یک لیوان هوش مصنوعی برای همه! 1 بیتی

برنامهنویسهای یوجین گوستمن و دوپلکس هم مانند تورینگ به این نتیجه رسیدند که نشانههایی سطحی از جایزالخطا بودن انسانی در ماشینها، برای فریب دادن مخاطبان نسبت به هوش مصنوعی، کاربردی خواهد بود.شاید آزمایش تورینگ بهصورت خاص به هوشمندی ماشین نمیپردازد بلکه به تصور و درک ما از هوشمند بودن یک پدیده اشاره دارد. کمیسیون در رأی خود به این نکته اشاره کرد که مشکل ایجادشده نهتنها فنی بلکه فرهنگی بوده است. از معروفترین پروژههای بینایی ماشین با قابلیت تشخیص اشیاء، میتوان پروژهی Image Identification شرکت Wolfram را نام برد که برای استفاده عموم به صورت آنلاین منتشر شده است. این نوع دانش تقویت کننده و ایجاد کننده مفهوم برای زبان سمبولیک در دانش آگاهانه است. لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید. به گزارش گجت نیوز، غولهای تکنولوژی چین یعنی هواوی، چانگان و CATL (بزرگترین سازنده باتری خودروهای برقی در جهان) دست به دست یکدیگر دادهاند تا یکی از عجیبترین شاسی بلندهای چینی یعنی Avatar 11 را روانه بازار کنند. این درس به دانشجویان در حوزه مدیریت کمک میکند تا ضمن به دست آوردن برخی از مهارتهای ضروری مباحث مدیریتی، شناخت مناسبی از روندهای روز تکنولوژی دنیا بدست آورند، تا هم برای ورود به بازار کار آمادگی نسبی را کسب کنند و هم با تواناییهایی که بدست میآورند بتوانند در مسیر کارآفرینی گام بردارند.

لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. پیدا کردن و پاک کردن چنین مواردی به نظر آسان و در حوزهی تواناییهای ماشین بود. بخشی از کار، پاک کردن دهها هزار کالای مشابه و کپی بود که روزانه در وبسایت ظاهر میشدند.مهندسان آمازون تلاش کردند برنامهای بنویسند که تمامی کالاهای کپی را در سرتاسر وبسایت پاک کند. در داستانی تازهتر، جوی بولاموینی نشان داد که سیستم تشخیص چهرهی آمازون درصد خطای بالاتری در تشخیص دادن زنان سیاهپوست دارد.در دنیای کنونی، تعصب ماشینها یکی از مهمترین حوزههای بحث هوش مصنوعی است.

اینترنت ملی یعنی پاره کردن این زنجیره و اجازه دسترسی به اون شبکه هایی که فقط داخل ایران وجود سایت 1biti دارن. با پیشرفت شبکهی موجود و شکلگیری اینترنت بهصورتی که امروزه میشناسیم، مفاهیم بیشازپیش به سمت همکاری مغزهای انسانی و ماشینی میرفت. دنیای تکنولوژی باعث به وجود آمدن فناوریهای زیاد و بسیار مفیدی در صنعت خودرو شد، اما جالب است بدانید که برخی از آنها چندان هم کارامد نیستند و اکثرا هرگز استفاده نمیشوند. بههمین دلیل، آزمایشگاه BRL زنان را برای محاسبات استخدام کرد که اکثرا مدارک دانشگاهی و استعدادهای ریاضیاتی بالا داشتند.با پیشرفت جنگ، توانایی پیشبینی مسیر پرواز بمبها بیشازپیش با استراتژیهای جنگی هماهنگ شد. دانشکدهی مهندسی مور با آزمایشگاه تحقیقات بالستیک (BRL) همکاری میکرد. او فرایند بررسی دانشجویان که توسط خودش و همکاران اجرا میشد را مورد مطالعه قرار داد و برنامهای نوشت که رفتار ارزیابهای انسانی را تقلید میکرد.هدف اصلی استاد دانشگاه سینت جورج، بهینهسازی فرایند پذیرش بود و همچنین تلاش میکرد تا ناهماهنگیها در فرایند پذیرش را از بین ببرد. وظایف مذکور برخی اوقات نیازمند وارد شدن کامل به ساختار فیزیکی ماشین بود تا لامپ خلأ یا سیم دچار مشکل در آن تعویض شود. او پس از تحقیقات اولیه متوجه شد که برنامهنویسها تلاش میکنند تا مهارتهای کنونی انسانی همچون بازی شطرنج یا ترجمهی لغات و عبارات را به هوش مصنوعی بیاموزند.

یادگیری ماشینی بر توسعه برنامههای رایانهای متمرکز است که میتوانند به دادهها دسترسی داشته باشند و از آن برای یادگیری خود استفاده کنند. برای برقراری ارتباط، انسانها میتوانند به زبانهای مختلف صحبت کنند و بشنوند. هرگونه بیاحترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.10. کاربردهای عملی آن دسته از کاربردهای هوش مصنوعی هستند که عملیات خاصی را انجام داده و عمل یا تأثیر آن به وضوح توسط کاربر احساس خواهد شد. مساله هوش به عنوان یک ویژگی اساسی که تفاوت فردی را بین انسانها موجب میشود، از دیرباز مورد توجه بوده است. درواقع همین که فردی نام غیراروپایی داشت، بهصورت خودکار ۱۵ امتیاز را در فرایند انتخاب از دست میداد. پتنت او نوعی همکاری هوش انسانی و ماشینی را شرح میداد که وظیفهی بزرگ را به بخشهای کوچکتر و سادهتر تقسیم میکرد. PWA به دلایل دیگر ، از جمله در جایگزینی برنامه های تلفن همراه بومی ، به طور عمده ، ترجیح داده می شود. 1980: از شبکه های عصبی که از یک الگوریتم backpropagation برای آموزش خود استفاده می کنند، به طور گسترده در برنامه های AI استفاده می شود. همانطور که قبلا اشاره کردیم هوش مصنوعی هنوز به جزء لاینفک زندگی بشر تبدیل نشده است.

بخوان  کارشناسی تکنولوژی پزشکی هسته ای مرکز مشاوره پدرام | 1biti

درنهایت مدیریت آن تعداد از نیروی انسانی برای انجام دادن یک وظیفه، اصلا کار آسانی نبود.ونکی هریناریران، یکی از مدیران آمازون در آن سالها بود که راهکاری برای حل چالش مذکور ارائه کرد. Dota2یک بازی استراتژیک است که در آن بازیکنان باید هر ثانیه تصمیم بگیرند و مبارزه با بازیکنان حرفه ای در چنین بازی با فعالیت بدنی بالا دستاورد بزرگی برای هوش مصنوعی محسوب می شود. • ۱۹۴۳: وارن مک کالو و والتر پیتس (Warren McCullough and Walter Pitts)، «حساب منطقی ایده های ماندگار در فعالیت عصبی» را منتشر کردند. در سال ۱۹۵۰ و ظهور عصر دیجیتال، آلن تورینگ مشهورترین مقالهی خود بهنام «Computing Machinery and Intelligence» را منتشر کرد. شبکهی فریلنسرها نیز کار مورد نظر را با قیمت پایین انجام میدادند.درنتیجهی راهکار جدید، آمازون رباتی شبیهبه ربات ترک (داستان قسمت اول) ساخته بود که Amazon Mechanical Turk یا mTurk نام گرفت. از دادهکاوی میتوان به روشهای مختلفی مانند بازاریابی پایگاه داده، مدیریت ریسک اعتباری، تشخیص تقلب، فیلترکردن ایمیلهای اسپم یا حتی تشخیص احساسات یا نظرات کاربران استفاده کرد.

هوش مصنوعی این تیم برای تعامل یکپارچه با هواپیما در حریم هوایی تحت قوانین پرواز دیداری طراحی شده است. فرانگلن به مدیران اطمینان داد که قوانین براساس پذیرشهای قبلی نوشته شدهاند و تأثیر کمی روی انتخابها دارند.در دسامبر سال ۱۹۸۶، دو استاد ارشد دانشگاه متوجه بررسی داخلی روی برنامهی فرانگلن شدند و اعتراض خود را به کمیسیون برابری نژادی بریتانیا بردند. آنها بررسی داخلی روی برنامهی فرانگلن انجام دادند و متوجه شدند که برخی از قوانین اجرایی آن، متقاضیها را طبق فاکتورهای بیربط درجهبندی میکند؛ فاکنورهایی همچون محل تولد و موارد مشابه که ارتباطی با پذیرش نهایی نداشت. در یادگیری ماشینی، برنامهی هوش مصنوعی با دیتاستی بزرگ روبهرو میشود و بهصورت خودکار میآموزد که چگونه الگویی در آن کشف کرده و به نتیجه برسد. شاید در آینده مجبور باشید درباره تصمیمات هوش مصنوعی به آن اعتماد کنید و بدون سؤال تصمیم اتخاذ شده از سوی هوش مصنوعی را قبول کنید.» اما نباید از این نکته غافل شویم که جوامع بشری بر مبنای دستورالعملهای انسانی و الگوهای رفتاری بنا شدهاند و هوش مصنوعی نیز باید زیربنایی از هوش اجتماعی را در خود جای داده باشد. همکار ببیج، سر دیوید بروستر بعدها دربارهی ترک نوشت:آن اسباببازیهای خودکار که زمانی برای سرگرمی عوام استفاده میشدند، اکنون در توسعهی قدرت و پیشرفت جامعهی بشری به کار میروند.

با افزایش کالاها در وبسایت، شرکت باید بهدنبال راههایی جدید برای دستهبندی و مدیریت آنها میگشت. الگوریتمهای یادگیری نظارتی بسیاری وجود دارند که برای مثال میتوان به «ماشین بردار پشتیبان»، «رگرسیون لجستیک» (Logistic Regression)، «جنگل تصادفی»، «دسته بند بیز ساده» (naïve Bayes Classification) و سایر موارد اشاره کرد. شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام برای کارهای مختلف بهشدت به هوش مصنوعی متکی هستند. آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ کارل چاپک یک نمایشنامه نویس اهل چک در این سال نمایشنامه علمی تخیلی “رباتهای جهانی روسام” را منتشر کرد. بهعلاوه دادهها توسط هوش جدید بهنوعی پردازش میشوند که هیچ ماشینی تا به امروز توانایی آن را نداشته است. مانند انسان فکر کنند و اقدامات آنها را تقلید کنند؛ این هدف گاه ممکن است با استفاده از الگوریتمهای ساده و الگوهای از پیش تعیین شده محقق شود، ولی گاهی هم نیاز به الگوریتمهای فوقالعاده پیچیده دارد. شبکه عصبی پایگاه، دادهای از دادههای از پیش کامپایل شده را دریافت خواهد کرد. اگرچه سرویس آمازون فرصت کار را برای افراد بدون شغل فراهم کرد، اما شرایط کاری آنها آنطور که باید و شاید، مناسب نیست.

این الگوریتم فرآیند انتخاب طبیعی را منعکس میکند که در آن بهترین افراد برای تولید مثل انتخاب میشوند تا فرزندان نسل بعدی به وجود بیایند. به جای خودکارسازی کارهای دستی، هوش مصنوعی کارهای کامپیوتری مکرر و با حجم بالا را انجام میدهد و این کار را با اطمینان و بدون خستگی انجام میدهد. رویارویی ببیج با ربات ترک در سالهای ابتدایی تاریخ رایانش نشان میدهد که گاهی اوقات، عناصر جذاب عمومی و اخبار پیرامون آنها با نوآوری همسو میشوند. در مرحله بعد، به هر کدام از دادههای ورودی جدید براساس وجود یا عدم وجود چنین شباهتهایی واکنش نشان میدهد. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید. 1. زومیت تابع قوانین کشور است، لطفا هنگام مطرح كردن دیدگاه خود، به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارید و از قرار دادن مطالب و تصاویر خلاف قانون جداْ خودداری کنید.2. در صورتی كه تشخیص داده شود فعالیت های یك كاربر بر خلاف قوانین یا مصالح وبسایت بوده و هدف های تخریبی خاصی را دنبال میكند، حساب کاربر مسدود خواهد شد.

بخوان  زیر و بم اینترنت اشیا (IoT) / از معایب و مضرات تا نحوه عملکرد 1 بیتی

بسیاری از افراد درگیر در فرایند پذیرش قبلا هم فرمهای پذیرش را بهعنوان اسنادی غیرقابل انکار میدانستند و هیچگاه بهدنبال دلایل اصلی جداسازی متقاضیان نبودند.در لایههای عمیقتر، الگوریتم طراحیشده نشاندهندهی تعصبی بود که در سیستم پذیرش وجود داشت. درنتیجه، فرمهایی غیرقابل تصور از هوشمندی با بهرهگیری از همکاری شکل خواهد گرفت.در سال ۱۹۶۰، مقالهای تحت عنوان «Man Machine Symbiosis» توسط لیکلایدر نوشته شد که در بخشی از آن میخوانیم:امید میرود که در آیندهای نهچندان دور، مغز انسانی و ماشینهای رایانشی با هم ترکیب محکمی را شکل دهند. البته، مهندسان شرکت بسیار زود از ادامهی پروژه ناامید شدند و فرایند پردازش دادهی مورد نظر را بسیار دشوار و غیرقابل تحمل خواندند. شواهد قوی وجود دارد که انزوای اجتماعی و تنهایی را با افزایش خطر وخیمتر شدن سلامت قلب و مغز به صورت کلی مرتبط میداند. هرچند تا به امروز ما چیزهای زیادی در مورد مغز انسان آموخته ایم، اما هنوز چیزهای ناشناخته زیادی وجود دارد که نتوانستهایم به آنها پی ببریم. بین مغز انسان و هوش مصنوعی تفاوتهای وجود دارد، مغز انسان آنالوگ است در صورتیکه کامپیوتر دیجیتال است.

رانندگی خودران این وسایل به دلیل وجود هوش مصنوعی، قدرت محاسباتی بالا و حسگرهای متنوع، بهتر از رانندگی انسانها است. در حالی که این نوع هوش جامع مصنوعی هنوز به دست نیامده است، اکثر پروژههای هوش مصنوعی معاصر در حال حاضر به عنوان انواع الگوریتمهای یادگیری ماشینی بهتر شناخته میشوند که میتوانند با دادههای موجود برای درک، طبقهبندی و تطبیق مجموعههایی از دادهها بدون نیاز به برنامه نویسی صریح ادغام شوند. این اغلب به عنوان یادگیری عمیق شناخته میشود که به لایههای تصمیم گیری که عمق را ایجاد میکنند اشاره دارد. تورینگ بهجای تلاش برای توصیف کلمههای «ماشین» و «فکر کردن»، روشی جدید برای پاسخ دادن به سؤال ابداع کرد که از یک بازی قدیمی بهنام «بازی تقلید» الهام میگرفت. درنهایت کارمندان آمازون میتوانستند بخشهای کوچکتر را راحتتر مدیریت کنند و پس از دستهبندی کامل، نتیجه را برای کامپیوتر مرکزی ارسال میکردند.سیستم توزیعشدهی جدید، مزیتی بسیار حیاتی برای آمازون داشت. یکی از این قابلیتها، برتری نسبت به پایتون در مدیریت اعداد بزرگ با کتابخانهی NumPy پایتون است. جف بزوس تصمیم گرفت که سیستم موجود را برای فروش به شرکتهای دیگر نیز ارائه کند. رهبران فیزیکدان پروژه و مهندسان ارشد، روی طراحی و ساخت سختافزارها متمرکز شدند که از نظر آنها برای آیندهی رایانش حیاتی بود.بهخاطر دلایل گفتهشده در بالا، زمانیکه انیاک بهصورت نهایی در سال ۱۹۴۶ رونمایی شد، ۶ اپراتور زن در مراسم حاضر نبودند.

در اخباری که پیرامون انیاک در سرتاسر جهان پخش شد، ماشین در مرکز قرار داشت و بهعنوان «مغز الکترونیک»، «جادوگر» و «مغز رباتیک ساختهی انسان» شناخته میشد. درنهایت بهخاطر آنکه الگوریتم بهصورت عمد امتیازهای کمتری را به زنان و افرادی با نامهای غیراروپایی میداد، کمیسیون به این نتیجه رسید که تبعیض در دانشگاه علنی بوده است.دانشگاه سینت جورج از طرف کمیسیون ضد تبعیض جنسیتی گناهکار شناخته شد، اما عواقب خاصی متوجه تیم مدیریتی نشد. فیزیکدانانی از لوس آلاموس با تکیه بر مهارت برنامهنویسی اپراتورها برای انجام پروژهی جدید متحد شدند؛ برنامهنویسهایی که با انجام آن حجم از عملیات، ناآشنا نبودند.با وجود همکاری شدید زنان برنامهنویس در توسعهی کامپیوتر اولیه، همکاری آنها آنچنان که باید و شاید دیده نشد.

بخوان  کاربردهای نانو تکنولوژی در زندگی | 1biti

او اعتقاد داشت که استراتژی جدید، تمرکز را از رقابت بین هوشهای انسانی و مصنوعی (مانند بازی شطرنج) بر میدارد. در حل مسئله توزیع شده ، کار بین گره ها تقسیم می شود و دانش به اشتراک گذاشته می شود. برای درک این تغییرات، لازم است برقراری ارتباطات میان انسانها از زمانهای ماقبل تاریخ تا به امروز مورد مقایسه و تجزیهوتحلیل قرار گیرد. چت بات ها؛ که از هوش مصنوعی برای درک سریع­تر مشکلات مشتری و ارائه پاسخ های کارآمدتر استفاده می کنند. کیت کرافورد، یکی از منتقدان هوش مصنوعی میگوید اکنون باید درک کنیم که الگوریتمها ساختهی طراحی انسان هستند و تعصبهای ما را به ارث میبرند. به نقل از techgenix، شما میتوانید از هوش مصنوعی (AI) برای خودکارسازی کارهای تکراری پیچیده بسیار سریعتر از انسان استفاده کنید. در سال ۲۰۱۶ مؤسسهی روزنامهنگاری ProPublica در گزارشی نشان داد که نرمافزار مورد استفاده در ایالات متحدهی آمریکا برای پیشبینی فعالیتهای مجرمانه، علیه آفریقایی-آمریکاییها عمل میکند. سرویس جدید دقیقا مانند ربات ترک که انسانی را در داخل جعبه مخفی کرده بود، هوش انسانی حاضر در پشت صحنهی فعالیتهای خودکار را پنهان میکرد. بااینحال در بازی Sonic Origins کاراکتر تیلز مرتب گیر میکرد و درجا میپرید.

آپدیت جدید بازی Sonic Origins در مجموع ۴۷ ایراد ازجمله مشکل هوش مصنوعی کاراکتر تیلز را برطرف میکند. با استناد به یادداشتهای همراه آپدیت، در مجموع ۴۷ مشکل بازی Sonic Origins برطرف شده است. مجموع صحیح عددهای مورد سؤال ۱۰۵۷۲۱ میشود. «یادگیری عمیق» (Deep Learning): این حوزه شاخهای از یادگیری ماشین در نظر گرفته میشود که روی یادگیری سیستمهای کامپیوتری برای وظایفی از جمله تشخیص و بازشناسی گفتار، «تشخیص تصاویر» (Image Identification) و ایجاد پیشبینی برای پیادهسازی الگوریتمهایی مانند «شبکه عصبی مصنوعی» تمرکز دارد. کارگران سرویس عمومی برای وظایفی استخدام میشوند تا دیتاستهای آموزشی را برچسبگذاری کرده و آموزش دهند.

بر اساس برنامههای اعلامشده، قرار است یکی از اتومبیلهای این شرکت تا پایان سال جاری، سفری بهصورت خودران به سرتاسر آمریکا داشته باشد. در ۱۴ فوریهی سال ۱۹۴۶، روزنامهنگارها در دانشکدهی مهندسی مور دانشگاه پنسیلوانیا گردهم آمدند تا شاهد رونمایی از اولین نمونه از کامپیوترهای اختصاصی دیجیتالی الکترونیکی باشند؛ کامپیوتری بهنام ENIAC یا Electronic Numerical Integrator and Computer.آرتور برکس، ریاضیدان و مهندس ارشد تیم انیاک مسئول نمایش ظرفیتهای ماشین جدید بود. آنها گزارش دادند که برکس تنها باید یک دکمه را فشار میداد تا ماشین زنده شود و وظیفهای را در زمان بسیار کوتاه انجام دهد؛ کاری که قبلا چند روز زمان از انسانها میگرفت.آنچه که خبرنگاران در مراسم رونمایی از انیاک ندیدند یا به بیان بهتر از آنها مخفی شد، فعالیت برنامهنویسی گروهی ۶ نفره از زنان بود؛ فعالیتی که در پشت هوشمندی ظاهری کامپیوتر قرار داشت و بهنوعی انقلابی در صنعت رایانش بود.

با توجه به مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۸ تنها ۱۲ درصد از پژوهشگران هوش مصنوعی در سطح جهان زن هستند. ایجاد اشتباه عمدی در برنامهنویسیها در سال ۱۹۵۰ عملی تقریبا غیرممکن به نظر میرسید، اما همین مفهوم مبنای طراحیهای متعدد حوزهی پردازش زبان شد. این آپدیت نهایتا مشکل هوش مصنوعی کاراکتر تیلز را برطرف میکند و به اصلاح برخی از خطاهای موجود در حالت موزهی بازی میپردازد که شامل ثبت اشتباه برخی از آهنگها بود. بهاحتمال زیاد هدف او قرار دادن نکتهای مخفی در مقاله بوده است.تورینگ در ادامهی مقالهی خود توضیح میدهد که اشتباه محاسباتی حقهی برنامهنویسی است تا قاضی را در بازی تقلید با اشتباه روبهرو کند. کمیسیون تصمیم گرفت تا نقش جنسیت و نژاد را تا حد امکان از فرایند پذیرش حذف کند، اما بههرحال اخبار بد پیرامون تعصب در الگوریتم پخش شده بود.درحالیکه که سیستمهای تصمیمگیری الگوریتمی با سرعت زیاد به حوزههای مهمی همچون سلامت و قانون وارد میشوند، ادامه دادن و پیادهسازی تعصبهای اجتماعی کنونی براساس اطلاعات تاریخی در آنها به نگرانی مهمی بدل شده است. استفاده از تکنولوژی های ارتباطات و اطلاعات با ویژگی های خاص و منحصر به فردی، همچون همه جایی بودن، در دسترس بودن و سرعت بالا، به صورت فزاینده ای رو به رشد است.