موشک چینی با موفقیت یک ماهواره را به فضا ارسال کرد

این ماهواره مجهز به تجهیزات علمی است که برای نظارت بر اکولوژی و محیط زیست، بررسی منابع طبیعی و عناصر جوی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. داده‌های به‌دست‌آمده توسط این فضاپیما از تلاش‌های چین برای واکنش به تغییرات آب‌وهوایی پشتیبانی خواهد کرد.

هم ماهواره و هم بمب مورد استفاده توسط آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای، (یکی از شرکت های تابعه شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، پیمانکار فضای پیشرو این کشور)، ساخته شده است.

دولت چین در بیانیه‌ای خبری، گفت: این موشک در ساعت 2:31 بامداد به وقت محلی در مرکز پرتاب ماهواره تائی‌وان در استان شانشی در شمال چین پرتاب شد و به زودی این ماهواره رصدی چند منظوره فراطیفی را در مدار خورشیدهمگام یا مدار خورشیدآهنگ در فاصله‌ها قرار داد. ۷۰۵ کیلومتری سطح زمین قرار می دهد.

نیروی موشک لانگ مارس ۲ دی، توسط سوخت‌های انرژی تامین می‌شود و نیروی پرتاب رانش آن ۳۰۰ متریک تن است. این هواپیما قادر است یک فضای 1.2 تنی را به مدار خورشیدهمگام با ارتفاع 700 کیلومتری بفرستد. این پرتاب چهارصد و پنجاه و سومین پرواز از خانواده موشک‌های لانگ مارچ را رقم زد.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، به گفته اداره ملی فضای چین، چین در اوایل صبح جمعه یک موشک حامل لانگ مارس ۲ دی را برای انتقال یک ماهواره رصد زمین به فضای پرتاب کرد.

چین امروز ۹ دسامبر ۲۰۲۲ یک موشک حامل لانگ مارس ۲ دی(Long March 2D) را از مرکز پرتاب ماهواره تائی‌ایوان در شمال استان شانشی چین به فضای پرتاب کرد.

بخوان  اولین ابزار منبع باز که به برنامه ریزان اجازه می دهد شبکه های عابر پیاده را نقشه برداری کنند

انتهای پیام



منبع