یکی از قدیمی ترین اسرار خورشید رمزگشایی شد

یک کمپین رصدی اکتشافی برای تصویربرداری از تاج خورشیدی در ماه اوت و سپتامبر ۲۰۱۸ انجام شد. برای بیش از یک ماه، تصویرگر فرابنفش خورشیدی ماهواره عملیاتی زیست‌محیطی زمین‌ایستا(SUVI) به طور معمول مستقیما به خورشید نگاه کرد و از دو طرف آن عکس گرفت.

انتهای پیام



منبع یکی از مهمترین جنبه های ستاره ما باد خورشیدی است. هلیوسفر، حباب پلاسمای کمیاب که محدوده نفوذ خورشید را نشان می‌دهد، توسط جریان ذرات باردار ایجاد می‌شود که خورشید به فضا پرتاب می‌کند و تا مرز منظومه شمسی ما حرکت می‌کند. باد خورشیدی با توجه به سرعت خود به اجزای سریع و تقسیم می‌شود. فضای داخلی حفره‌های تاجی (مناطقی که در تشعشعات فرابنفش تاجی تیره به نظر می‌رسند) جایی است که باد خورشیدی سریع می‌تواند با سرعت بیش از 500 کیلومتر در حرکت کند، نشان دهد. با این، در مورد بادهای خورشیدی کمتر اطلاعاتی در حال حاضر است. با این حال، حتی ذرات بادهای خورشیدی آهسته با سرعت مافوق صوت ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر بر فضا در حرکت می‌کنند.

دکتر “دن سیتون”(Dan Seaton) محقق این مطالعه گفت: ما فرصت نادری داشتیم که از یک ابزار به روش غیرعادی برای مشاهده منطقه‌ای که کاوش نشده است استفاده کنیم. ما حتی نمی‌دانستیم که این ابزار کار می‌کند یا نه، اما اگر این ابزار کار می‌کند، به اکتشافات مهم دست پیدا می‌کند.

چیتا گفت: که محاسبات نشان می‌دهد، ساختارهای شبکه تاجی از میدان مغناطیسی پیروی می‌کنند. تجزیه و تحلیل و ما نشان می دهد که معماری میدان مغناطیسی در تاج میانی بر روی باد کند خورشیدی نقش بسته است و نقش مهمی در شتاب بخشیدن به ذرات به فضا دارد. نتایج نتایج جدید این مطالعه، پلاسمای داغ خورشیدی در تاج میانی در امتداد خطوط میدان مغناطیسی باز شبکه تاجی جریان دارد. در مناطقی که میدان متقاطع می‌شوند و برهم کنش می‌کنند، انرژی آزاد می‌شود.

بخوان  پخش زنده از فر دیواری!

ماهواره عملیاتی زیست‌محیطی زمین‌ایستا (GOES) اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) به طور سنتی به چیزهایی غیر از خورشید توجه می‌کنند. سامانه ماهواره‌ای عملیاتی زیست‌محیطی زمین‌ایستا که به نام می‌شود، مجموعه‌ای از ماهواره‌های پیشرفته هواشناسی است که توسط سرویس ملی ماهواره، داده و اطلاعات زیست‌محیطی ایالات متحده آمریکا (NESDIS) مدیریت می‌شود و به پیش‌بینی وضع هوا، ردیابی و پایش توفان‌های بزرگ می‌شود. و پژوهشهای هواشناسی می‌پردازد.

تاج میانی بالای این ناحیه با ساختارهای پلاسمایی بلندی که به صورت شعاعی به سمت بیرون در داده‌های ماهواره‌ای عملیات زمینی زیست‌محی‌ایستا قرار دارند، به تصویر کشیده می‌شوند. این پدیده که برای اولین بار به طور مستقیم مشاهده شده است، توسط این تیم به عنوان یک شبکه تاجی(coronal web) شناخته می‌شود. ساختارهای این شبکه به صورت مکرر در سازمان و سازماندهی مجدد هستند.

پژوهشگر موسسه تحقیقاتی ماکس پلانک برای منظومه شمسی، اخیرا موفق به رمزگشایی یکی از رازهای خورشید شده‌اند.

تصور می‌کنند باد خورشیدی آهسته‌ای که سفر خود را به فضا می‌کند، ساختاری شبیه به جریان جت دارد. وضعیتی که مطالعه به طرز چشمگیری نشان داده است، این ساختار در حال حاضر در تاج میانی غالب است. مطالعات همچنین سایر کاوشگرهای فضایی را برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این پدیده بررسی می کنند. یک تصویر همزمان از سطح خورشید توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا(SDO) ارائه شد، در حالی که یک نمای جانبی توسط فضایپیمای STEREO-A ارائه شد.

دکتر مدتهاست پلاسمای خورشیدی تاج بیرونی را که معماری مشابه دارد را می‌شناسند. در دهه‌های اخیر، تاج‌نگار LASCO که روی فضاپیمای سوهو قرار دارد، تصاویری از این منطقه در نور مرئی ارائه می‌دهد.

بخوان  تغییر ویجت ویندوز 11 می تواند فلش بک به ویندوز ویستا به شما بدهد – اما نترسید

بیشتر این مشتریان با بررسی بیشتر، بینش‌های بیشتر و دقیق‌تر از ماموریت‌های خورشیدی در آینده به دست آوردند. برخی از آنها، مانند عاملیت پروبا-3 (Proba-3) آژانس فضایی اروپا هستند که در سال 2024 برنامه ریزی شده است، به ابزارهایی مجهز هستند که تاج میانی را مورد بررسی قرار می دهد. همراه با‌های رصدی از کاوشگرهای فعال مانند کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا و مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا، این ابزار را می‌شناسد که شبکه تاجی را می‌سازد.

با استفاده از تکنیک‌های محاسباتی مدرن که مشاهدات سنجش از دور خورشید را در می‌گیرند، می‌توان از ابر رایانه‌ها برای ساخت مدل‌های سه بعدی واقعی از میدان مغناطیسی گریزان در تاج خورشیدی استفاده کرد. در این مطالعه، پیشرفته‌سازی یک مدل مغناطیسی هیدرودینامیکی(MHD) برای شبیه‌سازی میدان مغناطیسی تاج و حالت پلاسمایی برای این دوره استفاده شد.

دکتر “پرادیپ چیتا” (Pradeep Chitta) نویسنده اصلی مطالعه جدید گفت: در تاج میانی، تحقیقات درباره خورشید چیزی شبیه به یک نقطه کور بوده است. داده‌های عملیات ماهواره‌ای زیست‌محیطی زمین‌ایستا اکنون قابل‌توجهی است. در تاج میانی، تحقیقاتی به روش‌های مشکوک هستند که به مطالعه باد خورشیدی می‌پردازند.

پلاسمای داغ تاج(بیش از یک میلیون درجه) باید از خورشید فرار کند تا باد خورشیدی ایجاد شود. اما مکانیزمی در اینجا کار می کند؟ علاوه بر این، باد خورشیدی آهسته/کند همگن نیست، اما تا حدی، ساختاری پرتو مانند جریان‌های به وضوح قابل تشخیص را نشان می‌دهد. اما آنها از کجا و چگونه سرچشمه میگیرند؟ اینها سوالاتی هستند که در مطالعه جدید به آنها پرداخته شده است.

تاج میانی، لایه‌ای از اتمسفر خورشیدی است که در ارتفاع ۳۵۰ هزار کیلومتری از سطح مری خورشید قرار دارد و می‌تواند برای اولین بار در نور فرابنفش با ادغام تصاویر از زوایای مختلف عکسبرداری شود، که این امر به طور قابل توجهی میدان دید دستگاه را افزایش می‌دهد. داد.

بخوان  «ویژن» اپل شاید پس از ۴ نسل جریان‌ساز شود!

یکی از قدیمی ترین اسرار خورشید رمزگشایی شد

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، گروهی از تحقیقات موسسه تحقیقاتی ماکس پلانک برای تحقیقات منظومه شمسی (MPS) در آلمان، پیشرفت قابل توجهی در درک یکی از سخت‌ترین اسرار خورشیدی است و آن این است که ستاره ما ذرات خورشیدی را به سوی هدایت می‌کند؟

این اطلاعات یک چشم اندازه متمیز از یک منطقه حیاتی از تاج خورشیدی را که قبلاً به آن آسیب می رساند، ارائه می دهد. در این مطالعه مطالعه برای اولین بار، شبکه‌های پویا از ساختارهای پلاسما را ثبت کرده‌اند که شبیه یک شبکه طول و در هم تنیده است. زمانی که داده‌های کاوشگرهای فضایی مختلف و شبیه‌سازی‌های رایانه‌های جامع با هم ترکیب می‌شوند، یک تصویر متمایز نشان می‌دهد و آن را می‌توان به عنوان انرژی مغناطیسی می‌پذیرد و ذرات را به فضا می‌رساند که در آن ساختارهای تاجی بلند با آن‌هایی که دارند، می‌گریزند.

در داده‌های عملیاتی ماهواره‌ای زیست‌محیطی زمین‌ایستا که توجه را به خود جلب می‌کند، منطقه‌ای نزدیک خط استوا دیده می‌شود. دو حفره تاجی، جایی که باد خورشیدی بدون مانع از خورشید می‌شود و نزدیک به منطقه‌ای با میدان مغناطیسی قوی قرار دارد. این فعل و انفعالات سیستمی به عنوان منشا بالقوه بادهای خورشیدی کند در نظر گرفته می‌شوند.