فولکس واگن به لطف قدرت ChatGPT، دستیار صوتی خود را در خودروهای خود به روز کرده است تا بیش از گذشته مکالمه داشته باشد. همانطور که در CES وعده داده شده بود، دستیار صوتی OpenAI در تمام خودروهای فولکس واگن، از جمله جدیدترین خودروهای جتا و الکتریکی، ادغام می شود.
ChatGPT بیشتر یک ارتقاء است تا طراحی مجدد کامل مرکز اطلاعات سرگرمی فولکس واگن. چت بات بر پایه شریک هوش مصنوعی فولکس واگن، Cerence، و پلتفرم Cerence Chat Pro ساخته شده است تا دستیار صوتی فعلی فولکس واگن Ida را بهبود بخشد. نتیجه فراتر از ناوبری معمول و کنترل های آب و هوا است. با استفاده از نوآوری OpenAI، راننده می تواند همه چیز را از پیشنهادهای سرگرمی محلی گرفته تا یک مسابقه بی اهمیت خود به خود دریافت کند.
دستیار صوتی به روز شده فولکس واگن تجربه کاربری بصری تری را ارائه می دهد. با عباراتی مانند “Hello IDA” یا “Hello Volkswagen” فعال می شود، بسته به وسیله نقلیه، رانندگان و مسافران اکنون می توانند به روشی ساده تر با خودروهای خود ارتباط برقرار کنند. اگر Ida نتواند به شما کمک کند، به ابر متصل می شود، جایی که Cerence Chat Pro درخواست را پردازش می کند. این سیستم مبتنی بر ابر از پایگاههای داده و منابع متعدد، از جمله ChatGPT، برای پاسخ به سؤال شما استفاده میکند.
Stefan Ortmans، مدیر عامل Sirinus گفت: “ما مفتخریم که با گروه فولکس واگن شریک هستیم تا ارزش فوری را به رانندگان آن ارائه دهیم، زیرا آنها به دنبال استفاده از هوش مصنوعی مولد در حال حرکت هستند.” این قابلیتهای جدید – که همچنان در حال گسترش خواهند بود – دستیار صوتی IDA را آگاهتر، توانا و ارزشمندتر از همیشه کرده و سفری امنتر و لذتبخشتر را ممکن میسازد.»
یک کپی دقیق از صدای شما
یکی از عناصر مهم این است که چگونه دستیار صوتی حریم خصوصی داده ها را مدیریت می کند. فولکس واگن تایید کرده است که هوش مصنوعی به داده های حساس خودرو دسترسی ندارد و تمام داده های جلسه بلافاصله پس از هر بار استفاده حذف می شوند. اکثر مدلهای 2025 فولکسواگن در هنگام عرضه به بازار دارای اشتراکی بهعنوان آزمایشی رایگان خواهند بود. سایرین از شما می خواهند که در فولکس واگن Plus Speech با هوش مصنوعی مشترک شوید، که در ابتدا بخشی از سیستم Car-Net فولکس واگن است، اما با ادغام ChatGPT در خودروهای فولکس واگن بیشتر، این ممکن است تغییر کند.
دستیارهای صوتی یک ویژگی رایج در وسایل نقلیه مدرن هستند. اما فولکس واگن ChatGPT را چیزی فراتر از یک ویژگی ثانویه می داند. یک راه حل پیشرفته تر از دستیارهای صوتی سنتی می تواند به جذب کسانی کمک کند که به دنبال هوش مصنوعی هستند که می توانند مکالمات طبیعی را در حین رانندگی انجام دهند. اگرچه مرسدس بنز و دیگر خودروسازان در حال آزمایش ChatGPT و سایر مدلهای هوش مصنوعی برای دستیارهای صوتی خود هستند، اما پذیرش زودهنگام فولکسواگن میتواند آن را در رقابتی بیپایان برای جلب خریداران خودروهای جدید پیش ببرد.
در بیانیه ای که در تابستان امسال منتشر شد، کای گرونیتز، عضو هیئت مدیره برند فولکس واگن، توضیح داد: «فولکس واگن سنت دیرینه ای در دموکراتیک کردن فناوری دارد، ما این فناوری را در اختیار تعداد زیادی از مردم قرار می دهیم. با ادغام یکپارچه ChatGPT در پشت دستیار صوتی خود، اکنون به رانندگان این فرصت را میدهیم که از این هوش مصنوعی به صورت روزانه استفاده کنند و بدین ترتیب بر نوآوری محصولاتمان تأکید میکنیم.»