۱۰ نمونه از حضور پررنگ هوش مصنوعی در زندگی روزمره 1 بیتی

فضای ابری ( cloud ) یکی از جدیدترین فناوریهایی است که مورد استقبال و توجه غولهای تکنولوژی قرار گرفته است و کاربران نیز به منظور گرفتن فایلهای پشتیبانی و بکآپ ، همواره به استفاده از قابلیت ذخیره سازی در فضای ابری یا کلاد ترغیب و تشویق شدهاند. از فایل کوین میتوان برای ذخیره تقریباً هر نوع دادهای اعم از فایلهای صوتی، فیلم، تصاویر یا متن استفاده کرد. برنامههای کاربردی تشخیص گفتار شامل رابطهای کاربری صوتی میشود؛ مانند شمارهگیرندههای صوتی، مسیریابی تماسهای تلفنی، کنترل لوازم خانگی با فرمانهای صوتی، جستجو در منابع صوتی با کلمات کلیدی (به عنوان مثال جستجوی یک کلمه در مجموعهای از پادکستها)، ورود ساده اطلاعات (به عنوان مثال، وارد کردن شماره کارت اعتباری)، تهیه اسناد ساختاریافته (به عنوان مثال گزارش رادیولوژی)، پردازش گفتار به متن (به عنوان مثال، پردازشگر کلمات یا ایمیل) و غیره. سیستم آبیاری و کوددهی هوشمند با سنسورهای مجهزی که دارد به سادگی میتواند همه این نکات را در نظر گرفته و با توجه به آب، هوا، نور و شرایط جوی، مقدار مناسبی از آب و کود را برای رشد گیاه وارد خاک میکند. به علاوه، آن ها با قراردادن برنامه هایشان در اپ استور، وارد یکی از پرسودترین بازارهای فن اوری می شوند که کاربران آن بازار، در حالت عادی، تنها با خرید حلال برنامه ها، می توانند به آن ها دسترسی داشته باشند.

در واقع، «منطق» به عنوان سطح جامعی از بازنمایی برای پشتیبانی از عاملهای مبتنی بر دانش توسعه داده میشود. استفاده از این سیستم باعث میشود که در فصل سرما و گرما، خراب شدن میوهها به حداقل رسیده و باعث افزایش غذا در سطح خاک شود. استفاده از موقعیتیاب یا همان جیپیاس در کشاورزی باعث شده تا موقعیتیابی و نقشهکشی زمینها بسیار آسان شود. تقریباً همه افراد تجربه کرده اند که با شنیدن یک موسیقی خاص یک تصویر، فکر و یا خاطره برای آنها زنده می شود. به گفته پتروک، اجرای متاورس نیازمند پلتفرمهای فناوری رقیب است تا روی مجموعهای از استانداردها به توافق برسند، بنابراین «افراد در متاورس فیسبوک و سایر افراد در متاورس مایکروسافت» وجود ندارند و همه در یک پلتفرم کار خواهند کرد.

در واقع به زبان ساده میتوان این چنین بیان کرد که بلاکچین یک پایگاه توزیع داده مبتنی بر اجتماع میلیونها نقطه اشتراک است که به صورت هم زمان دادههایی در آن ثبت و اصلاح میشود که میتوان با بهرهگیری از این پلتفرم باز، آزاد و در عین حال پیچیده، به تبادلات مالی، علمی و اطلاعاتی پرداخت که از مهمترین فناوریهای مبتنی بر پلتفرم بلاک چین میتوان به ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین اشاره کرد. این بدان معناست که اطلاعات رد و بدل شده در شبکه اینترنت عادی به صورت متمرکز در یک سرور اصلی ذخیره میشوند که توسط هکرها و نهادهای ذیربط قابل دسترسی و ردیابی هستند این در حالیست که اطلاعات منتقل شده در شبکه بلاک چین امکان دسترسی، نفوذ و ردیابی را به هیچ نهاد و یا فرد حقیقی و حقوقی نمیدهند. اگر واضحتر بخواهیم تفاوت اصلی و عمده این نوع خاص از شبکه بهم پیوسته را با شبکه اینترنت عادی عنوان کنیم، باید به نحوه ذخیره سازی اطلاعات اشاره کرد. شرکتهای مختلف همچون مایکروسافت ، اپل ، گوگل و غیره هر یک سرویس اختصاصی خود را برای ذخیره سازی اطلاعات و دادههای کاربران توسعه و ارائه دادهاند.

در این تکنولوژی اتصال به اینترنت وجود ندارد، زیرا همه کاربران همیشه در این محیط آنلاین هستند. این مفهوم نوعی واقعیت دیجیتال جایگزین است که کاربران در آن میتوانند همه فعالیتهایی که در دنیای واقعی به آن مشغول هستند را در این محیط انجام دهند. اساساً، متاورس دنیایی از جوامع مجازی بی پایان و به هم پیوسته است که در آن افراد میتوانند با استفاده از هدستهای واقعیت مجازی، عینکهای واقعیت افزوده، برنامههای گوشی هوشمند یا دستگاههای دیگر باهم ملاقات داشته باشند یا بازی کنند. در همین راستا، فیسبوک نرمافزار جلساتی را برای شرکتها به نام Horizon Workrooms راهاندازی کرده است تا با هدستهای واقعیت مجازی Oculus این شرکت از آن استفاده کنند، اگرچه که کاربران از آن راضی نبوند.

بخوان  نرمافزار هوش مصنوعی چیست؟ 1 بیتی

در سال گذشته میلادی کمتر از ۲۰ درصد از مردم آمریکا از هدستهای VR استفاده کردند، اگر قرار باشد که مردم در محیط متاورس باشند، باید از این هدستها استفاده کنند، اما هنوز اکثریت جامعه به استفاده از این تکنولوژی روی خوش نشان نداده اند. و اگر نتوانند ارتباط درست برقرار کنند، چطور میتوانند با انسانها روابط معنادار و طولانیمدت داشته باشند؟ درگذشته خانوادهها کنار هم مینشستند، شام میخوردند و حرف میزدند اما امروز معمولاً پشت تلویزیون مینشینند و بدون اینکه کلمهای با هم رد و بدل کنند، غذایشان را میخورند. متاسفانه، این تنهایی خودخواسته فقط به زمان شام محدود نمیشود، زیرا بعد از شام هر کدام از اعضای خانواده به راه خود میرود. تاریخ زندگانی انبیاء گذشته نیز شاهدی است گویا که دین هیچ وقت با دانش فنی و صنعت مخالف نبود بلکه خود انبیاء از این دانش بهرهمند بودند و از آن استفاده و امرار معاش میکردند و به دیگران تعلیم میدادند که ما در این جا شواهدی را نقل میکنیم. تسبیح تکوینى را ما مىدانیم که یعنى اینها موجوداتى هستند و علّتى هم دارند. آنهم «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» «لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ» «فانظرو» و نظایر فراوان اینها که در قرآن کریم آمده همه دستورهایی است که افراد اسلام را به تفکر و تدبر در هر چه آفریده شده است، میخواند و این خود آغاز علم و دانش است.

با استفاده از این گیرندهها به سادگی میتوانید با سیستم مرکزی زمین کشاورزی خود ارتباط برقرار کنید و کارهایی مثل آبیاری و کوددهی را انجام دهید. دانهها پس از کاشت تا زمان برداشت محصولات، نیاز به مراقبت، آبیاری و کوددهی منظم دارند. در حال حاضر روباتهایی به شکل خودرو ساخته شدهاند که دانهها را کاشته و به صورت روزانه از آنها تا زمانی که وقت برداشت برسد، مراقبت میکنند. نوآوریهای فناوری همواره در طول زمان شکل بهتری به کشاورزی داده است. هر چه زمان طولانیتری احساس تنهایی خود را نادیده بگیرد، دردناکتر خواهد شد و هرچه میل او به استفاده از آن وسیله منحرفکننده حواس بیشتر میشود.

پلتفرم بازی Roblox یکی دیگر از بازیگران بزرگ این عرصه است که چشم انداز خود را از متاورس به عنوان مکانی که در آن مردم میتوانند در میلیونها تجربه سه بعدی برای یادگیری، کار، بازی، ایجاد و اجتماعی شدن گرد هم بیایند، ترسیم کرده است. تارمو آنوس، ساکن تالین، که توسعه دهنده پلتفرم پول دیجیتال است در این باره می گوید: «برای من درخواست دادن از طریق چت نسبت به تماس تلفنی با یک فروشگاه در صورتی که در دوران تعطیلات باز باشند بسیار آسان تر است. جدا از این مسائل برای پرداخت هزینه های سفارش کالا پرداخت اعتباری را به وجود آورده اند که راه را برای آسایش شهروندان باز کرده است.تفاوتی که این روش با پرداخت به صورت آنلاین دارد این است که مردم در انتخاب مقدار پول دسترسی بیشتری دارند.البته از روش اعتباری برای پرداخت کلیه هزینه های تاکسی و رستوران و … آنها با انتشار فهرستی سعی دارند این فناوریهای جدید را به شهروندان و دولتها معرفی کنند تا از تأثیرات آن آگاه باشند و به توسعه زیرساختهای مربوط به آنها اقدام کنند تا در سالهای آتی، از تکنولوژیهای سایر کشورها عقب نیفتند.

من برای اولین بار در اوایل سال گذشته، تنها چند هفته پس از حرکت او به سمت OpenAI، با کلون در مورد این ایده صحبت کردم. البته اگر با کسی صحبت میکنید که معنای این را میداند مشکلی نیست اما اگر اینطور نباشد، این یعنی به زبانی متفاوت صحبت میکنید زیرا آنها نخواهند توانست حرف شما را بفهمند. تصور میکنید این خیلی دور از دسترس است؟ این چت باتها به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته برای پاسخ به سوالهای کاربران، راهنمایی کردن آنها، شخصیسازی تجربه کاربری، افزایش فروش، بررسی دقیقتر روی رفتار مشتریها، ساخت و شکلدهی محصولات و خدمات در دسترس کاربران هستند. این مفهوم چند روز قبل توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل غول شبکههای اجتماعی یعنی فیسبوک مطرح شد. پیشنهاد 2: کارآفرینان اجتماعی با گذشته ای درگیر با تکنولوژی، بیشتر احتمال سود دهی در استفاده یا خلق تکنولوژی جدید در راستای ایجاد تغییرات دارند. اما برخلاف گذشته که این ارتباطات به صورت رودررو بود، در جامعه امروز اکثر این ارتباطات از طریق صفحه تلویزیون، کامپیوتر یا تلفنهمراه صورت میگیرد. درنتیجه این، هرچه ارتباط رودررو کمتری با دیگران داشته باشید، مهارتهای ارتباطیتان ضعیفتر میشود.

بخوان  4 روش خشک کردن موی فر
برخی از کارشناسان میگویند که ما اکنون در متاورس هستیم، زیرا بخش بزرگی از زندگی ما دیجیتالی شده است. استیو جانگ، مدیر شرکت Kindred Ventures، گفت: “ما میخواهیم به راحتی در اینترنت گشت و گذار، اما میخواهیم بتوانیم به گونهای در اینترنت حاضر باشیم که ردیابی و نظارت نشویم. ” این شرکت روی فناوری ارزهای دیجیتال تمرکز دارد. در حوزه اسلام از همان آغاز، روحیة جویایی علم و منش عقلی تقویت گشت و اینهم راه را برای پیدایش علوم و قواعد و زیانی که بتوان با آن مسائل و مباحث اندیشهای را در میان نهاد، باز کرد. در واقع، در مثال دوم شما بر اساس آنچه در روزهای قبل رخ داده بود به این نتیجه رسیدید که دوست شما امروز هم خواب مانده و به همین دلیل بهموقع در کلاس حاضر نشده است اما این استدلال قطعی نیست زیرا ممکن است او این بار خواب نمانده باشد بلکه به دلیل ترافیک سنگین باز هم دیر کرده باشد.

شما از بالا تا پایین سازمان خود به تعهد اجرایی، مجموعه اهداف، ارزش ها و آمال جدید نیاز دارید؛ اما بهطور هم زمان، باید با استخدام استعدادهای جدید، آموزش افراد متفاوت و انجام رفتارهای مورد نظر خود، به تغییر از پایین به بالا اقدام کنید. هوش مصنوعی پیشرو یک مجموعه کامل است. او این اتفاق را به افزایش دسترسیپذیری شبکههای عصبی، به دلیل رشد زیرساختهای پردازش ابری، ابزارهای پژوهش و مجموعه دادهها مربوط دانسته است. در ML با کمک دادهها به ماشین آلات آموزش میدهیم که یک کار خاص را انجام دهند و نتیجه دقیقی بگیرند. اینترنت اشیاء: انبوهی از دادهها را از دستگاههای متصل فراهم میآورد که بخش عمدهی این اطلاعات، مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است. این فناوری فرصتی نیز برای داشنمندان فراهم خواهد کرد تا گیاهان مقاوم در برابر عوامل بیماریزا تولید کنند و از این طریق مسیر درمان بیماریهای ژنتیکی هموارتر شود. انجمنهای TechNet امکانی را برای کاربران فراهم کرده است که به راحتی و خیلی سریع کاربران به جواب مشکلات و مسائل خود دست پیدا کنند. شاید مسخره به نظر برسد اما برای این افراد، همین که بتوانند با هم سن و سالان خود رو در رو و چشم در چشم صحبت کنند آرزوی بزرگی است.

دستیارهای صوتی و اسپیکرهای هوشمند بدون شک یکی از کاربردیترین و محبوب ترین گجت های هوشمند خانگی در جهان به شمار میروند که قابلیتهای فراوانی داشته و به کاربران این امکان را میدهند تا در صورت داشتن مشغله و عدم دسترسی فیزیکی به موبایل یا سایر وسایل الکترونیکی و هوشمند خود، تنها با ارسال فرمانهای صوتی کار موردنظر خود را انجام دهند. با توجه به آنکه در سالهای اخیر خودروهای برقی و الکتریکی تحت تأثیر نگرانیهای زیست محیطی در خصوص افزایش گرمایش زمین، گازهای گلخانهای و سمی و همچنین آلودگی هوا در کلانشهرها و مشکلات متعددی که برای محیط زیست، اکوسیستم زمین و سلامتی انسان و حیوان ایجاد میکند، از توجه خاصی برخوردار شدهاند و دولتهای متعددی در جهان نیز تصمیم گرفتهاند که با ارائه طرحهای تشویقی به شرکتهای تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بخوان  هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

بااینکه این هشداردهنده به نظر میرسد اما علائم هشدار همه طرف ما وجود دارد و انسانهای بیشتری درنتیجه آن تنها میشوند. انسانها به طور ژنتیکی از روابط معنادار با انسانهای واقعی ارضا میشوند و درنتیجه از طریق این روابط فواید بسیاری به دست میآورند. همچنین، آمارهای واقعی منتشر شده توسط کلارک حاکی از آن است که نرخ خطا در برنامههای پردازش تصویر از سال ۲۰۱۱ بهطور موثری کاهش پیدا کرده است. جالب است بدانید در کشاورزی مدرن سنسورهایی در اطراف زمین قرار گرفته که در آنها از تکنولوژیهای تشخیص تصویر استفاده شده است. با استفاده از این سیستم میتوانید حتی در صورت سفر به یک کشور دیگر، زمین کشاورزی خود را مدیریت کنید.

نتیجه این حباب تکنولوژی این است که مردم ارتباط رودرروی کمتری پیدا کرده و ارتباطات آنها معمولاً غیرحضوری از طریق وسایلی مثل کامپیوتر و تلفن سایت 1biti میشود. همچنین گاهی با افزایش تعداد دادهها نیز این مشکل برطرف میشود. درنتیجه این پیشرفتها، انسانها به طور متوسط در معرض تعداد زیادی انسانهای دیگر قرار میگیرند. باوجود این واقعیت که تکنولوژی امروز به ما این امکان را میدهد که با آدمهای مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید اما در واقعیت هر چه تعداد دوست هم که در شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک داشته باشید، همه آنها به یک نتیجه میرسند؛ حبابی تکنولوژیکی که شما را از روابط انسانی واقعی جدا میکند.

حالا به تازگی جمعی از کارشناسان و پژوهشگران با تحقیقات و نظرسنجیهای جدید خود دریافته و اعلام کردهاند که برخی از این فناوریها بسیار تاثیرگذارتر و پایدارتر از سایرین خواهند بود به گونهای که با معرفی آنها در کشورهای مختلف، قادر خواهیم بود نحوه عملکرد و سازوکار بسیاری از سازمانها، نهادها و همچنین شهروندان را تغییر دهیم و زندگی انسان را به گونهای جدید رقم بزنیم. به نظر میرسد که در سالهای اخیر مساله امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران از توجه و اهمیت بسیار بیشتری برخوردار شده است به گونهای که برخی از کارشناسان و متخصصان درصددند تا با کشف آسیب پذیری و حفرههای امنیتی در برنامه، سرویس و اپلیکیشنهای مختلف، شرکتهای توسعه دهنده آنها را وادار به برطرف سازی مشکلات و نواقص مربوطه کنند و بدین ترتیب نقش خود را در حفاظت از حریم خصوصی و همچنین ارتقای امنیت سایبری فضای مجازی ایفا کنند.

در سال 2010 شخصی به نام دیوید فینچر فیلمی به نام شبکه اجتماعی درباره فیس بوک و بیوگرافی مارک زاربرگ ساخت. با اطلاعاتی که ابزارهای مدرن درباره خاک، گل و گیاه، شرایط آب و هوایی و … وقتی که آب شور به آب شیرین تبدیل میشود، مقداری محلول اشباع از نمک تولید میشود. علاوه بر این باعث سادهتر شدن تشخیص منابع خاک میشود. قابلیت پخش فول اچ دی از دیگر خصوصیات تلویزیون ال سی دی تولیدی سونی می باشد که باعث واضح تر بودن تصاویر روی صفحه نمایش و کیفیت بالاتر آن می باشد و می توان راحت تر جزئیات روی تصویر را تشخیص داد لذا این قابلیت هم اکنون در جهان توجه ویژه ای را به خود جلب کرده است و افراد بسیاری هنگام خرید آن را معیاری اصلی قرار می دهند و شرکت سونی به خوبی روی این موضوع کار کرده و توانسته رضایت بالایی در تلویزیونهای 55 اینچ خود روی این قابلیت جذب کند.