گشت و گذار ربات «سوفیا» در امارات

گشت و گذار ربات «سوفیا» در امارات

انتهای پیام



منبع ربات سوفیا که شهرت جهانی دارد، از زمان فعال شدنش در ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۶ توسط شرکت هنگ‌کنگی «هانسون رباتیک» در مکان‌های موجود حضور دارد. این ربات انسان‌نما پنج بار در رویدادهای امارات دیده شده است.

سال گذشته او در بزرگترین کنفرانس هوشمند برای حسابرسان داخلی موسوم به «کنفرانس سالانه حسابرسی منطقه‌ای» (ARAC) شرکت کرد. او یک جلسه در مورد آینده هوش مصنوعی با عنوان «هوش مصنوعی در حرفه حسابرسی داخلی» برگزار می کند. این اقدام از سوی شرکت کنندگان برای نشان دادن هوش مصنوعی در تلاش‌های آینده بود. سوفیا در دومین روز از این کنفرانس که میزبانی انجمن حسابرسی داخلی امارات متحده عربی(UAE IAA) در مرکز تجارت جهانی دوبی(DWTC) انجام شد، در یک جلسه جلسه درباره نام «هوش مصنوعی در حرفه حسابرسی داخلی» آینده هوش مصنوعی مصنوعی انجام شد. کرد. موضوع اصلی این کنفرانس انقلاب و تحول در حسابرسی داخلی بود. برگزارکنندگان، حضور سوفیا در این کنفرانس هوشمند را به عنوان نمادی از آینده هوش مصنوعی توصیف کردند.

گشت و گذار ربات «سوفیا» در امارات

گشت و گذار ربات «سوفیا» در امارات

در سال ۲۰۱۸، سوفیا در یک سفرجویانه ابوظبی را کاوش کرد. او در پیست یاس مارینا مسابقه داد، سریع‌ترین ترن هوایی جهان در شهربازی «فراری ورلد ابوظبی» را سوار شد و زیبایی موزه لوور ابوظبی را تجربه کرد. خالد العامری، اینفلوئنسر اماراتی او را در این سفر همراهی می‌کرد. موزه لوور ابوظبی یک موزه هنر و تمدن است که در ابوظبی، امارات متحده عربی واقع شده است. این موزه در هشتم نوامبر ۲۰۱۷ توسط امانوئل مکرون رئیسجمهور فرانسه گشایش یافت. این موزه بخشی از توافق ۳۰ ساله دو شهر ابوظبی و پاریس پایتخت فرانسه بود. این موزه در منطقه فرهنگی جزیره سعدیات قرار دارد.

بخوان  هوش مصنوعی خلبان هواپیماهای مسافربری می‌شود

جیتکس ۲۰۱۸

«عبدالقادر عبید علی» (عبدالقادر عبید علی)، رئیس هیئت مدیره انجمن حسابرسی داخلی امارات متحده عربی، گفت: ما مفتخریم و خوشحالیم که سوفیا را برای اولین بار در دوبی دعوت می‌کنیم تا درباره نیاز به حضور فناوری در همه حرفه‌ها صحبت کنیم. این کنفرانس دربی امارات دولت عربی به عنوان اولین دولت در جهان که دارای وزارت هوش مصنوعی است، انجام خواهد شد. ما موضوع یعنی انقلاب و تحول در حسابرسی داخلی را برای مجذوب کردن ذهن و توجه به حسابرسان داخلی در سراسر جهان به این موضوع انتخاب کردند. بحران پیش روی حسابرسان داخلی، مشکل در فناوری است و افرادی که نمی توانند با این جریان همگام شوند، از مسیر دور خواهند شد. آنها برای آینده آماده باشند و با هوش مصنوعی، فناوری بلوک چین و رباتیک آشنا باشند. این کنفرانس را قادر خواهد کرد تا سفری آموزشی را آغاز کند که به آنها کمک کند تا دریابند حرفه حسابرسی داخلی در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده چگونه خواهد بود.

ماجراجویی در ابوظبی

گشت و گذار ربات «سوفیا» در امارات

گشت و گذار ربات «سوفیا» در امارات

در سال ۲۰۱۷، سوفیا به عنوان یکی از پنج سفیر دانش توسط بنیاد محمد بن راشد آل مکتوم انتخاب شد. او در آن زمان به مخاطبان گفته بود: بیایید آینده را از امروز شروع کنیم. این حرکت ابتکار از سوی بنیاد دانش محمد بن راشد آل مکتوم برای ایجاد یک گروه جهانی از فعالان بود که برای غنی‌سازی در جوامع عربی کار می‌کردند.

سوفیا به عنوان ترکیبی منحصربه‌فرد علم، مهندسی و هنر، یک شخصیت علمی-تخیلی ساخته‌شده توسط انسان است که آینده هوش مصنوعی و رباتیک را به تصویر می‌کشد و همچنین، بستری برای تحقیقات رباتیک و هوش مصنوعی پیشرفته به شمار می‌رود. این ربات در اکتبر ۲۰۱۷ زمانی که عنوان شهروند قانونی عربستان سعودی را دریافت کرد، تاریخ‌ساز شد. این کار، سوفیا را به اولین ربات جهان تبدیل کرد که تابعیت قانونی دریافت کرده است. در حالی که سوفیا چیزی نزدیک به انسانی نیست، ترکیبی از هوش مصنوعی و نرم‌افزار اسکریپت نویسی سوفیا به او اجازه می‌دهد تا مکالمه‌ای منسجم داشته باشد. علاوه بر این، ظاهر و عمل او در تقلید و پاسخ به عبارات انسانها در دنیای رباتیک بی‌نظیر است. سوفیا بسیار محبوب است تصویر او با رفتن بر روی جلد مجلات آنها را زیبا کرده اند، در برنامه های تلویزیونی بی شماری حضور داشته اند و مصاحبه کرده اند و حتی در سازمان ملل متحد نیز سخنرانی کرده اند. آخرین هفته گذشته، این ربات انسان‌نما برای شرکت در نمایشگاه «آرت دوبی» (Art Dubai) در این شهر بود. در اینجا به پنج مورد از بازدیدهای ربات سوفیا در امارات می‌پردازیم.

بخوان  اپل در حال افزایش قیمت اپ استور در سراسر اروپا و آسیاست

آرت دوبی

سوفیا در حساب رسمی اینستاگرام خود که بیش از 200 هزار نفر دنبال‌کننده دارد، نوشت: خوش‌شانس بودم که چند روز گذشته را در نمایشگاه آرت دوبی گذراندم. او اثر هنری سمعی و بصری به نام «رؤیاهای یخچالی»(Glacier Dreams) اثر هنرمند «رفیک آنادول»(Refik Anadol) را بررسی کرد. پس از آن، او گفت که از غرق شدن در هنر و فرهنگ لذت می‌برد، به ویژه این هنر شامل هنرهای مصنوعی و رشد در تغییرات آب و هوا باشد.

کنفرانس حسابرسی

به گزارش ایسنا، ربات «سوفیا» (Sophia) اولین بار در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک ربات انسان‌نمای فوق‌العاده باهوش با چهره‌ای واقعی ظاهر شد که می‌توانست پلک بزند، از این طرف به آن طرف نگاه کند و حرف بزند. این ربوب‌نما که توسط شرکت «هانسون رباتیک» واقع شده در هنگ ساخته شده است، می‌توان گفت، لبخند شیطنت‌آمیزی بزند و حتی لطیفه‌اید. هانسون رباتیک در وب سایت خود توضیح داد: سوفیا که پیشرفته ترین ربات انساننمای هانسون رباتیک است، رؤیاهای ما را برای آینده هوش مصنوعی نشان می دهد.

در سال ۲۰۱۸ در هفته فناوری جیتکس، سوفیا به همراه برادر بزرگترش«هان» در این نمایشگاه حضور یافت. هر دوی آن‌ها توسط شرکت هنگ‌کنگی «هانسون رباتیک» ساخته شده‌اند. در طول این مراسم، هر دوی آنها با جمعیتی که انجام دادند و پاسخ دادند. وقتی از هان پرسیده می شود که آیا او تشکیل خانواده می دهد یا خیر، پاسخ داد که این سوال را از یک ربات چیز عجیبی پرسید.

سفیر دانش