFeed News، تیک تاک اعلام کرد که ۱۰۰ درصد از ترافیک کاربران ایالات متحده را به زیرساخت جدید Oracle Cloud منتقل کرده است. این بخشی از تلاش‌های این شرکت برای رسیدگی به نگرانی‌های مقامات آمریکا در مورد نحوه مدیریت اطلاعات کاربران در این کشور است.