یک سالاد مخصوص برای فضانوردان درست کردند

این سالاد که توسط دانشگاه آدلاید استرالیا و ناتینگهام در بریتانیا ساخته شده است حاوی ترکیبی از سویا، خشک، جو، کلم پیچ، بادام زمینی، سیب زمینی شیرین و تخمه آفتابگردان است. دقیق دقیق هر ماده به گونه‌ای تنظیم شده است که مواد مغذی مورد نیاز فضانوردان را که توسط مطالعه ناسا در سال ۲۰۱۱ اندازه‌گیری شده است، ارائه می‌کند و همچنین طعم خوبی داشته است.

انتهای پیام



منبع

محققان از یک مدل محاسباتی برای حفظ تعادل در فضاهای غذایی نیاز دارند و از بیش از صد گیاه مناسب برای کشت در جهان استفاده می کنند. اینها غذاهایی هستند که می توانند در یک فضای کوچک رشد کنند و به حداقل کود نیاز دارند.

گروهی از داوطلبان این سالاد را چشیدند و از آن راضی به نظر می‌رسیدند و یکی از آنها می‌گفتند که مشکلی در این سالاد در تمام روزهای هفته بخورند.

برای جذاب شدن این وعده غذایی، گیاهانی را با رنگ‌ها، بافت‌ها و طعم‌های مختلف انتخاب کردند. یکی دیگر از محققان به نام شو لیانگ(Shu Liang) از دانشگاه ناتینگهام گفت: غذا برای سلامت و احساس شادی نیاز است. علاوه بر ارزش‌های غذایی و کشت گیاهان در فضا، ما جنبه‌های مهم دیگری از رژیم غذایی فضانوردان از جمله رنگ، طعم و غذا خوردن در کنار هم را بررسی کردیم.

آماده، فضای صنعتی در حال پیشرفت در کشت انواع غذاها در شرایط ریزگرانشی در فضا است. طی چند سال گذشته، فضانوردان در ایستگاه فضای بین‌المللی (ISS) خوراکی‌هایی مانند تربچه، کاهو و فلفل چیلی را پرورش دادند. اکنون، گروهی از تحقیقات یک «سالاد فضایی» ارائه کرده است که از سبزیجاتی که امکان کشت آنها در فضای وجود دارد، می‌شود.

بخوان  تکمیل یک قطعه دیگر از پازل فرشت با کشف فسیل‌های ۵۵۰ میلیون ساله

ولکر هسل (Volker Hessel) یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه آدلاید، در بیانیه‌ای گفت: ما ترکیبی از شش تا هشت محصول را شبیه سازی کرده‌ایم که تمام مواد مغذی مورد نیاز یک فضانورد را ارائه می‌کند، که با آنچه مردم روی زمین نیاز دارند متفاوت هستند. است. در حالی که ده‌ها محصولی وجود دارد که نیاز به فضاهای مغذی به مواد مغذی وجود دارد، ما باید آن‌ها را پیدا کنیم که مقدار کمی از آن‌ها مورد نیاز است و می‌توان آن‌ها را در فضای کوچکی که وجود دارد، پیدا کرد.

پزشکان برای حفظ سلامت و شادی فضانوردان یک «سالاد فضایی» ارائه کردند.

مصرف غذاهای تازه نه تنها برای سلامت جسمی، بلکه برای سلامت روان فضانوردان نیز مهم است. وعده‌های غذایی تکراری و فرآوری‌شده ممکن است به‌خاطر بی‌نظیر بودن و بروز احساسی به نام «خستگی فهرست غذا» (menu fatigue) شوند. در این حالت فضایی برای خوردن غذا از خوردن غذای مکرر یکسان خسته شده و با کاهش وزن فضانوردان و عدم دریافت مواد مغذی کافی توسط آنها این یک مشکل واقعی به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، زمانی که غذا در فضا را می‌بینیم، اولین چیزی که احتمالاً به ذهن اکثر مردم می‌رسد، محصولات خشک‌شده مانند شبیه‌سازی فضانوردان است و در حالی که غذاهای کنسرو شده به طور طبیعی بخشی از رژیم غذایی غذای فضایی در آینده‌ای قابل پیش‌بینی هستند، می‌توانند فزاینده‌ای داشته باشند. برای ارائه غذاهای تازه شیرین و غلات به فضانوردان دستکم هر چند وقت یک بار وجود دارد.