در حالی که بیستمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد، بازی ویدیویی آنلاین “World of Warcraft” به لطف دنبال کنندگان وفادار و پیشرفت های مداوم خود، عمر طولانی کمیاب را نشان داده است.
ایون هازیکوستاس، کارگردان فعلی بازی، در جریان نمایشگاه گیمزکام به خبرگزاری فرانسه گفت: «این الهامبخش است که بتوانیم روی چنین بازی کمیاب کار کنیم که زندگی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است، و همچنین بار پیشروی با آن را احساس میکنی. در سال 2017 آلمان در ماه اوت
او که یکی از طرفداران اولیه «WoW» بود، در سال 2008 به بلیزارد مستقر در کالیفرنیا، توسعهدهنده آمریکایی این بازی، قبل از صعود به رتبهها پیوست.
اگرچه این اولین بازی نقشآفرینی آنلاین انبوه چند نفره (ژانری معروف به MMORPG) در زمان انتشار در سال 2004 نبود، “World of Warcraft” به سرعت موفق شد و به سرعت چندین میلیون بازیکن را در سراسر جهان جذب کرد.
این بازی از محبوبیت نام تجاری Warcraft، یک بازی استراتژی حماسی بیدرنگ که بلیزارد ده سال پیش راهاندازی کرد و مایکروسافت آن را در سال 2023 خریداری کرد، سرمایهگذاری کرده است.
در این بازی، دو جناح در دنیایی فانتزی با اورکها و الفها زندگی میکنند، جایی که هزاران بازیکن میتوانند با اشتراک ماهیانه ۱۵ دلار در هر ماه، به طور همزمان با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با یکدیگر همکاری کنند.
این جنبه اجتماعی تجربه بود که در آن زمان هنوز در مراحل اولیه بود و بازیکنان را جذب کرد.
اولیویر سرویس، متخصص در جوامع آنلاین، گفت: «این یک مقدمه بود. بلیزارد بر اصناف و جوامع در سطح انسانی تمرکز کرد و بین 30 تا 200 بازیکن را گرد هم آورد.
او افزود: در این گروهها «مردم معاشقه میکنند، زندگی روزمرهشان را فاش میکنند»، مراسم عروسی و تدفین برگزار میشود و بازی به «بهانهای برای معاشرت» تبدیل میشود.
WoW در همان سالی با فیس بوک متولد شد و عناصر کلیدی مانند تعاملات آنلاین و جوامع را در خود جای داد که به ایجاد شبکه های اجتماعی جهانی شده امروزی کمک می کرد.
هازیکوستاس گفت: “این اولین قرار گرفتن در معرض واقعی و تماس بسیاری از مردم با مردم در یک محیط مجازی و دیجیتالی بود. این بخشی از جادو بود، و این چیزی است که تکرار آن سخت است.”
از آن زمان، بازی های محبوب دیگری مانند “Fortnite” یا “League of Legends” کدهای مشابهی را اتخاذ کردند.
“یادبود”
در اوج خود در سال 2010، World of Warcraft بیش از 10 میلیون حساب فعال داشت، اگرچه این تعداد ممکن است بیشتر باشد زیرا بسیاری از مردم اغلب یک حساب کاربری واحد دارند، به ویژه در آسیا.
بلیزارد دیگر تعداد اکانت ها را فاش نمی کند، اما “WoW” همچنان در سراسر جهان بسیار محبوب است.
هزیکوستاس گفت: «ما به آرمانهای خود استراحت نمیدهیم یا به آرامی به سمت غروب آفتاب سوار نمیشویم.
دهمین مکمل آن، “جنگ درون”، در ماه آگوست با مناطق جدید برای کشف و تغییرات دیگر منتشر شد.
Servais گفت: «بیست سال بعد، هنوز به عنوان یک بنای تاریخی باقی مانده است، اما در بازار بازی که کاملاً تغییر کرده است.
هازیکوستاس گفت: بلیزارد در حال تلاش برای چیزهای جدید و جاه طلبانه است تا کاری که ما انجام داده ایم را تغییر داده و آن را تازه نگه دارد.
او با مقایسه آن با سریال هایی مانند مارول یا جنگ ستارگان گفت: «امروز نقطه پایانی برای World of Warcraft در چشم نمی بینم.
© 2024 Agence France-Presse
نقل قول: «World of Warcraft» همچنان قوی است زیرا 20 سال را جشن می گیرد (2024، 21 نوامبر) در 21 نوامبر 2024 از https://techxplore.com/news/2024-11-world-warcraft-strong-celebrates-years بازیابی شده است. html
این سند مشمول حق چاپ است. علیرغم هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوا فقط برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده است.