گوشی غول فناوری کره‌ای فاقد هر گونه دکمه فیزیکی است

حذف دکمه فیزیکی از دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی پیش از این هم سابقه داشته و شرکت‌ها همواره علاقه داشته‌اند تا این کار را انجام دهند.

همان‌طور که مشاهده می‌شود، حذف دکمه فیزیکی همواره یک حرکت چالش برانگیز در طراحی گوشی‌ها و سایر محصولات مشابه بوده و حال باید دید سامسونگ چه طرح و برنامه‌ای برای این کار دارد. آیا این شرکت خواهد توانست مشابه حرکتی که اپل در سال ۲۰۰۷ انجام داد و دکمه‌های شماره‌گیر گوشی‌ها را برای همیشه حذف کرد، معدود دکمه‌های فیزیکی باقی مانده را هم کنار بگذارد یا نه.



منبع به عنوان مثال، چند سال پیش اپل با معرفی نوار لمسی یا همان «تاچ بار» تلاش کرد تا کلید Escape را از صفحه کلید لپ تاپ‌های خود حذف کند؛ اما در نهایت پس از واکنش‌های منفی کاربران مجبور شد تا دوباره این دکمه را برگرداند!

باید دید که این شرکت کره‌ای با حذف کردن دکمه‌های فیزیکی چگونه قصد دارد عملکرد کلید‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را به گوشی‌های خود اضافه کند. همچنین باید گزینه‌ای هم برای خاموش کردن یا راه‌اندازی مجدد تلفن در شرایط خاص در نظر گرفته شود. اگر سامسونگ قصد حذف دکمه‌های فیزیکی را دارد، حتماً به این موارد فکر کرده و ممکن است راه‌حل‌هایی نیز برای آن‌ها پیدا کرده باشد.

اچ تی سی هم یکی دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری است که زمانی تلاش کرد کاری مشابه را انجام دهد. البته، این شرکت دکمه‌های فیزیکی را به طور کامل حذف نکرد؛ بلکه در گوشی +HTC U۱۲ از دکمه‌هایی استفاده کرد که مکانیکی نبودند. با این حال، همین تغییر کوچک هم با بازخورد منفی کاربران روبه‌رو و به عنوان یکی از بدترین بخش‌های گوشی شناخته شد.

بخوان  Neuralink ایلان ماسک اولین ایمپلنت مغز انسان را انجام داده است و ما یک قدم به داشتن تلفن در داخل سرمان نزدیکتر شده ایم.

این گزارش ادعا می‌کند که گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس سامسونگ که فاقد هر نوع دکمه فیزیکی هستند؛ احتمالاً به زودی و در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد.

 طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس احتمالاً در آینده‌ای نزدیک نیز بدون دکمه فیزیکی عرضه خواهند شد!

بنابراین، ممکن است در سری گلکسی اس ۲۵ شاهد چنین تغییر بزرگی باشیم که البته مطمئناً چالش‌های زیادی را پیش روی سامسونگ قرار خواهد داد.