۲۲ ماهواره «استارلینک» به مدار زمین پرتاب شدند

یک موشک «فالکون ۹»(Falcon ۹) به همراه ۲۲ ماهواره استارلینک در ساعت ۲:۱۹ بامداد به وقت منطقه شرقی از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال»(CCSFS) در فلوریدا بلند شد. مرحله اول فالکون ۹ طبق برنامه حدود ۸.۵ دقیقه پس از بلند شدن به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. در همین حال، مرحله بالایی موشک به حمل ۲۲ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد تا طبق برنامه ریزی، حدود ۶۵ دقیقه پس از پرتاب مستقر شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) در اوایل صبح روز مه، ۲۲ ماهواره پهن‌باند «استارلینک»(Starlink) موسوم به «V2 mini» را به مدار زمین پرتاب کرد و موشک بازگشته را در اقیانوس اطلس فرود ۱۹ آورد.

پرتاب روز ۱۹ مه، سی‌امین پرواز فالکون ۹ و سی و دومین ماموریت مدارک اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۳ بود. این شرکت در سال جاری، دو بار نیز موشک قوی «فالکون هوی» (Falcon Heavy) خود را پرتاب کرده است.

ماهواره‌های V2 Minis، بزرگتر و توانمندتر از نسل اول ماهواره‌های استارلینک هستند که این شبکه بزرگ را تشکیل می‌دهند. نسخه کامل‌تر ماهواره‌های استارلینک V2 Minis که بزرگتر و قوی‌تر هستند، با موشک بزرگ «استارشیپ» (Starship) شرکت اسپیس‌ایکس که هنوز در حال توسعه است، پرتاب خواهند شد.

۲۲ ماهواره جدید «استارلینک» روز ۱۹ مه با موشک «فالکون ۹» به مدار زمین رفتند.

انتهای پیام



منبع

استارلینک، مجموعه بزرگ و در حال توسعه فناوری‌های پهن‌بند اسپیس‌ایکس است. این شرکت 4400 ماهواره استارلینک را به فضای پرتاب کرده است اما در صورت عدم تایید موارد مورد نیاز می‌تواند از 10 برابر این تعداد به فضای پرتاب کند.

بخوان  گوگل بهترین برنامه‌ها و بازی‌های اندروید ۲۰۲۲ را انتخاب می‌کند – هم اکنون آن‌ها را دانلود کنید