یافتن ۲۰۸۰۰ ژن مقاوم به آنتی بیوتیک در ابرها!

روسی افزود: مطالعه ما نشان می‌دهد که ابرها مسیر مهمی برای ژن‌های مقاوم به آنتی بیوتیک هستند که در دامنه‌های کوتاه و بلند پخش می‌شوند. در حالت ایده آل ما می‌خواهم منابع انتشار ناشی از فعالیت‌های انسانی را برای محدود کردن پراکندگی این ژن‌ها بیابیم.

گروه پژوهشی از ابرها در قله Puy de Dôme که یک آتشفشان خاموش در فرانسه است، نمونه‌برداری کردند. آنها ۱۲ جلسه نمونه برداری از ابر را طی دو سال از یک ایستگاه پژوهشی جوی در ارتفاع ۱۴۶۵ متری از سطح زمین انجام دادند.

پژوهشگران ابرهای متراکم نمونه‌برداری کردند و برای اولین بار ۲۰ هزار و ۸۰۰ نسخه از ژن‌های مقاوم به آنتی بیوتیک را درون آنها یافتند.

روسی می‌گوید: ابرهای اقیانوسی و ابرهای قاره‌ای هر کدام دارای ژن‌های مقاوم به آنتی بیوتیک هستند. به عنوان مثال، ابرهای قره‌های حاوی ژن‌های مقاوم به ضد بیوتیک هستند که در پرورش حیوانات می‌شوند.

با این حال، وجود آنها است. آنها از 33 تا بیش از 30 هزار در هر میلی‌لیتر آب درون ابر تولید هستند و بین پنج تا 50 درصد از این باکتری‌ها می‌توانند زنده و فعال باشند.

این اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد ابرها حاوی ژن‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک با منشاء باکتریایی در مقایسه با سایر محیط‌های طبیعی هستند.

این تحلیل و تحلیل نشان داد که نمونه‌های ابر در هر میلی‌لیتر آب درون ابر به طور متوسط ​​دارای ۸۰۰۰ نفر هستند.

فلورنت روسی نویسنده ارشد این مطالعه و پژوهشگر فوق دکترا می‌گوید: این اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد ابرها ژن‌های مقاوم به آنتی بیوتیک با منشاء باکتریایی را در مقایسه با سایر محیط‌های طبیعی ذخیره شده می‌سازد.

بخوان  گران ترین خودروهایی که در کلکسیون ایلان ماسک هستند

در حال حاضر، انتقال‌های مقاوم به آنتی بیوتیک از طریق هوای یک طبیعت طبیعی است، اما از ژنتیک‌ها به ویژه در کشاورزی و پزشکی به تکثیر سریع این سویه‌های مقاوم و انتشار آنها در محیط زیست کمک می‌شود.

تیم‌های پذیرفته شده در هوای ۲۹ زیرگروه ژن مقاوم به ضد بیو را که در اتمسفر حمل می‌شوند، اندازه‌گیری کنند. به طور متوسط، ابرها حاوی ۲۰ هزار و ۸۰۰ نسخه از ژن‌های مقاوم به آنتی بیوتیک در هر لیتر آب درون ابر بودند.

روسی توضیح داد: این گیاه‌ها معمولاً روی سطح گیاهی یا خاک زندگی می‌کنند. آنها توسط باد یا فعالیت‌های انسانی هواپخش می‌شوند و برخی از آنها به خوبی می‌روند و در تشکیل ابرها شرکت می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک kewhahشی کnaadahیی-upranswhی dreth چیزی ک کh amی‌thnthana آ آ کشف کشف کشف کشف کشف کشف جذ جذ ک ک ک ک ک ک ا ا ا ا ا ا م م م م مharhahahnd Baraی bahahtrquehaی حamle ژnquehaی mehahaum beh آntntی‌bkhevtیک hystnd.

ژن‌ها در افق پنهان شده بودند

این مطالعه در مجله Science of The Total Environment منتشر شده است.