۱۰ تکنولوژی پزشکی که می توانند آینده بشر را متحول کنند! 1 بیتی

تمام فعالیتها و تلاشهایی که در راستای پیشرفت تکنولوژی صورت میگیرد، برای راحتی سایت 1biti بشر صورت میگیرد. اکثر شرکت های دنیا بر این باورند که با تکنولوژی به جایی می رسند و یک اصل مهم در فناوری و ارتباط شرکت هاست. زبان از طریق هزاران راه ارتباطی با سیستم عصبی و حتی به صورت مستقیم با مغز در ارتباط است. این تکنولوژی میتواند حتی در شرکت جدید باشد و نیازی نیست که در سطح بینالمللی جدید به شمار آید. هوش مصنوعی موضوعی است که در سال­های اخیر مورد توجه و علاقه دانشجویان و پژوهشگران جوان قرار گرفته است. چراکه هوش مصنوعی قادر است تا تعداد زیادی از متغیرها را بهصورت مستقل از هم در کسری از ثانیه مورد بررسی و آنالیز قرار دهد و سپس به تصمیمگیری بپردازد. کمک به پزشکان برای تشخیص بیماریها: سیستمهای هوش مصنوعی میتوانند با بهرهمندی از فناوری بینایی کامپیوتری و شبکههای عصبی پیچیده جواب MRI را بخوانند تا وجود یا عدم وجود تومور و دیگر غدد بدخیم در بدن بیمار را بررسی کنند. علاوه بر این، در برنامه نویسی هوش مصنوعی وقتی کد رو اجرا میکنید دلتون میخواد که نتیجه رو همون موقع ببینید و در صورت نارضایتی کد رو تغییر بدید. این امر در سال 2021 از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در حالی که ما فرآیندهای بیشتری را خودکار می کنیم ، اطلاعات ما در معرض سرقت قرار می گیرند.

اگر شخصی در ابتدای مسیر یادگیری هوش مصنوعی است، نیازی نیست که برای یادگیری این حوزه مبلغ زیادی را هزینه کند، میتوان از محتواها و دورههای رایگان آنلاین از جمله مقالههای منتشر شده در مجله فرادرس و کتابهای الکترونیکی موجود برای یادگیری مفاهیم این حوزه استفاده کرد. آنها برای توجیه این اعتقاد اشاره میکنند که کودکان باهوش نمرههای بهتری در دروس خود میگیرند و پیشرفت تحصیلی چشم گیری نسبت به کودکان کم هوش دارند. آینده AI هوش مصنوعی قوی است و گفته می شود از انسان نیز باهوش تر است! شبیهسازی مولکولی جدید میتواند به پیشبینی وضعیتهای آینده کمک کند و همچنین تشکیل یخ در شرایط نامساعد فشار و دما مانند شرایط موجود در سیارات دیگر را برآورد کند. این رویداد در گذشته بخشی از نمایشگاه هانوفر بوده که یک نمایشگاه سالانه تجاری بزرگ و صنعتی بوده است. و شومپیتر درنهایت جواب میدهد که نه. این مسئله به صورت بازگشتی است و میتوان گفت این زبان حل مسائل بازگشتی را نیز انجام میدهد. زمانی که فرد مفاهیم اولیه را با استفاده از منابع رایگان آموخت، میتواند به سراغ دورههای آنلاین غیر رایگان برود و با پرداخت هزینه، بخشهای پیشرفته هوش مصنوعی را بیاموزد.

Google لو رفته بود، تنها 6 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که به این غول تکنولوژی یعنی گوگل اعتماد ندارند. بعد از همه گیری کووید-۱۹ چندین شرکت بیوتکنولوژی به سرعت به mRNA به عنوان راهی برای تولید واکسن احتمالی روی آوردند. رباتها در انواع مختلفی تولید میشوند و هریک برای امور خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. 2. سایت Udemy و Coursera: اگر دنبال کورس خاصی هستید، میتونید از این دو تا وبسایت هم استفاده کنید. برای پیدا کردن منبع برای موارد دیگه میتونید برید بخش بعدی. رایگان میتونید استفاده کنید. شما قصد دارید به کارمندانتان کمک کنید بارشان سبکتر شود و کارهای مد نظر شما را بهتر انجام دهند. شما هر چقدرم در ریاضیات خفن باشید ولی در نهایت باید اون الگوریتم رو پیادهسازی کنید.

به دلیل تکثیر دادهها و بلوغ سایر نوآوریها در پردازش ابری و قدرت محاسباتی، پذیرش هوش مصنوعی سریعتر از همیشه در حال رشد است. اما این موضوع به دلیل پیچیدگی ذاتی هوش مصنوعی کاملاً قابل درک و رایج است. این امر به این دلیل است که برای درک واقعی نیازهای انسان، ماشینهای هوش مصنوعی باید انسانها را به عنوان افرادی که ذهن آنها را میتوان تحت عوامل متعددی شکل داد، درک کنند. سلول ها، اسکلت مخصوص به خود را دارند که از پروتئین ها ساخته شده است و به آنها اسکلت سلولی می گویند. این تلفن همراه با ویژگی های قدرتمند قادر به اجرای هزاران برنامه است.

بسیاری از فرایندهای فناوری، محصولات جانبی ناخواسته ای تولید میکنند که به عنوان آلودگی شناخته میشوند و منابع طبیعی را کاهش داده و به محیط زیست زمین آسیب میزنند. در یک تعریف دیگر میتوان گفت که هوش مصنوعی نوعی شبیهسازی هوش انسانی برای کامپیوتر است. مارک زوكربرگ از زمانی كه این شبكه ی اجتماعی عظیم را راه اندازی كرده است همواره در بین فهرست ثروتمندان دنیا جایی برای خود دست و پا كرده است. من از برنامه نویسی اولی اصلا خوشم نمیاد و اصلا خوب نمیگه ولی توضیحاتش برای اینکه هر الگوریتم چجوری کار میکنه خیلی قشنگه و بدون اینکه وارد ریاضیات بشه، به صورت سطح بالا توضیح میده که هر الگوریتم چجوری کار میکنه. زبان برنامه نویسی R یکی از بهترین انتخابها برای پروژههای یادگیری ماشینی است که شامل تجزیه و تحلیلهای گسترده هستند و روشهای گوناگونی را برای آموزش و ارزیابی مدل ارائه میدهند. این پدیده در توسعه سیستم های اقتصادی پیشرفته تر ( شامل سیستم اقتصاد جهانی کنونی) کمک کرده است و همچنین امکان ظهور طبقه مرفه را نیز فراهم کرده است. تکنولوژی مدرنِ کنونی مثل علم و هنر و فلسفه مدرن، دارای مبانی است.

بخوان  راهکارهای وصل نشدن گوشی به اینترنت 1 بیتی

سرعت پردازش در مغز ثابت نیست. C، یک زبان برنامه نویسی شی گرا همراه با کارایی و سرعت پردازش بالا است. برای تمرین برنامه نویسی برای پیادهسازی کاربردهای هوش مصنوعی، کدهای برنامه نویسی هوش مصنوعی گیتهاب و آموزشهای آنلاین آنها، برای یادگیری این مهارت ابزارهای سودمندی به حساب میآیند. یادگیری ماشین و یادگیری عمیق دو زیر مجموعه اصلی هوش مصنوعی است؛ هوش مصنوعی دامنه بسیار گستردهای دارد، همچنین در حال تلاش برای ایجاد یک سیستم است تا کارهای پیچیده مختلفی را انجام دهد. گاهی اوقات قصد سفر با وسایل حمل و نقل عمومی را داریم؛ اما در مقصد نیز به وسیله نقلیه شخصی نیاز داریم. چند ماه پیش توسط اکانت توییتر خود اعلام کرد که قصد توسعه یک هایپرلوپ به اندازه مسیر ۵ مایل را دارد تا دانش آموزان و ایده پردازان بتوانند با کاربرد آن و همچنین وسایل حمل و نقل پر سرعت آشنا گردند. شهرداری این مرکز مجازی را با همکاری با پاناسونیک، Tokyo Gas و دیگر شرکت های بزرگ راه اندازی کرد تا مردم دور افتاده ترین مناطق هم به واسطه آن بتوانند از خدمات دولتی با کیفیتی که شهرنشینان در اختیار می گیرند، بهره مند شوند. طبق پیشبینی این گزارش، اتوماسیون و روباتها نیز در ۲۰۲۱ و دهه پیش رو فعالیتی چشمگیر خواهند یافت که بخش زیادی از این توسعه در نتیجه شیوع کرونا و نیاز بیشتر به استفاده از روباتها صورت گرفته است؛ در این گزارش آمده است که تعداد زیادی از شغلهای مرتبط با ارسال و تهیه غذا، تمیزکاری و خرید به روباتها سپرده میشود.

در مقالهای از فیلیپ دژاردین (Philippe Desjardins)، دکتر دیوید هایگر (David Heiger) و مت برچ (Matt Burtch) آمده است که کشف علمی پیچیدهتر میشود و تقاضا برای توان آزمایشگاهی افزایش مییابد. همچنین به واسطه این افزایش کاربرد، موقعیتهای شغلی این حوزه گستردهتر میشوند و افراد زیادی به دنبال کسب اطلاعات در خصوص نحوه برنامه نویسی هوش مصنوعی هستند. در بخش بعدی به شرح کار تمرین برنامه نویسی هوش مصنوعی پرداخته شده است. این لپتاپها بدنه و سختافزار محکمی دارند و در صورت مراقبت صحیح حداقل پنج سال عمر مفید دارند. این شهر در رتبه سی و پنجم پیشرفتهترین شهرهای جهان قرار دارد اما رتبه آن نسبت به سال گذشته سه پله سقوط کرده است. در این آزمون، یک بازجوی انسانی سعی میکند بین یک کامپیوتر و پاسخ متنی انسان تمایز قائل شود. در این مقاله سعی کردیم هوش مصنوعی را بصورت مفید و مختصر برایتان توضیح دهیم. این موضوع نشان داد که چقدر در تکنولوژی این زمینهها خلاء وجود دارد که میتوانیم بر روی آنها کار کنیم. این دانشگاه در جنوب شرقی شهر پکن واقع شده و بیش از ۱۶۰۰۰ دانشجو دارد که حدود ۱۲۰۰۰ نفر آنها خارجی هستند. علاوه بر این منابع در پایتون زیاد و اکثر کتابخانه ها برای استفاده در پایتون پیادهسازی شدند.

سیستمهایی که منطقی عمل میکنند. در حال حاضر از هوش مصنوعی در عمل های جراحی، دستیارهای مجازی، تجزیه و تحلیل ها، پیش بینی خطر بیماری ها، پرستاری از راه دور، کمک به مشکلات حرکتی بیماران و هزاران کاربرد دیگر استفاده می شود و دانشمندان در تلاش هستند تا از این علم هرچه بیشتر در آماده سازی آزمایشگاه مورد نیاز پزشکان برای معاینه، ارائه و فهرست بندی اطلاعات پزشکی، بهبود تشخیص، تصمیم گیری ها و سایر موارد مهم پزشکی بهره ببرند. در سالهای اخیر الگوریتمهای مبتنی بر شبکه عصبی مصنوعی بسیار موفقتآمیز عمل کردهاند. این فناوری به قدری رشد کرده است که تا سال آینده ، این دستگاه ها قادر خواهند بود صدای افراد مختلف را تشخیص داده و یک تجربه شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه دهند. IBM انواع مختلفی از خطوط تولید، از جمله Mainframes (مدل 390S)، سیستمهای Enterprise Midrange (مدل 400AS)، سرورها و ایستگاههای کاری (Model 6000RS) و سرورهای مبتنی بر اینتل را ارائه میدهد. راه اندازی یک تیم هوش مصنوعی در سازمان به صورت داخلی یکی از ابزارهایی است که به شما امکان میدهد پروژههای هوش مصنوعی خود را توسعه دهید. برنامه نویسهایی که تجربه کار با زبانهای برنامه نویسی پایتون و جاوا را دارند، معمولاً میتوانند برنامه نویسی R و ساختار نحوی R را هم به سرعت یاد بگیرند.

بخوان  با تکنولوژی در 24 ساعت موفق شوید

در حالیکه هوش مصنوعی مفهومی بسیار گستردهتر و کاربردیتر از رباتها را در بر میگیرد. علاوه بر این، فهرستهای (لیست) از پیش نوشته شده و داخلی این زبان برنامه نویسی، ایجاد برنامههای مدیریت فهرست را ساده خواهد کرد. اسکالا یک انتخاب مناسب برای ارتباط با موتورهای پردازش داده بزرگ از جمله «Apache Spark» است که با استفاده از این زبان نوشته شدهاند. در تعاریف کاربردی ، هوش پدیدهای است که از طریق تستهای هوش سنجیده میشود و شاید عملیترین تعریف برای هوش نیز همین باشد. نوع بازیابی حافظه در مغز انسان بر اساس آدرس محتواها است همچنین مغز انسان دستگاه موازی است در صورتیکه کامپیوتر مدولار و ترتیبی است. آیا هوش مصنوعی شغل پایداری است؟ آیا رباتها نمونههای اصلی هوش مصنوعی هستند؟ هوش مصنوعی «Artificial IntelligenceGet» به یک فناوری خاص اشاره ندارد، بلکه مجموعهاز فناوریها را در بر میگیرد. هوش مصنوعی را شاید بتوان توانایی رایانه برای شناسایی تعدادی متغیّر (به نمایندگی از محیط اطراف)، سپس اتخاذ تصمیم در راستای رسیدن به هدف، ارزیابی میزان موفقیت، یادگیریِ بهترین روش به وسیله مرور کردن تجربیات گذشته، و اصلاح تصمیمات آتی در راستای افزایش دقت تعریف کرد. ولی اگر آمار و جبر خطی دبیرستان یادتون رفته، یک منبع بهتون معرفی میکنم که براتون مرور بشه.

چندین انجمن آنلاین وجود دارند که برای کمک گرفتن در یادگیری برنامه نویسی هوش مصنوعی میتوان با آنها در ارتباط بود و سوالهای خود را مطرح کرد. محبوبیت زبان پایتون برای برنامه نویسی هوش مصنوعی تا حد زیادی به کتابخانههای قدرتمندی بستگی دارد که با استفاده از این زبان ایجاد شدهاند. ویژگیهای تطبیق الگوی قدرتمند و قابلیت استدلال سطح بالا در این زبان برنامه نویسی آن را به زبانی بسیار مفید برای هوش مصنوعی تبدیل کرده است. اگر شما نیز به این رشته علاقه دارید، میتوانید در مقطع کارشناسی ارشد خود به تحصیل در آن مشغول شوید و با مفاهیم اصلی آن آشنا شوید و آن را به کار بگیرید.

خلاقیت تکنولوژی و پیشرفت اقتصادی (1990) نوشته جوئل موکایر یکی از خواندنیترین و لذت بخشترین منابع در خصوص تاریخچه فناوری است . انتخاب: فرایند انتخاب شامل گزینه هایی از تکنولوژی می شود که باید در درون سازمان حمایت شده و یا ارتقا یابند.از آنجا که ممکن است گزینش تکنولوژی سبب درگیرشدن منابع مالی و انسانی بسیاری با فرایندها شده و بدین ترتیب سبب محدودیت منابع سازمان برای آینده شود، لذا بسیار حیاتی و سرنوشت ساز است. البته هنوز در برخی از مناطق که خطر حشرات از خطر این ماده بیشتر است، استفاده میشود. رویکرد یادگیری ماشین: در این رویکرد منطق پروژه با استفاده از دادهها و تجربه درک میشود. در پروژههای هوش مصنوعی هنگام آموزش دادهها چندین بار (چندین دوره) این کار انجام میشود تا در نهایت بتوان به نتیجه مورد نظر رسید به هر کدام از این دورهها Epoch گفته میشود.

C زبانی با نوع «ایستا» (Static) به حساب میآید، خطاهای نوع در طول زمان اجرای آن ظاهر نمیشوند. در نتیجه، آنها شفافیت و کنترل بیشتری نسبت به هوش مصنوعی که درحالت خلبان خودکار اجرا میشود، بدست میآورند. با همهی خوبیهایی که در وصف کمپانیهای تکنولوژی محور مخصوصاً آمازون گفتیم اما نباید از رونق افتادن کسبوکارهای کوچک را در این بین نادیده گرفت. در این آزمایش، یک انسان یک هواپیمای مجازی را هدایت میکرد، در حالی که سیستم هوش مصنوعی هواپیمای دیگری را در همان فضای هوایی هدایت میکرد. به عبارت دیگر ماشینی که میتواند برنامه ریزی کند، یاد بگیرد، استدلال کند، قدرت حل مساله داشته باشد و در نهایت با توجه به محیط بیرون واکنش نشان دهد دارای هوش مصنوعی میباشد. سیستم های خبره برای استفاده در چنین محیطی نیز مناسبند. برای برنامه نویسی هوش مصنوعی این شبکهها میتوان از کتابخانههایی مانند تنسورفلو یا PyTorch استفاده کرد. سپس بر اساس نوع یادگیری پروژه، شبکهها و روشهای هوش مصنوعی بررسی خواهند شد و بهترین روش برای برنامه نویسی هوش مصنوعی مورد نظر انجام میشود. در بخش بعدی از این مقاله به روشهای استفاده از منابع رایگان در یادگیری برنامه نویسی هوش مصنوعی پرداخته شده است.

بخوان  مقاله کوتاه حقایق غیرقابل انکار را در مورد هوش مصنوعی و چگونگی تأثیر آن بر شما آشکار می کند

زمانی که همه این مفاهیم پایه و اساسی در فرد ایجاد شدند، شروع انجام یک پروژه برنامه نویسی هوش مصنوعی بسیار کارآمد خواهد بود. شروع برنامه نویسی هوش مصنوعی ممکن است دشوار و دلهراهآور به نظر برسد، برای کاهش این مشکلها در این بخش نکتههایی ارائه شده است که جهت شروع یادگیری و تقویت مهارتهای دانشجویان و علاقهمندان میتوانند مفید باشند. دارایی خالص گیتس در سال ۲۰۱۷ حدود ۸۶ میلیارد دلار تخمین زده شد و در همان سال به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد. با اینکه میتوان گفت یادگیری هوش مصنوعی هیچ وقت به پایان نمیرسد، اما میتوان حدود پنج تا شش ماه را برای یادگیری اصول اولیه و مفاهیم اساسی آن در نظر گرفت. همه این متون سیاسی در عصر اطلاعات به هم ریختهاند. به عنوان مثال، کدهایی برای پیشنهاد محصولات به مصرفکنندگان بر اساس سابقه خرید آنها میتوان نوشت. یادگیری: این موضوع برای تبدیل دادهها به یک قالب عملی از جمعآوری دادهها، ایجاد میشود و در این فرآیند از قوانینی مشخص استفاده میشود. بنابراین، در صورت نیاز نباید از درخواست کمک دریغ کرد.

از پیشبینی تکنولوژی به عنوان اولین گام برنامهریزی تکنولوژی به منزله ابزاری برای درک بهتر فرصتها و تهدیدات و آگاهی از تحولات تکنولوژیک آینده و وضعیت کنونی داراییهای تکنولوژیک سازمان استفاده میشود. محققان معتقدند که در آینده نزدیک میتوان رگهای خونی، بافتهای کبد و پوست انسان را برای مصارف آزمایشی تولید کرد. بخش خصوصی و بخش دولتی معمولاً فقط به سه تا چهار ماه آینده فکر میکنند. در برخی از پروژهها نیازی به مجموعه اعتبارسنجی نیست. حتی در برزیل که سومین شرکت بزرگ سازنده هواپیماهای تجاری جهان یعنی «امبرائر» را دارد باز هم بخش عمده ای از هواپیماها ساخت سازندگانی چون بوئینگ یا ایرباس هستند. این آموزش که توسط SuperDataScience Team تهیه شده مثل همیشه کدنویسیش به درد نمیخوره (و همچنین قدیمی هم شده) ولی توضیحات فوق العاده ای داره. پردازش تصویر در زمینههای متنوعی مثل موارد نظامی، امنیتی، صنعتی کاربرد دارد. گردهمایی لیگهایی مثل بازیهای دیجیتالی و غیره می توانند از راه دور هم محقق شوند. از کاربردهای هوش مصنوعی میتوان به برچسبگذاری خودکار تصاویر، تبدیل گفتار به نوشتار، رتبهبندی صفحات وب، پاسخدهی خودکار در نرمافزارهای پیامرسان، توصیف تصاویر، تبدیل طرح اولیه به کد HTML، تولید خودکار مراحل جدید در بازیها، یادگیری و استخراج سبک، انجام بازیهای ویدئویی، انجام بازیهای صفحهای مانند شطرنج، نقاشی، تشخیص چهره و دستیارهای هوشمند اشاره کرد.

علاوه بر این از آنالیز داده های کلان می توان برای تصمیم گیری بهتر و حرکت های استراتژیک تجاری استفاده کرد. ». در حقیقت، هایدگر تعریف «تکنولوژی به مثابه ابزار» را میپذیرد ولی پرسش جدی خود را از اینجا آغاز میکند که ابزار برای انجام کاری است؟ روزنا نیز در این مورد می­گوید: فناوری الکترونیکی جدید منجر به بزرگترین بمباران مطالب دیداری و شنیداری شده است که بشر در طول تاریخ خود تجربه کرده است. به طور کلی میتوان گفت که این زبان چندان برای استقرار مدلهای یادگیری ماشین در تولید به کار نمیرود و بیشتر ابزاری برای کارهای اکتشافی در فرآیند انتخاب مدل به حساب میآید. مثلا من که جاوا بلدم نمیشه؟ گرچه خیلی هم وارد جزئیاتش نمیشه. این اتفاق در مورد زنان سیاه پوست خیلی رایج تر است. ما نیز از 150سال پیش با مظاهر علم و تکنولوژی مدرن آشنا شدهایم و بهواسطه آن، زندگی اجتماعی و فرهنگ ما دستخوش دگرگونیهایی شده است؛ به این معنا که علم و تکنولوژی جدید حاصل رویکرد و نگاهی به انسان و جهان است که با رویکرد فرهنگی (اسلامی- ایرانی) ما متفاوت بوده است و از این جهت تعارضها و ناهماهنگیهایی را در سطح رویین و زیرین فرهنگ خود مشاهده میکنیم.