توسعه دهندگان پشت سر مرورگر شجاع اعلام کرده است که شروع به مسدود کردن پنجرههای بازشو رضایت از کوکی میکند که بر تجربه مرور برای بسیاری از کاربران تأثیر منفی میگذارد.
در یک به روز رسانی، مرورگر ناشناسوبلاگ ‘s Privacy Updates رضایت کوکی را “آزار بدنام و تقریباً ثابت” نامید، در حالی که به یک مطالعه آکادمیک (در برگه جدید باز می شود) که بسیاری از پنجرههای بازشوی مرورگر کاربران را بدون توجه به انتخابشان در سراسر اینترنت ردیابی میکنند.
کاربران آخرین شعبه Nightly (و نسخه 1.45 که در ماه اکتبر منتشر می شود) فقط باید روی “بله” در کادر محاوره ای هنگام راه اندازی کلیک کنند تا با استفاده از مجموعه ای از قوانین و فیلترهایی که آشنا به نظر می رسند، تمام پنجره های بازشو رضایت کوکی را مسدود کنند. به کسانی که استفاده می کنند مرورگر اینترنت پسوندهای مسدود کننده تبلیغات
مبارزه با تغییرات حریم خصوصی گوگل
Brave به آخرین مجموعه تغییرات پیشنهادی Google در Chrome به عنوان دلایلی اشاره کرد که چرا باید برای یک وب باز و ابزارهای مسدودکننده محتوا مبارزه کرد، که با مسدود کردن پنجرههای بازشو رضایت کوکی شروع شد.
این تغییرات شامل آن می شود سوئیچ آینده به Manifest V3 API، طرح ادغام وب سایت ها در یک فایل واحد از طریق استاندارد جدیدی به نام WebBundles (در برگه جدید باز می شود) و ابتکار جعبه ایمنی حریم خصوصی (در برگه جدید باز می شود) در حال توسعه است.
وب برای باز بودن ساخته شده است. از یک طرف، این عالی است: به این معنی است که ابزارهای وب محافظت از حریم خصوصی مانند Brave می توانند از طرف کاربران عمل کنند و از آنها در برابر سوء استفاده ها و مزاحمت های وب محافظت کنند. از سوی دیگر، بنرهای کوکی نشان میدهند که اگر گوگل (و سایرین) موفق به تضعیف توانایی کاربران برای مسدود کردن چنین مزاحمتهایی شوند، وب چقدر بدتر میشود.» اعلامیه (در برگه جدید باز می شود).
Brave مدتهاست که هشدار داده است که این ابتکارات جدید در واقع در مسیر کاهش حریم خصوصی کاربران آنلاین هستند کاهش اثربخشی پسوندهای مسدودکننده تبلیغات موجود (در برگه جدید باز می شود) و کاهش حق انتخاب کاربران نسبت به مرورگر وب خود.
در ژانویه 2022، این شرکت به طور خاص رد (در برگه جدید باز می شود) Google’s Privacy Sandbox بهعنوان یک بازی قدرتمند که تا حدی به دلیل استفاده آن از سرورهای خود Google و ترویج “AppStore-ification” اینترنت طراحی شده است تا اختناق غول فناوری را در وب تقویت کند.
“[…] یک پیشنهاد بدبینانه که به اندازه کافی از زبان و رنگهای جامعه حریم خصوصی استفاده میکند تا تنظیمکنندهها را از خود دور نگه دارد، در حالی که در عمل به نفع انحصار گوگل است، همه اینها به ضرر وب در کل است.»
با ارائه Brave نگرانی های خود در مورد اصلاحات گوگل به سازمان رقابت و بازار انگلستان (در برگه جدید باز می شود) (CMA)، واضح است که یک وب باز متعهد به حریم خصوصی هنوز هم طرفداران خود را دارد و بدون مبارزه از بین نخواهد رفت.