۱۰ نمونه از کاربردهای هوش مصنوعی 1 بیتی

آن هم در حالی که همزمان برخی از تحلیلگران بودند که می گفتند ایران هنوز تکنولوژی ساخت چنین ماهواره ای ندارد. او همچنین این پرسش را طرح کرد که اگر یک ماشین بتواند مکالمه هوشمندی را شبیه سازی اند (به عنوان مثال یک برنامه هوشمند مترجم رایانه ای از زبان چینی به انگلیسی) آیا ضرورتی دارد که حتما آن را بفهمد؟ این افراد حتی دستیار هوشمند گوگل را هم مورد انتقاد قرار میدهند که روح ندارد و نمیتوان با آن تعامل کرد و بگو بخند راه انداخت.اما خنده و هیجان شما هنگام استفاده از سیری تا جایی ادامه خواهد داشت که از او بخواهید در حل یک مشکل کمکتان کند.آنجاست که لبخندتان محو میشود و به این نتیجه میرسید که سیری هم مانند آیفون چیزی بیشتر از یک اسباببازی نیست و دلتان یک دستیار هوشمند واقعی میخواهد. این کامپیوتر ها به شما اجازه می دهند بدون استفاده از دست یا پاهایتان، اعمالی را از قبیل دستورات رایانه ای، کنترل ابزار های الکترونیک و یا حتی اسکلت های خارجی را تنها توسط مغزتان آن هم به صورت مستقیم انجام دهید. این رویکرد تنها برای محیطهای مشاهدهپذیر کامل یا بدون حسگر کار میکند.

همچنین در گزارش شبکه برق چین آمده است: هنگامی که یک خرابی تجهیزات در شبکه توزیع ولتاژ پایین در منطقه رخ میدهد، پایانههای محاسباتی فوراً عملکرد خود ترمیمی را از جمله مکانیابی خودکار خطا، جداسازی خطا و بازیابی برق آغاز میکنند. به عنوان نمونه، در شرکتهای تجاری و سازمانها، از چنین روشهایی جهت تولید محتوای زبان طبیعی، برای بهکارگیری در گزارشهای سازمانی تولید شده به صورت خودکار استفاده میشود. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکتهای مختلف مانند سونی، سامسونگ و ال جی هر سال جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه CES معرفی میکنند. این نمایشگاه معمولا هر ساله از ٥ تا ٧ آوریل برگزار میشود که هدف از آن معرفی و ارتقای ابتکارات و اختراعات مرتبط با صنعت الکترونیک و اطلاعات است. در سال ۲۰۰۵ تاریخ این نمایشگاه تغییر کرد و در هفته نخست مارس برپا شد. این رباتها در طراحی ماشینهای هوشمند بهتر از انسانها خواهند بود و ماشینهای هوشمندتر را در یک مارپیچ اختراع تا زمانی که ماشینهای فوق العاده هوشمند ظاهر شوند تولید خواهند کرد. در سال ۲۰۱۷ تیم AlphaGo بازی Go را به بازار ارائه کرد و در طی ۴۰ روز بهتر از هر بازیکن انسانی یا مصنوعی عمل کرد.

Turing Test که در سال ۱۹۵۰ توسط Alan Turing معرفی شد، آزمونی است که توانایی یک سیستم کامپیوتری در نشان دادن رفتارهای هوشمندانهٔ مشابه انسان را مورد سنجش قرار میدهد. در یک گیم شطرنج، انجام ذخیرهسازی و فراخوانی موقعیت مهرهها و روند حرکات صورت گرفته کار نسبتاً سادهای است اما چیزی که دشوار است تعمیم این تجربیات به موقعیتهای جدید اما مشابه است. پژوهشهای هوش مصنوعی از دو روند مجزا، و در برخی جنبهها متقابل، پیروی میکنند که عبارتند از Symbolic (روش بالا به پایین) و Connectionist (روش پایین به بالا) که در روش سیمبولیک تلاش میشود فقط هوش و ادراک مغز از علائم و نمادها را شبیهسازی و تقلید نماید و به همین دلیل این روش را Symbolic مینامند اما روش کانکشنیست تلاش میکند تا با ایجاد شبکههای عصبی مصنوعی، ساختار مغز را شبیهسازی نماید و از این روی این روش Connectionist نامیده میشود. در یادگیری تقویتی ، سیستم تلاش می کند تا بر اساس داده های ورودی خود پاداش را به حداکثر برساند ، اساساً روند آزمایش و خطا را طی می کند تا اینکه به بهترین نتیجه ممکن برسد.نمونه ای از یادگیری تقویت کننده ، شبکه Deep Q درGoogle DeepMind است که برای بهترین عملکرد انسان در انواع بازی های ویدیویی کلاسیک استفاده شده است.

محیطهای شناخته شدهای که جواب در آنها به صورت دنبالهای از اعمال است. محبوبترین نمونههای NLP، دستیاران مجازی نظیر الکسا (Alexa)، سیری (Siri) و دستیار گوگل (Google Assist) هستند که در طول روز میتوانید از طریق تعامل با آنها کارهای مختلفی را انجام دهید. همه شرکت های بزرگ فناوری خدمات مختلف هوش مصنوعی را ارائه می دهند: از زیرساخت ها برای ساخت و آموزش مدل های یادگیری ماشینیِ خود از طریق سرویس های وب که به شما امکان می دهد به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند گفتار ، زبان ، دید و تشخیص احساسات در صورت نیاز دسترسی پیدا کنید.

بخوان  اخبار تکنولوژی جدیدترین مقالات و اخبار دنیای علم و فناوری دیجی‌کالا مگ | 1biti

بیجهت نیست از استفان هاوکینگ تا ایلان ماسک نسبت به مدل توسعه آن و تاثیر مخربش برجهان هشدار دادهاند و روزی هم نیست که خبری جدید درباره این قدرت جدید منتشر نشود. زبان برنامه نویسی R یکی از بهترین انتخابها برای پروژههای یادگیری ماشینی است که شامل تجزیه و تحلیلهای گسترده هستند و روشهای گوناگونی را برای آموزش و ارزیابی مدل ارائه میدهند. پایتون الگوریتمهای خاصی ارائه میدهد که در برنامه نویسی استاندارد وجود ندارند. در بخش بعدی از مقاله «برنامه نویسی هوش مصنوعی چیست» به موضوع درآمد این مهارت در دنیا پرداخته شده است. در ادامه این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم ؟ مفتخر هستیم بهترین و کاملترین مقاله درباره هوش مصنوعی یا AI را در وب فارسی را برای شما دوستداران علم تهیه و تنظیم کرده ایم.

در مسابقات تیراندازی، دولت ها و سازمان ها سرمایه گذاری خود را در توسعه هوش مصنوعی به طور وسیعی افزایش دادهاند. به طور کلی، میتوان گفت که اساس روش کانکشنیست بر فعالیتهای عصبی و اساس روش سیمبولیک بر توصیف نمادها و علائم استوار است. به طور کلی میتوان گفت فضای کاملاً آزاد بلاک چین در بلند مدت ممکن است به نفع مردم نباشد. او فکر میکرد که رباتها قدرت را در دست خواهند گرفت و همان طور که ما به گیاهان نگاه میکنیم به انسانها نگاه خواهند کرد. منابع دانشگاهی «هوش مصنوعی قوی» را برای اشاره به ماشینهای قادر به تجربهٔ آگاهی محفوظ نگاه داشتهاند. یکی دیگر از نسخههای ترجمه شده کتاب هوش مصنوعی راسل و نورویگ، با عنوان «هوش مصنوعی همراه با بازنگری کامل» توسط انتشارات نصیر منتشر شده و مترجم آن دکتر هشام فیلی است. گروه پا را فراتر گذاشته و پیش بینی کردند که «هوش مصنوعی برتر» (هوشی با قدرتی فراتر از عملکرد ادراکی بشر) سی سال پس از تحقق رویای هوش مصنوعی عمومی ابداع خواهد شد. بخش خصوصی نیز در ساخت تورنتوی مجازی بسیار فعالیت کرده است و به کمک آن مرکز راهبردی Smart Commute Toronto راه اندازی شده است تا امکان دسترسی ساکنان شهرها و روستاها به خدمات عمومی به یک اندازه فراهم شود.

شرکت های چینی Alibaba ، Baidu و Lenovo فعال در زمینه های مختلفی سرمایه گذاری های زیادی را بر روی AI انجام می دهند. حالا وقتی این بررسی در میان شرکتهای برتر جهان با بیشترین میزان سرمایه بازار در ۱۱ سال پیش انجام شود، خواهیم دید که در آن زمان تنها یک شرکت از پنج شرکت برتر در حوزه تکنولوژی فعال بوده است. از دیدگاه او، «تخریب خلاقی» که در سرمایهداری وجود دارد -تمایل سرمایهداری به زیرورو کردن و بازتعریفِ بازارها- چیزی است که در واقعیت برای ادامۀ حیاتِ آن اهمیت دارد. برخی دیگر معتقدند که چیز خاصی در مورد موجودات بیولوژیکی ساخته شده از گوشت و خون وجود دارد و تکرار رفتار با استفاده از تراشههای سیلیکونی در بهترین حالت میتواند یک ربات زامبی متقاعد کننده ایجاد کند رباتی که به نظر هوشیار است، اما این طور نیست. در ادامه، Deep Blue که یک برنامهٔ کامپیوتری شطرنجباز بود، در سال ۱۹۹۷ برای نخستین بار توانست یکی از قهرمانان مسابقات جهانی شطرنج را شکست دهد همچنین نخستین ربات حیوان خانگی و رباتی که قادر به تقلید احساسات بود به ترتیب در سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰ تولید شدند. هم چنین، نمونهای از رباتی نبود که برای خود فکر میکرد. بی تردید چنین تعریفی بسیار کلیست و بنابراین گاهی شاهد بحث هایی در رابطه هوش مصنوعی هستیم.سیستم های هوش مصنوعی معمولا برخی از رفتارها و اعمال مشابه با هوش بشری، یادگیری، استدلال، حل مسئله، ارائه دانش، ادراک، حرکت و در گستره ای کمتر، هوش اجتماعی و خلاقیت را نشان می دهند.

در ادامه، پیرامون مفهوم هوشمندی توضیحاتی کوتاه ارائه شده است. مدل: دانش پیرامون «نحوه کارکرد جهان» چه به صورت مدارهای بولی ساده و چه کاملاً به صورت نظریههای علمی پیادهسازی شود، یک مدل از جهان نامیده میشود. این سیستم عامل های ابری حتی ایجاد مدل های یادگیری ماشینی سفارشی را نیزساده تر می کند ، به تازگی گوگل خدماتی را ارائه داد که ایجاد مدل های هوش مصنوعی با نام Cloud AutoML به شکلی خودکار را ممکن می کند. به گفته این مهندس، هوش مصنوعی متفاوت از سیستمهای خودکار موجود در شبکه برق عمل میکند. در مقابل ، یادگیری بدون نظارت از یک رویکرد متفاوت استفاده می کند ، جایی که الگوریتم ها سعی در شناسایی الگوهای داده ها دارند و به دنبال شباهت هایی هستند که می توانند برای طبقه بندی آن داده ها استفاده شوند.

بخوان  معرفی نانو تکنولوژی | 1biti

خودروهای هوشمند: شاید تا به حال ندیده باشید که کسی هنگام رانندگی روزنامه یا کتاب بخواند اما در آینده به احتمال زیاد خواهید دید زیرا خودروهای بدون راننده در آینده به زندگی روزمرهٔ انسانها وارد خواهند شد. با این وجود، انتخاب این گزینه دیگر در هنگام جداسازی درایو ضروری نیست. ترکیبی از قوانین ضعف حریم خصوصی ، سرمایه گذاری کلان ، جمع آوری داده های هماهنگ و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ توسط شرکت های بزرگی مانند بایدو ، علی بابا و Tencent به این معنی است که برخی از تحلیلگران معتقدند که چین در هنگام تحقیقات آینده در زمینه هوش مصنوعی برتری بیشتری نسبت به آمریکا خواهد داشت.

اگر نشانهگیری شخصیتهای غیرقابل بازی فوقالعاده باشد، بازی کردن با چنین ماشینی فراتر از حد توانایی یک انسان میشود. حال پرسش کلیدی این است که «آیا میتوان گفت کامپیوتری که همچون یک انسان واقعی سخن میگوید، واقعاً آن زبان را فهمیده است؟ در مرحله ی اول یک سری عناصر آشکار هوش مصنوعی وجود دارد که اکثر ما به آن آگاه هستیم. برنامه هایی که دارای هوش مصنوعی نمی باشند، صرفا یک سری دستورالعمل های مشخصی را دنبال می کنند در حالی که الگوریتم های هوش مصنوعی از روش ذهن انسان برای حل مسئله تقلید می کنند. حوزه دیگر تحقیقات هوش مصنوعی ، محاسبه تکاملی است که از تئوری معروف داروین در انتخاب طبیعی وام گرفته است و می بیند که الگوریتم های ژنتیکی در تلاش برای دستیابی به راه حلی بهینه برای یک مسئله معین ، دچار جهش و ترکیب های تصادفی میان نسل ها می شوند.این روش حتی برای کمک به طراحی مدلهای هوش مصنوعی ، استفاده موثر از هوش مصنوعی برای ساختن AI هم استفاده شده است. همچنین، Tech Crunch یکی از رسانه های فناوری پیشرو در اینترنت و همچنین یکی از معروف ترین وبلاگ های فناوری آنلاین است.

علاوه بر این، نرم افزار پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی قادر است تصاویر را اسکن کند و تشخیص دهد که آیا سرطان ها به طور مؤثر در حال گسترش هستند یا خیر. در گذشتهای نهچندان دور، فرآیند توصیه شده برای حذف درایوهای خارجی مانند فلش یا هارد دیسک این بود که پیش از اقدام به خروج درایو، از طریق منوی فایل منیجر، بر روی eject کلیک کنید و منتظر پیامی بمانید که امنیت فیزیکی خروج را تایید کند. از طریق متلب زمان کمتری را صرف پردازش دیتا می کنید. هوش مصنوعی دقیق تر می شود و در مقابل هزینههای بیشتری صرف آن می شود. سیستمهای هوش مصنوعی مزایای بسیار زیادی را به همراه دارند و به همین دلیل صرف زمان و هزینه در این حوزه منطقی است و انتخاب درستی به نظر میرسد. هنگامی که انقلاب رباتها فرا میرسد توسط ماشینهای هوش مصنوعی پیچیده هدایت میشود که با محیطها و زمینههای مختلف سازگار هستند و قادر به یادگیری و عمل برای خودشان در طیف وسیعی از موقعیتها هستند. هوش مصنوعی عمومی بسیار متفاوت است و نوعی هوش سازگار است که در انسان ها یافت می شود.

با وجود این، او استدلال کرد بدان خاطر که آن رباتها علاقمند به زنده ماندن هستند دوستدار محیط زیست میباشند و سرعت بحران آب و هوا را حل میکنند. اما هوش مصنوعی آن را به سه ثانیه کاهش میدهد. «هوش مصنوعی ضعیف» (Weak Artificial Intelligence): سیستم هوش مصنوعی است که برای انجام وظایف خاصی ساخته شده و آموزش دیده است. اگرچه می توانید در خانه برای ساخت آرایه GPU تلاش کرده و آموزش یک مدل یادگیری ماشین را شروع کنید ، احتمالاً ساده ترین راه برای آزمایش خدمات هوش مصنوعی از طریق ابر است. قانون اول: ربات نمیتواند به انسان صدمه بزند یا از طریق بیعملی اجازه آسیب رساندن به انسان را بدهد. منظور از این مفهوم، ماشینی است که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید رفتار انسان را داشته باشد. مثلاً ممکن است شخصی بگوید «ابرها رو ببین» که منظور اصلیاش مفهوم «باران» است و یا بگوید «اُفت فشار داریم» که در اینجا هم منظور اصلیاش این است که «دریچهها خوب کار نمیکنند.» هر چند ما انسانها میتوانیم به سرعت منظور این شخص را بفهمیم، اما اگر کمی دقت کنیم متوجه خواهیم شد که معنای این جملات با مجموع معانی تکتک کلمات آنها متفاوت است مضاف بر اینکه یکی از ویژگیهای مهم یک زبان زندهٔ تکاملیافته زایایی است به طوری که یک زبان زایا قابلیت تولید تنوعی نامتناهی از مفاهیم را دارا است.

بخوان  وسایل مورد نیاز سفر تجهیزات سفر | takdoo-تکدو

کارمندان برای رفتن به محل کارشان در مرکز تکنولوژی شهر حدود 29 دقیقه در راه هستند و برای این رفت و آمد باید 32/ سایت 1biti 3 دلار بپردازند. مجموعه داده های آموزشی بسیار بزرگی وجود دارد- Open Image Dataset Google دارای حدود نه میلیون تصویر است ، در حالی که منبع ویدیوی YouTube-8M دارای هفت میلیون فیلم دارای عنوان می باشد. هوش مصنوعی عمومی بیشتر در فیلم ها دیده می شود ( مانند HAL در سال 2001 و Skynet در ترمیناتور)، اما در حال حاضر چنین هوشی وجود خارجی ندارد و متخصصین هوش مصنوعی در تلاش برای تحقق آن هستند. با این وجود احتمال ایجاد تحولات اجتماعی بسیار مخرب ، مانند ساخت فیلم ها و تصاویر غیرقابل اعتماد هم وجود دارد.

این نوع استفاده از الگوریتم های تکاملی برای بهینه سازی شبکه های عصبی به نام neuroevolution (تکامل عصبی) شناخته می شود و می تواند نقش مهمی در کمک به طراحی کارآمد هوش مصنوعی داشته باشد زیرا استفاده از سیستم های هوشمند رواج بیشتری پیدا می کند ، به خصوص که نیازمندی دانشمندان به داده ها بسیار زیاد است. این موارد شامل ابزار پشتیبانی از تصمیم گیری بالینی IBM ، واتسون می شوند که توسط آنکولوژیست ها در مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering استفاده می شود و علاوه بر این استفاده از سیستم های Google DeepMind توسط سرویس ملی بهداشت انگلستان نیز آموزش داده می شود ، جایی که به شما در تشخیص ناهنجاری های چشم و ساده تر کردن روند غربالگری بیماران سرطانی کمک می کند. روند بازی را بدون هیچ اطلاعات انسانی به عنوان ورودی انجام داد و صرفا در برابر خود بازی کرد. تاکنون مسائل مختلفی با استفاده از سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی حل شدهاند به طوری که میتوان در یک بازی، پیشبینی حرکت بُرد یا مجموعهای از حرکاتی که منجر به بُرد میشوند را به هوش مصنوعی واگذار کرد. سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی تقریباً به همهٔ زبانهای برنامهنویسی نوشته شدهاند اما به نظر میرسد که محبوبترین زبانها در این زمینه Java ،Prolog ،Lisp و Python هستند.

در این آزمون، ارزیاب سؤالاتی را برای دو شرکتکننده شامل یک انسان و یک ربات مطرح میکند اما برای وی مشخص نیست که کدام یک از دو شخصیتِ مورد سؤال انسان است و کدام یک ربات و او تلاش میکند تا با توجه به پاسخ سؤالات، انسان را از کامپیوتر تشخیص دهد. به نظر میرسد این اتفاق آغاز یک رویداد مهم باشد: هوش مصنوعی به طور مستقل به روشی تقریبا کینه توزانه عمل میکند، اما این طور نیست. بعید بهنظر میرسد با حضور نتفلیکس دیگر کسی دلش برای سینما تنگ شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ۱۰ محصول هوش مصنوعی برای سال ۲۰۱۹ را مرور کنیم. به بیان ساده این شبکهها میتوانند با بهرهمندی از دادههای ورودی یک محصول خروجی ایجاد کند. مهارتهای داده کاوی و یادگیری ماشین برای تولید محصول توصیه گر مرتبط با علاقه مشتری بسیار مفید هستند. ارتش توضیح میدهد که تنها هدف آنها از استفاده از هوش مصنوعی کاهش حجم کار فعلی و به حداقل رساندن تعداد کارهای خستهکننده انجامشده توسط انسانها بوده است – چیزی که هوش مصنوعی برای آن بسیار مناسب است.