ابداع جدید هیوندای بُرد خودروهای الکتریکی را می‌دهد


شرکت خودروسازی هیوندای سیستم رشد موسوم به «اکتیو ایر اسکرت» (Active Air Skirt) توسعه داده شده است که در سرعت‌های بالا فعال می‌شود تا اصطکاک را با اعمال نیرو به پایین ۲.۸ درصد کاهش دهد و پایداری را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، شرکت هیوندای یک سیستم آیرودینامیک فعال جدید برای چرخ‌های جلوی وسایل نقلیه ایجاد می‌کند که می‌توان به سمت پایین ایجاد کرد و پایداری خودرو را در هنگام حرکت در سرعت‌های افزایش افزایش می‌دهد، در حالی که نیروی اصطکاک را کاهش می‌دهد و پیمایش مسیر در بزرگراه‌ها است. و جاده‌ها را بهبود می‌بخشند.

به نقل از نیو اطلس، این سیستم موسوم به «اکتیو ایر اسکرت»(Active Air Skirt) یا AAS که بین سپر و چرخ‌های جلو قرار می‌گیرد، بسیار ساده به نظر می‌رسد.

در این سیستم، یک قطعه قطعه ایرودینامیکی با شکل خاصی است که وقتی خودرو به سرعت 8 کیلومتر در ساعت می‌رسد، از زیر بدنه بیرون می‌آید تا هوا را به اطراف چرخ‌های جلو هدایت کند و وقتی سرعت خودرو به کمتر از 7 کیلومتر در ساعت می‌رسد. دوباره به سمت بالا جمع می شود.

ابداع جدید هیوندای برای کاهش اصطکاک در جاده

این یک سیستم ویژه خودروهای برقی است. خودروهای برقی در ترافیک آهسته و شلوغ بیشتر کارآیی را دارند، جایی که می‌توانند انرژی زیادی را در ترمزهای احیاگر (بازسازی braking) بازیابی کنند.

ترمزیا احگر یک مکانیسم بازیابی انرژی است که با تبدیل انرژی جنبشی یا انرژی پتان به شکلی می‌تواند فوراً مورد استفاده قرار گیرد تا زمان نیاز ذخیره شود، سرعت یک وسیله نقلیه در حال حرکت را کاهش دهد و می‌تواند به نوعی انرژی تبدیل شود. برای ناوبری نیز استفاده کند.

بخوان  آیا می خواهید Gemini Live را امتحان کنید؟ دیگر نیازی به اشتراک در Gemini Advanced ندارید، این برنامه برای همه کاربران اندروید رایگان است

در این مکانیسم، موتور از تکانه خودرو برای بازیابی انرژی استفاده می‌کند که در غیر این صورت به عنوان گرما در دیسک‌های ترمز از دست می‌رود. این روش با سیستم‌های ترمز معمولی در تقابل است. در آن‌ها، انرژی جنبشی سیستم اضافی به دلیل اصطکاک در ترمزها به گرمای هر در حال تبدیل می‌شود، اما در این سیستم‌ها آن انرژی بازیابی می‌شود.

ترمز احیاگر علاوه بر بهبود کارایی کلی خودرو می‌تواند به طور قابل توجهی به عمر سیستم ترمز افزایش دهد، زیرا قطعات مکانیکی آن به سرعت فرسوده نمی‌شوند.

با این حال، خودروهای برقی به ویژه خودروهای برقی شاسی بلند هستند که بسیار محبوب هستند، در بزرگراه‌ها همیشه در مبارزه دائمی در برابر اصطکاک هستند.

اکنون هیوندای سیستم AAS را بر روی خودروی برقی شاسی بلند GV۶۰ خود آزمایش کرده و دریافت کرده است که این سیستم ضریب اصطکاک خودرو را ۲.۸ درصد کاهش داده است.

هیوندای می‌گوید سیستم AAS شش کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند.

هیوندای می‌گوید به لطف افزودن این بخش لاستیکی به جلوی خودرو و چرخ‌ها، این سیستم تا بیش از 000 کیلومتر در ساعت کار می‌کند و به عملکرد نیروی رو به پایین، کاهش اصطکاک و پایداری بیشتر کمک می‌کند.

هیوندای در حال سنجش دوام و عملکرد این سیستم است، جایی که ارزیابی خواهد کرد که آیا شروع به تعبیه این سیستم در خودروهای تولیدی خود می کند یا خیر و این سیستم را در کدام خودروها بگنجاند.

انتهای پیام



منبع