۱۰ روش باورنکردنی حیوانات برای دوام آوردن در محیط‌های سخت

کرم های لوله های آب سمی را به غذا تبدیل کنند

یک نوک اردکی یا اُرنی‌ترنگ یا پلاتی‌پوس(platypus) می‌توان‌های ظریفی را که طعمه‌اش در حین شکار و پیدا کردن غذای خود تولید می‌کند، تشخیص می‌دهد. پلاتیپوس برای جستجوی غذا در امتداد کف یک بدنه آبی رودخانه رودخانه یا نهر غواصی می‌کند. او به دنبال موجوداتی مانند پوستان، کرم‌ها و لارو حشرات است که در اعماق آب زندگی می‌کنند. با استفاده از مکانیکی‌های میله‌ای، پلاتیپوس می‌تواند فشار، حرکت و سیگنال‌های الکتریکی را که طعم‌های کوچک باقی می‌ماند، تغییر دهد. پلاتیپوس سر خود را از این جهت به سمت دیگر حرکت می‌دهد تا گیرنده‌های مکانیکی را فعال کند، گیرنده‌های مکانیکی نیز ساختاری شیمیایی هستند که امکان تشخیص محرک‌های مختلف مانند لمس، فشار، ارتعاش و صدا را فراهم می‌کنند.

گاوغوک آفریقایی برای زنده ماندن در فصل خشک مخاطی خاص ایجاد می‌کند

بادکُنَک‌ماهیان که بادکنک‌ماهیان چهاردندانی و فوگل‌ماهیان و ماهی پُفی(Tetraodontidae) نیز نامیده می‌شوند می‌توانند در صورت احساس خطر، شکم خود را با آب باد کنند و گاهی اوقات برای جلوگیری از حمله شکارچیان احتمالی، بافت‌های می‌خوبی از خود نشان می‌دهند. گاهی اوقات، فقط برای کشش خود پف می‌کنند. آنها می‌توانند خود را از دو برابر اندازه اصلی پف کنند. علاوه بر این، این ماهی نوروتوکسینی به نام تترودوتوکسین تولید می‌کند که مصرف آن باعث فلج و تشنج می‌شود. در برخی موارد، مصرف بادکنک‌ماهیان می‌تواند منجر به مرگ شود.

گوش فیل مانند یک مکانیسم خنک کننده داخلی عمل می کند. آنها می‌توانند با تکان دادن گوش‌های غول پیکر خود خنک شوند. فیلها با انجام حرکتی مانند تکان دادن گوش‌های خود، نسیمی ایجاد می‌کنند و همین امر جریان خون را در رگ‌های تقویت کننده می‌کنند که به خنک شدن آنها کمک می‌کند. گاهی اوقات آنها از خرج کردن برای پاشیدن قطرات آب و جریان‌های آب به پشت گوش‌ها استفاده می‌کنند تا آن اثر خنک‌کننده را تقویت کنند.

بخوان  من برای امرار معاش هدست‌های واقعیت مجازی را بررسی می‌کنم و به من اعتماد می‌کنم، این جمعه سیاه یک Meta Quest 3 دریافت کنید

چگونه حیوانات در محیط های سخت دوام می آورند؟

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، اولین حیوانی که قصد داریم روش آن را برای شرایط سخت را به شما معرفی کنیم قورباغه جنگلی است.

قورباغه های جنگلی بدن خود را منجمد کنند

بادکُنَک‌ماهیان می‌توانند تا دو برابر بزرگ‌ترین خود باد کنند

چگونه حیوانات در محیط های سخت دوام می آورند؟

گاوغوک آفریقایی (African bullfrog) در ساوانای آفریقا جایی که بسیار گرم و خشک است، زندگی می‌کند. وقتی قورباغه بیرون از آب است، مخاط روی پوستش با حل کردن هوا به کمک می‌کند تا نفس بکشد. برای جلوگیری از خشک شدن پوستش در آب و هوای گرم آفریقا، گاوغوک آفریقایی خود را شش تا هشت اینچ زیر زمین دفن می‌کند. سپس یک غشای مخاطی ایجاد می‌کند که به صورت پیله سخت می‌شود. گاوغوک آفریقایی می‌تواند تا هفت سال در حالی که منتظر باران است، در این پیله بماند. وقتی فصل باران می‌رسد، باران کیسه مخاطی را نرم می‌کند، همین امر قورباغه را بیدار می‌کند. ظهور شروع فصل بارانی است که زمان زاد و ولد قورباغه‌ها است و آنها در این زمان بیشترین فعالیت را نشان می‌دهند.

چگونه حیوانات در محیط های سخت دوام می آورند؟

دانشمندان مدت‌ها فکر می‌کردند که حیات نمی‌تواند در چاه گرمابی در اعماق اقیانوس وجود داشته باشد. اما در سال 1977، آنها کرم‌های لوله‌های (tubeworms) غول پیکری را یافتند که در امتداد شکاف گالاپاگوس، 800 فوت زیر سطح اقیانوس زندگی می‌کردند. چاه گرمابی یا مجرای گرمابی در حقیقت شکافی بر روی سطح زمین است که از نظر زمین‌شناسی، آب‌های اطراف خود را گرم می‌کند. مناطق گرمابی در مناطقی که از نظر آتشفشانی فعال هستند مانند مناطقی هستند که صفحات زمین در حال جدا شدن از هم هستند، بسترهای اقیانوسی و تفتگاه ها می شوند. این کرم‌های لوله‌های در تاریکی کامل زیستگاه خود احاطه شده و در آب گاز سمی و اسیدی می‌شوند. آنها معده، روده و چشم ندارند. در عوض، آنها «کیسه‌های باکتری» با ساختارهای قلب مانند و اندام‌های تولید مثل هستند. باکتری‌های داخل کرم‌ها از سولفید هیدروژنی موجود در آب استفاده می‌کنند که می‌توان حیوانات بیشتری را به منبع انرژی برای تولید کربوهیدرات‌ها از بین برد.

بخوان  جدیدترین روش تبدیل CO2 به ‌CO / راهکاری برای دستیابی به منبع کربن

چگونه حیوانات در محیط های سخت دوام می آورند؟

برای زنده ماندن در زمستان، تا ۶۰ درصد از بدن قورباغه‌های جنگلی(wood frogs) آلسکا به صورت جامد منجمد می‌شود. همچنین نفس خود را می‌سازند و قلبشان را از تپش باز می‌کنند. این کار به آنها اجازه می‌دهد تا در حدود ۸۰- درجه فارنهایت زنده بمانند اما در آنها از حالت جامد در می‌آیند. برای رسیدن به این حالت نیمه یخ زده، قورباغه‌ها دارای مقدار گلوکز هستند (تا ۱۰ برابر مقدار طبیعی) را در اندام‌ها و بافت‌های خود ایجاد می‌کنند در نتیجه املاح قند به عنوان محافظ سرما عمل می‌کند و از کوچک شدن یا مرگ سلول‌های آنها جلوگیری می‌کنند.

زندگی در محیط زیست با شرایط اقلیمی می‌تواند برای حیوانات سخت باشد. برای زنده ماندن، حیوانات مجبور به استفاده از روشهای شگفت انگیزی می شوند. در این خبر قصد داریم ۱۰ روش باورنکردنی برای زنده ماندن حیوانات در محیط‌های سخت را معرفی کنیم.

انتهای پیام



منبع

ماهی‌های قطب جنوب، ضد یخ در خود دارند

اوکاپیها روی پاهای خود غدد بویایی دارند

یخ‌ماهی‌سانیان (Notothenioidei) نام یک زیرراسته از راسته سوف‌ماهی‌سانان است. در خون این ماهی‌ها یک گلیکوپروتئین ضدیخ وجود دارد که از وجود هر نوع کریستال یخ در بدنشان جلوگیری می‌کند. بدن پنج خانواده از یخ‌ماهی‌سانیان پرورش‌های ضد یخی برای زنده ماندن در جنوب منجمد جنوبی که قطب جنوب را احاطه کرده است، تولید می‌کنند. این معلم‌ها به کریستالهای یخ در خونشان می‌شوند و از یخ زدن ماهی جلوگیری می‌کنند. این سازگاری خارق‌العاده با این توضیح که چرا این ماهی‌ها ۹۰ درصد از زیست توده‌های ماهی‌های آن منطقه را تشکیل می‌دهند می‌کنند.

پلاتیپوس از نوک خود برای تشخیص میدان‌های الکتریکی تولید شده توسط طعمه استفاده می‌کند

بخوان  واتس اپ آماده است تا به بسیاری از شما کمک کند تا تماس های اسپم مزاحم را خاموش کنید

فیلها از گوشهای غول پیکر خود برای خنک شدن استفاده می کنند

خرموش‌های کانگورویی بدون نوشیدن آب زنده می‌مانند

زرافهٔ گردن‌کوتاه یا اُکاپی(Okapi) حیوانات عجیبی هستند که شبیه به زرافه و گورخر هستند. آنها در جمهوری دموکراتیک کنگو زندگی می‌کنند، جایی که هوا بسیار گرم است و شکارچیانی مانند پلنگ همیشه در کمین هستند. برای زنده ماندن، زرافه گردن‌کوتاه یا اُکاپی از سه ترفند سازگاری کلیدی استفاده می‌کند. اول، آنها غدد بویایی روی پاهای خود دارند تا قلمرو خود را مشخص کنند. دوم، آنها مکالمه‌های فروسوتی دارند که این امر به آنها اجازه می‌دهد با کودکان خود بدون اینکه صدای شکارچیان را بشنوند، ارتباط برقرار کنند. در نهایت، آنها دارای زبان‌های ۱۴ تا ۱۸ اینچی هستند که می‌توانند آن را برای شستن و گوش خود استفاده کنند.

چگونه حیوانات در محیط های سخت دوام می آورند؟

چگونه حیوانات در محیط های سخت دوام می آورند؟

چگونه حیوانات در محیط های سخت دوام می آورند؟

سِپیداج با محیط اطراف خود ترکیب می‌شود

چگونه حیوانات در محیط های سخت دوام می آورند؟

بدن خرموش‌های کانگورویی(Kangaroo rats) برای زنده ماندن در بیابان بدون خوردن جرعه‌ای آب، سازگار شده است. در عوض، این حیوانات تمام مورد نیاز خود را از دانه‌هایی که می‌خورند می‌توانند دریافت کنند. این موجودات همچنین شنوایی باورنکردنی دارند و می‌توانند تا ۹ فوت بپرند که این امر به آنها کمک کند از دست شکارچیان در امان بمانند.

چگونه حیوانات در محیط های سخت دوام می آورند؟

سِپیداج(Cuttlefish) شگفت انگیزی در تغییر رنگ و بافت خود دارد تا با محیط اطراف خود ترکیب شود. آنها می‌توانند جذب نور در محیط را تشخیص دهند و سپس آن را با رنگدانه‌های خود تقلید کنند. آنها دارای ۳ لایه پوست (زرد، قرمز و قهوه ای) هستند که می‌توان آنها را به روش‌های مختلف تا رنگ‌ها و الگوهای ایجاد شده در فرد ایجاد کرد. پوست آنها دارای پاپیلاهایی است که باعث می‌شود این ماهی‌ها مانند مرجان، سفت و سخت به نظر برسند شوند. این ویژگی‌ها در کنار هم باعث می‌شوند تا آنها از دست شکارچیان فرار کنند و همچنین به طعمه‌ها حمله کنند.

چگونه حیوانات در محیط های سخت دوام می آورند؟