یوفوها چگونه شناسایی می‌شوند؟ – ايسنا

سپس «موارد د» وجود دارد که حدود سه درصد از مشاهده‌ها وها را شامل می‌شود که به آن ما اطلاعات کافی از آنها را می‌دهیم، اما توضیحی برای آنها پیدا نمی‌شود. این زمانی است که همه‌ی فرضیه‌هایی را که تدوین و تحلیل کرده‌اند، غیرقطعی می‌دانیم.

توضیح‌های ساده‌ای را می‌توان برای بیش از ۶۰ درصد UAPها یافت. آنها معمولاً فانوس‌های کاغذی، بالن‌های مهمان، بالن‌های هوای گرم، هواپیما، ماهواره‌ها، شهاب‌سنگ‌ها، ستاره‌ها، سیاره‌ها و غیره هستند. در حالی که این اتفاقات ممکن است ساده باشد یا پیش از آن به نظر برسند، مهم است که به خاطر داشته باشید که هر یک از این مشاهدات جنبه عجیبی را ثبت می کند، به فرد یا قابل توجهی را نشان می دهد.

همچنین مشاهده‌های دیدنی‌تری مانند ظاهر شدن شهاب سنگ‌ها در حال شکستن و انفجار در جو وجود. یکی از این رویدادهای غیرمعمول زمانی بود که خوشه ماهواره‌ای استارلینک وارد مدار زمین شد و گزارش‌های متعددی از جابجایی نقاط روشن پشت سر هم و یک “گوی درخشان” ارائه شد. مجموعه این نورها در واقع شامل ۵۰ تا ۶۰ ماهواره بودند که در هنگام غروب یا طلوع خورشید، زمانی که آسمان تاریک‌تر است، نور خورشید را منعکس می‌کنند.

گزارش‌ها از UAPها همچنین می‌توانند نتیجه یک تفسیر اشتباه ساده باشند. یک ستاره شناس آماتور ممکن است تصویری با کیفیت از یک درخشش در آسمان معروف باشد، اما برنامه‌های ستاره شناسی اطلاعات کافی برای ارائه توضیح در مورد آن وجود ندارد، چرا که به عنوان مثال تنها نظارت بر فضای داخلی CNES ممکن است مرحله‌ای از موشک را داشته باشد. پرتوهای خورشید را منعکس می‌کند، اثبات کند. حتی نور سوسوزن یک کاغذی فانوس ممکن است به عنوان یک شیء باشد که با سرعت بسیار زیاد در آسمان می‌چرخد، دیده شود.

روش GEIPAN

آن‌ها می‌گویند، توضیحاتی را برای حدود دو سوم از پدیده‌های مشاهده شده می‌گویند، اما یک سوم باقی مانده به دلیل تجزیه و تحلیل و ارائه توضیح، حل نشده می‌مانند.

بخوان  چرا ChatGPT را احمق جلوه می‌دهید؟!

در ادامه، روایت شاهدان عینی و سازگاری آن را با واقعیات بررسی می‌کنیم. با افزایش کیفیت و کمیت اطلاعات گزارش شده، بی‌قاعدگی و غیرقابل توضیح بودن آن کاهش می‌یابد.

گروه مطالعه و اطلاعات در مورد پدیده‌های ناشناس هوافضا (GEIPAN) به مرکز مطالعات ملی فضای فرانسه (CNES) توسط ناسا دعوت شده و فعالیت‌ها و روش‌های کاری خود را در مقابل یک تیم مستقل تازه می‌دانند که اطلاعات مربوطه را می‌توان و روش‌هایی برای تجزیه و تحلیل کرد. و تحلیل پدیده های غیرعادی مشاهده شده در آسمان ایجاد می شود، ارائه می کند.

پژوهشگران می‌گویند، سه مرحله اصلی برای دستیابی به این هدف وجود دارد. در اصل، ما گزارش‌های شاهدان عینی را جمع‌آوری می‌کنیم، مطالعات فنی انجام می‌دهیم و گزارش‌های تحلیلی را در وب‌سایت GEIPAN منتشر می‌کنیم، در عین حال که همیشه از ناشناس ماندن شاهدان عینی مطمئن می‌کنیم.

پدیده‌های هوایی ناشناخته رویدادهای غیرعادی هستند که توسط شاهدان عینی مشاهده می‌شوند و به ظاهر غیرقابل توضیح می‌دهند. آنها به شکل یک نور درخشان ظاهر می‌شوند.

ویژگی ظاهری یک رخداد ممکن است به محیط و شرایط مشروط قابل مشاهده باشد که ممکن است شامل شرایط کم نور، عدم وجود صدا، تلاطم جوی باشد که باعث چشمک زدن عجیب استارگان می‌شود یا نور خورشید که از یک هواپیمای دور منعکس می‌شود، باشد.

هدف GEIPAN روشن است: ارائه یا تلاش برای ارائه پاسخی منطقی برای اتفاقاتی که در مورد سوء تفاهم، غیرعادی و گاهی اوقات تماشایی هستند و توضیح بی‌قاعدگی آنها هستند.

گروه GEIPAN سالانه ۷۰۰ گزارش از شاهدان عینی جمع آوری کردند که ۱۵۰ تا ۲۰۰ مورد به عنوان تحقیقات باز باقی مانده است. هر کسی می‌تواند با استفاده از فرم موجود در وب سایت GEIPAN یک گزارش به این گروه ارسال کند.

گروه GEIPAN که در سال ۱۹۷۷ تاسیس شد، تیمی متشکل از چهار متخصص است که وظیفه جمع آوری گزارش های مشاهده مستقیم، انجام نظرسنجی، انتشار، مدیریت سیستم های کامپیوتری و نظارت بر عملیات سازمان را بر عهده دارند. CNES نیز متکی به پرسنل، تخصص و استعدادهای خارجی است که با بازرسان، محققان و مؤسسات متعددی از جمله نیروی هوایی فرانسه، ژاندارمری ملی و نیروی پلیس، اداره کل هوانوردی غیرنظامی، مرکز تحقیقات علمی و خدمات هواشناسی مِتِئوی فرانسه در ارتباط است.

بخوان  آزمایشگاهی گوشتی تا ۲۵ برابر بیشتر کربن تولید می‌کند

وجود «نیروی یوفو» در فرانسه در سال‌های اخیر با سریال درام کمدی موسوم به اوونی که یک اصطلاح فرانسوی برای بشقاب پرنده‌ها است، به تخیل محبوب این کشور تبدیل شده است. این مجموعه، تجهیزات مورد استفاده برای پژوهش‌های GEIPAN را به تصویر می‌کشد که ما از آن برای ایجاد شبیه‌سازی پدیده‌های توصیف شده در گزارش‌های شاهدان عینی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام



منبع

UAP دقیقا چیست؟

این یک روش ارزشمند در GEIPAN است که توسط روانشناس متخصص ما طراحی شده است. همچنین در موارد پیچیده، تجهیزات چند رشته‌ای ما برای کمک به پیشبرد مطالعه و تصمیم‌گیری جمع‌آوری در نتیجه‌گیری احضار می‌شوند.

پژوهشگران می‌گویند، ما را می‌فهمیم و توضیح می‌دهیم که GEIPAN می‌کند، به ابزارها و برنامه‌های کاربردی در حوزه‌های وسیع، هوانوردی گرفته شده تا هوافضا (ماهواره‌ها و محیط‌های فضایی)، فضا (ستارگان و شهاب‌سنگ‌ها)، هواشناسی، پردازش تصاویر و موارد. دیگر تکیه می کنیم.

گوی درخشان نیز مربوط به مرحله دوم موشک فالکون ۹ بود که این ماهواره‌ها را به مدار زمین فرستاده بود. پیشرانه‌های این فضاپیما هر یک تا دو یک حباب گازی ایجاد می‌کند که سپس با بازتاب نور خورشید به صورت ظاهری درخشان در آسمان شب ظاهر می‌شود.

هر مأموریت با یک گزارش شروع می شود، خواه از طریق وب سایت به ما ارسال می شود یا به پلیس محلی گزارش می شود. رویدادها چه با عکس و چه با فیلم شکار شده باشند، همیشه شامل مواردی هستند که توسط یک یا چند انسان مشاهده شده‌اند. گاهی اوقات یک گزارش، کیفیت عالی دارد، اما عواملی مانند احساسات، خاطرات و باورهای بیننده می‌توانند ادراک وی را تغییر دهند و حتی واقعیت را تحریف کنند. اولویت ما فیلتر کردن این موضوع است تا داده های واقعی را از گزارش جدا کنیم.

بخوان  Google Docs بسیار هوشمندتر می شود - و قابل جمع شدن؟

گروه مطالعه و اطلاعات در مورد پدیده‌های ناشناس هوافضا (GEIPAN) در 45 سال گذشته در فرانسه در حال بررسی پدیده‌های هوایی ناشناس (UAPs) است که در زبان عام بیشتر به عنوان بشقاب پرنده شناخته می‌شود.

اکنون GEIPAN فرانسه با همکاری‌های مستقل ناسا در ماه‌های آینده، روش‌های خود را به تفصیل شرح می‌دهند و داده‌ها و اطلاعات خود را به اشتراک خواهند گذاشت. این به هر دو گروه اجازه می‌دهد تا پدیده‌هایی را که در مقابل مقاومت می‌کنند، بررسی کنند و همچنین خطرات هوایی مرتبط را بررسی کنند و توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی برای پژوهش‌های آتی تهیه کنند.

در نهایت، ما گاهی اوقات کارهای میدانی انجام می‌دهیم که می‌توانیم شرایط را با دقت بررسی و تجزیه و تحلیل و انجام یک مصاحبه شناختی با عینی انجام دهیم. هدف ما در این مصاحبه این است که اطلاعات را کامل کنیم و مطمئن شویم که بتوانیم در عین حال آن را تحریف کنیم.

به گزارش ایسنا، در این گزارش به تشریح فرآیند سه مرحله‌ای یک آژانس خبری برای بررسی یوفوها یا همان پدیده‌های هوایی ناشناخته‌هایی که رویدادهای غیرعادی هستند و توسط شاهدان عینی مشاهده می‌شوند و به ظاهر غیرقابل توضیح می‌شوند، می‌پردازند.

در این مرحله از پایگاه داده کامپیوتری GEIPAN به همراه انبوهی از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای فنی استفاده می‌کنیم که شامل ابزارهای عمومی و تخصصی توسعه یافته توسط شرکای ما، به ویژه نیروی هوایی فرانسه برای بازتولید مسیرهای پرواز، سازمان‌شناسی هوا برای ترسیم شرایط دقیق آب و هوایی. و CNES ردیابی ماهواره‌ها و فضاهای فضایی با دقت بالا است.