با آزاردهنده‌تر کردن استفاده از تلفن‌ها، زمان صفحه نمایش را مدیریت کنید

با آزاردهنده‌تر کردن استفاده از تلفن‌ها، زمان صفحه نمایش را مدیریت کنید

با آزاردهنده‌تر کردن تلفن‌ها برای استفاده، زمان صفحه نمایش را مدیریت کنید

برنامه های مدیریت زمان صفحه نمایش موجود می تواند مانع از دسترسی ناگهانی کاربران به تلفن هایشان شود. اگر کاربران در میانه یک کار مهم باشند، ممکن است برای غلبه بر محدودیت زمانی تلاش کنند و در را به روی آنها باز کند تا زمان بیشتری را از آنچه در ابتدا در نظر گرفته شده بود صرف کنند. مداخلات InteractOut تدریجی‌تر است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا تصمیم بگیرند که چه زمانی گوشی‌های خود را زمین بگذارند و در عین حال آنها را تشویق می‌کند تا در مورد استفاده از تلفن‌های هوشمند خود به طور جدی فکر کنند. اعتبار: جرمی لیتل، مهندسی میشیگان

بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه میشیگان، بهترین راه برای کمک به کاربران گوشی‌های هوشمند در مدیریت زمان صفحه نمایش خود ممکن است این باشد که استفاده از تلفن‌ها به تدریج راحت‌تر شود.

مطالعه منتشر شده در مجموعه مقالات کنفرانس CHI عوامل انسانی در سیستم های محاسباتی، نشان می دهد که تداخل با عملکردهای کشیدن و ضربه زدن تقریباً 16٪ در کاهش زمان نمایشگر و تعداد باز شدن برنامه ها مؤثرتر از بستن اجباری کاربران از تلفن آنها است.

استراتژی قفل کردن امروزه در بسیاری از برنامه های مدیریت زمان صفحه نمایش استفاده می شود و این برنامه ها همچنین اعلانی را برای کاربران ارسال می کنند که زمان بیشتری را قبل از قفل نشان می دهد. محققان این یافته ها را روز دوشنبه، 13 می، در کنفرانس انجمن ماشین های محاسباتی در مورد عوامل انسانی در سیستم های محاسباتی (CHI 2024) در هونولولو مورد بحث قرار دادند.

«برنامه‌های قفل کردن بسیار آزاردهنده هستند، بنابراین اگر فردی در میان یک کار مهم یا یک بازی مهم باشد، به تقلا می‌افتد تا از تایمر صفحه رد شود، سپس می‌تواند محدودیت زمانی را فراموش کند و زمان بیشتری را نسبت به خود در تلفن بگذراند روی تلفن.» Anhong Guo، استادیار علوم و مهندسی کامپیوتر در UM و نویسنده مسئول این مطالعه گفت: «آنها می خواستند.






اعتبار: دانشگاه میشیگان

اپلیکیشن InteractOut محققین در محدود کردن زمان نمایشگر موثرتر است، زیرا نسبت به قفل های سختگیرانه محدودیت کمتری دارد و نادیده گرفتن آن سخت تر است. پس از رسیدن به حد مجاز صفحه نمایش کاربر، InteractOut می تواند پاسخ تلفن به ژست کاربر را به تاخیر بیاندازد، مکان ثبت حرکات ضربه زدن را تغییر دهد یا سرعت اسکرول صفحه را کاهش دهد.

قدرت تأخیر و انتقال هر بار که کاربر گوشی را لمس می‌کند، تا حداکثر از پیش تعیین‌شده، همچنان افزایش می‌یابد و کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد که چگونه برنامه در استفاده از تلفن خود تداخل ایجاد می‌کند. همپوشانی تدریجی برنامه به کاربران اجازه می دهد تا به استفاده از تلفن های خود ادامه دهند، اما با کمی مشکل بیشتر.

اگر به طور مداوم کمی اصطکاک به تعامل با تلفن اضافه کنیم، کاربر در نهایت از کاری که انجام می‌دهد آگاه‌تر می‌شود، زیرا بین آنچه که انتظار دارد اتفاق بیفتد و آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد، استفاده از گوشی‌های هوشمند آسان‌تر می‌شود. گوو، که همچنین استادیار اطلاعات است، گفت: “یک فرآیند عمدی.”

محققان بر این باورند که اجبار بیشتر تمرکز بر حرکات بی فکر، کلید کاهش اعتیادآور شدن گوشی های هوشمند است.

نویسنده اول مطالعه، تائو لو، فارغ‌التحصیل اخیر لیسانس علوم کامپیوتر دانشگاه UM و اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد در موسسه جورجیا، گفت: «ما می‌خواهیم آگاهی کاربران را در مورد استفاده از تلفن‌های هوشمندشان افزایش دهیم تا بتوانند به طور مؤثرتری از آنها استفاده کنند. فن آوری.

هنگام طراحی InteractOut، محققان باید مراقب بودند که گوشی را آنقدر ناراحت نکنند که غیرقابل تحمل شود. برای اطمینان از اینکه نرم افزار آنها تعادل مناسبی را ایجاد کرده است، تیم عملکرد برنامه خود را در یک مطالعه میدانی شامل 42 شرکت کننده که در یک دوره پنج هفته ای انجام شد، آزمایش کردند.

در هفته اول مطالعه، محققان بررسی کردند که هر شرکت کننده چند بار از تلفن خود بدون ابزار مدیریت زمان صفحه نمایش استفاده می کند. در مرحله بعد، هر یک از شرکت‌کنندگان برنامه InteractOut را روی تلفن اندرویدی خود نصب کردند و برنامه‌های دیگری را که می‌توانند نظارت و مداخله کنند، انتخاب کردند. محققان میزان زمان روزانه شرکت‌کنندگان را روی صفحه نمایش یک ساعت تعیین کردند، پس از آن InteractOut شروع به تنظیم عملکردهای کشیدن و ضربه زدن در برنامه‌های انتخابی کرد.

همه شرکت‌کنندگان به‌مدت دو هفته مداخله‌ای تصادفی با ضربه زدن و کلیک کردن روی صفحه InteractOut دریافت کردند و مدت زمان نمایش آن‌ها با یک دوره دو هفته‌ای جداگانه مقایسه شد که در آن از Timed Lockout استفاده کردند، برنامه‌ای که به‌طور گسترده در دسترس است و قفل‌های سختی را اعمال می‌کند.

محققان دریافتند که InteractOut نه تنها در کاهش زمان نمایش برای برنامه‌های هدفمند مؤثرتر از قفل ثابت بود، بلکه توسط شرکت‌کنندگان در مطالعه نیز بهتر دریافت شد. وقتی برنامه‌های مدیریت زمان صفحه نمایش فعال شدند، حدود 62 درصد از شرکت‌کنندگان InteractOut را در طول روز روشن نگه داشتند، اما تنها 36 درصد از شرکت‌کنندگان همین کار را با زمان‌بندی Lockout انجام دادند.

با این حال، هنوز جای پیشرفت وجود دارد. شرکت‌کنندگان فکر می‌کردند که InteractOut برای برخی از بازی‌هایی که به حرکات دقیق و بی‌درنگ نیاز دارند، بسیار مزاحم است. آنها همچنین در محدود کردن مدت زمان صرف شده در برنامه‌هایی که نیاز به ضربه زدن یا حرکت‌های حرکتی کمی دارند، مانند سرویس‌های پخش ویدیو، مؤثر نبودند. Guo قصد دارد راه‌هایی برای سفارشی‌سازی مداخلات برنامه بیابد تا برای انواع مختلف برنامه‌های تلفن مناسب‌تر باشد.

این تیم اطلاعاتی از اختراع نرم افزار ارائه کرده است و امیدوار است که در نهایت آن را به بازار عرضه کند.

اطلاعات بیشتر:
تائو لو و همکاران، InteractOut: استفاده از عوامل تعاملی به عنوان استراتژی‌های پردازش ورودی برای کاهش استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند، مجموعه مقالات کنفرانس CHI عوامل انسانی در سیستم های محاسباتی (2024). doi: 10.1145/3613904.3642317

ارائه شده توسط دانشگاه میشیگان

نقل قول: مدیریت زمان نمایشگر با استفاده از گوشی‌ها کمی آزاردهنده‌تر (۲۰۲۴، ۱۴ مه) بازیابی شده در ۱۶ مه ۲۰۲۴ از https://techxplore.com/news/2024-05-screen-slightly-annoying.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. علیرغم هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوا فقط برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده است.

منبع

بخوان  مایکروسافت قابلیتی را برای Copilot AI آزمایش می‌کند که چت‌های گذشته شما را به یاد می‌آورد - و این می‌تواند فعالان حریم خصوصی را خشمگین کند.