۱۴ فضانورد دارای ویژگی‌های مهم در شرایط بی‌وزنی قرار دارند

این پرواز توسط جورج وایتسایدز(George Whitesides), یکی از بنیانگذاران استرو اکسس و دیلن تیلور(Dylan Taylor) کارآفرین فضایی حمایت شد.

تیلور می‌گوید: استرواکسس ثابت می‌کند که فضا می‌تواند روزی داشته باشد برای همه قابل‌توانست.

۱۴ فضانورد دارای ویژگی‌های مهم در شرایط بی‌وزنی قرار دارند

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، این خدمه ۱۴ نفره که دارای مشکلات حرکتی، بینایی و شنوایی هستند، شرایط بی‌وزنی را تجربه کرده و آزمایش می‌کنند تا ببینند چه کاری می‌توان برای بهبود تجهیزات و لباس‌های برای افراد ناتوان انجام داد.

انتهای پیام



منبع

افرادی که با «Blind and Mobility Crew» کار می‌کنند نشان می‌دهند که یک فرد غیرمجاز می‌تواند به طور مستقل روی صندلی پرتاب شود و به راحتی کمربندش را ببندد و نشان دهد که افراد می‌توانند با خیال راحت در ماموریت‌های فضای زیر مداری شرکت کنند. .

این سفر پیشگامانه که توسط شرکت استرواکسس(AstroAccess) سازماندهی شد، در روز پنجشنبه با یک هواپیمای «Zero-G» در هیوستون، تگزاس انجام شد.

این گروه از پنج کشور مختلف از جمله استرالیا، برزیل، آلمان، اسپانیا و ایالات متحده دور هم جمع شده بودند، متشکل از دانشمندان، مهندسان و پزشکان بودند.

۱۴ فضانورد دارای ویژگی‌های مهم در شرایط بی‌وزنی قرار دارند

با ارتفاع به ارتفاع هفت کیلومتری، این وسیله نقلیه 18 مانور سهموی را آغاز کرد و به خدمه اجازه داد تا آنچه را که برای بهبود افراد مبتلا به فضای مورد نیاز است، آزمایش کند.

فضانوردان یک پرواز گرانش صفر را در ارتفاع ۷.۶۲ کیلومتری از سطح زمین انجام دادند تا مشخص شود که چگونه لباس‌های فضایی و فضاپیماها را می‌توان برای مصرف آن استفاده کرد.

خدمه ناشنوا و نابینا با شرکت‌های «Sony» و «SonicCloud» برای کمک به بهبود سیستم‌های درک گفتار در داخل هواپیما شرکت کردند. نرم‌افزار شخصی‌سازی شده‌ای «SonicCloud» به کاربر اجازه می‌دهد تا صدا را با توجه به شنوایی خود با هدف سونی تنظیم کند.

بخوان  کشف خوشه‌ ستاره‌ای که از تولد ستاره‌ها مانع می‌کند

یک گروه از سرنشینان مجموعه‌های صفحه‌های گرافیکی لمسی را آزمایش کردند که به دیوارهای کابین اضافه می‌شوند و به اعضای نابینا و نزدیک‌بین اجازه می‌دهند تا در مکان خود باقی بمانند و در صورت خاموش شدن چراغ‌ها وسایل طراری را در گرانش صفر پیدا کنند.

۱۴ فضانورد دارای ویژگی‌های مهم در شرایط بی‌وزنی قرار دارند

این هواپیما از فرودگاه الینگتون(Ellington) از زمین برخاست و در مجاورت فرودگاه فضایی هیوستون و مرکز فضایی جانسون ناسا که محل آموزش پروازهای فضای انسان در ایالات متحده آمریکا است، فرود آمد.

این پرواز تنها چند هفته پس از آن اتفاق افتاد که آژانس فضایی اروپا(ESA) اعلام کرد جان مک فال(John McFall)، دونده سابق پاراالمیک، در کلاس‌های فضاینوردان ۲۰۲۲ آژانس فضایی اروپا شرکت خواهد کرد.

«AA2» اولین پرواز تحقیقاتی رسمی بود که به ترویج حضور این فضا در فضا اختصاص داشت.