گرم کردن آب استخر با سرورهای یک مرکز داده کوچک

شان دِی این مرکز تفریحی را اداره می‌کند، می‌گوید: انتظار مصرف‌های مصرف انرژی این مرکز در سال تا صد هزار پوند افزایش می‌یابد، اما این مشارکت واقعاً به ما کمک می‌کند تا هزینه‌های نجومی را در ۱۲ ماه گذشته کاهش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی‌بی‌سی، رایانه‌های داخل یک جعبه سفید که با روغن احاطه می‌شود تا گرما را جذب کند، می‌تواند تولید کند که 60 درصد از واقعیت را می‌توان آب یک‌بار جمع‌آوری کرد تا 30 درجه سانتی‌گراد گرم و هزار دلار در مخارج یک مرکز تفریحی در بریتانیا صرفاً جویا شوند.

یک مشکل بزرگ

انتهای پیام



منبع

استارتاپ دیپ گرین (Deep Green) از مشتریان خود می‌کند تا از قدرت محاسباتی آن را برای هوش مصنوعی و استفاده از ماشین استفاده کنند و گرمای تولیدی مرکز داده (دیتا سنتر) را به صورت رایگان در اختیار این مرکز تفریحی گذاشته است.

می‌گویند، مشاهده استخرهایی که از راه‌حل‌های نوآورانه استفاده می‌کنند، توجه جالبی است، چرا که به عنوان مثال همین تابستان گذشته بود که بی‌بیسی اعلام کرد ۶۵ استخر از سال ۲۰۱۹ به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی تعطیل شده است.

وی افزود: در نظر گرفتن روش‌های مختلف برای اینکه ببینیم چگونه می‌توانیم به سازمانی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنیم، بسیار عالی بوده است.

مارک بیورنسگارد موس این استارتاپ می‌گوید: ۷ فروشگاه دیگر در انگلیس نیز در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

مارک بیورنسگارد می‌گوید: مراکز با گرما مشکل بزرگی دارند. بسیاری از هزینه‌هایی که برای راه‌اندازی یک مرکز صرف می‌شود، فقط رهایی از گرما می‌شود. بنابراین کاری که ما انجام می دهیم این است که یک مرکز بسیار کوچک را به مکانی که گرما مفید و مورد نیاز است، برده می شود.

بخوان  مایکروسافت در حال راه اندازی یک به روز رسانی بزرگ کپی و چسباندن است - اما فقط برای برخی از کاربران

این مفهوم که طی پنج سال توسعه یافته است، نسبتاً ساده است، به این صورت که روغنی که در اثر گرمای سرورها داغ شده است، به یک مبدل حرارتی پمپاژ می‌شود تا آب موجود در آن را گرم کند.

دکتر جولیان آلود، استاد مهندسی و محیط زیست دانشگاه کمبریج می‌گوید: اگر این یک ایده معقول به نظر می‌رسد و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مرکز تفریحی می‌شود، در همه جا از آن استفاده می‌شود؟ به این دلیل که مراکز داده‌های بزرگ به میلیاردها گالن آب و میلیون‌ها دلار برای خنک کردن نگه‌داشتن نیاز دارند و به همین دلیل برخی از آنها در زیر آب یا در غارها یا مناطق بسیار سرد جهان ساخته شده‌اند. به عنوان مثال در شهرهای دانمارک و سوئد، مراکز انرژی عظیم هزاران خانه را تامین می‌کنند.

در اقدامی جالب توجه، گرمای تولید شده توسط یک مرکز داده که به اندازه یک ماشین لباسشویی است، برای گرم کردن یک استخر عمومی تا دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد در بریتانیا استفاده می‌شود.