گروه افشاگر آسیب‌های فیس‌بوک برای جامعه منحل شد

 



منبع

براساس گزارش‌ها، گروه نوآوری مسئولانه تنها گروهی نیست که اخیراً تغییر شکل داده یا منحل شده است. در اوایل تابستان امسال، متا همه گروه هوش مصنوعی خود را از نو در قالب گروهی به نام تأثیرگذاری اجتماعی سازماندهی کرد.

متا، گروهی که در  شرکت فیسبوک  برای بررسی میزان آسیب وارده به جامعه در صورت استفاده از محصولات آن تشکیل شده بود را منحل کرد.

فیس‌بوک

گروه مذکور متشکل از مهندسان و همچنین افرادی با پیشینه مطالعه در حوزه حقوق مدنی و مسائل اخلاقی بود و به گروه‌های مختلف عرضه کننده محصولات این شرکت در مورد ” طیف گسترده‌ای از مسائل و معضلات اجتماعی” مشاوره می‌داد. زویکا کریگر، کارمند متا که این گروه را رهبری می‌کرد، اوایل امسال این شرکت را ترک کرد.

شرکت متا همچنین به دنبال کاهش هزینه‌ها بوده، زیرا درآمد آن برای اولین بار در تاریخ فعالیت این شرکت کاهش می‌یابد. متا همچنین برخی از پروژه‌ها را در بخش Reality Labs حذف کرده و استخدام نیرو‌های تازه را در میان شایعات مربوط به اخراج احتمالی برخی نیرو‌ها کاهش داده است.


متا اعلام کرده این شرکت متعهد به انجام اهداف گروه منحل شده اما توضیح نداد چرا استراتژی شرکت در این زمینه تغییر کرده است. گروه نوآوری چند سال قبل و پس از آن تشکیل شد که فیسبوک و زیرمجموعه‌های آن به خصوص اینستاگرام متهم به تأثیرگذاری منفی بر جوامع شدند.

به گزارش سایت انگجت، این گروه نوآوری مسئولانه نام داشت و قرار بود آسیب‌های احتمالی محصولات فیسبوک برای جامعه را بررسی کند. علیرغم انحلال این گروه، اعضای آن کماکان در گروه‌ها و بخش‌های دیگر فیسبوک مشغول فعالیت هستند.

بخوان  ما مجذوب فضا بودیم! - ایسنا

بیشتر بخوانید