یک شارژر برای کاوشگرها به ماه ارسال می شود

سایر شرکت‌های خصوصی و همچنین آژانس‌های فضایی در حال توسعه فناوری‌هایی هستند که یک اکوسیستم زیرساختی دائمی در ماه و اطراف آن برای اکتشاف ساده انسان و رباتیک کمک می‌کنند.

آژانس‌های فضای جهان برنامه‌های بزرگی برای اکتشاف ماه توسط ربات‌ها و انسان‌ها دارند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تا پایان این دهه، یک ایستگاه فضایی در مدار قمر زمینقر می‌شود و مدت کوتاهی پس از آن یک پایگاه دائمی در نزدیکی قطب جنوبی ماه خواهد شد.

ماه‌نورد «برج انرژی» (برج برق) در سال ۲۰۲۵ روی ماه فرود آمد تا به کاوشگران حاضر در قمر زمین نیرو نیرو دهد.

این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ کاوش پوندی(۳۰ ماه گر ۶۶) خود را روی سطح قرار دهد.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۰، ناسا قراردادی را با شرکت فنلاندی “NOKIA” برای راه‌اندازی یک سیستم ارتباطی LTE/4G در ماه اعطا کرد.

این ماه‌نورد «شارژر» که می‌تواند انرژی ربات‌هایی را داشته باشد که در حال کاوش دهانه‌های در سایه قطب ‌جنوبی ماه هستند، تا سال ۲۰۲۵ به زیرساخت‌های در حال گسترش ماه پیوست خواهند رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این ماه‌نورد، ربات‌هایی را که در حال کاوش دهانه‌های دائما در سایه ماه هستند، به صورت بی‌سیم شارژ می‌کند.

انتهای پیام



منبع

استارت‌آپ «STELLS» در بیانیه‌ای گفت: مشهود است که در سطح ماه به دلیل شرایط محیطی نامناسب، مشکل است. همه ماموریت‌های آینده به ماه با یک منطقه بزرگ هستند و آن انرژی است.

این شرکت اضافه کرد که شارژ بی‌سیم در محیط خلاء به خوبی کار می‌کند. برای افزایش اعتبار این فناوری، این شرکت از اجزای توسعه یافته برای سطح‌نوردها، ماهواره‌های زمین ثابت و کاوشگرهای فضایی محیطی استفاده می‌کند.

بخوان  حلقه آتش در فضا - ایسنا

این ماه‌نورد، یک «مکعب شارژر» را در داخل دهانه ماه قرار می‌دهد، سپس روی لبه دهانه پارک می‌کند و صفحات خورشیدی خود را در برابر خورشید قرار می‌دهد. برق تولید شده، از طریق یک کابل به مکعب شارژر داخل دهانه ارسال می‌شود و در آن‌جا ماه‌نوردهای کاوشگر می‌توانند به صورت بیسیم به آن متصل شوند و انرژی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

اما از آنجایی که پرتوهای خورشید هرگز به داخل این دهانه‌ها نمی‌رسند، هر ماه‌نوردی که آن‌ها را کاوش می‌کند باید به باتری‌های خود را محدود کند. برای کمک به منبع انرژی ثابت این ماه‌نوردان، یک استارت آپ مستقر در تورنتو به نام «STELLS SPACE»، قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک ماه نورد «تامین کننده نیرو» را روی ماه فرود بیاورد داشته باشد.

این ماه‌نورد متحرک انرژی‌بخش، ربات‌های کاوشگری را که سیم‌پیچ بی‌سیم سبک وزن «STELLS» را نصب کرده یا یک سیم‌پیچ متعلق به یک شرکت ثالث را دارند، شارژ می‌کند. هدف این پروژه برداشتن گامی مهم به هدف نهایی اکتشافات در ماه یعنی حضور بلندمدت در این قمر است.

دهانه‌های دائما در سایه‌ها در قطب جنوب ماه مورد توجه تحقیقات هستند زیرا فضای داخلی بکر آنها ممکن است حاوی شواهدی از گذشته منظومه شمسی باشد.