تعریف تکنولوژی چیست؟ گروه تحقیقاتی طلوع | 1biti

فناوری یا تکنولوژی بخشی از فرهنگ است فناوری یک فعالیت انسانی است به همین دلیل قدیمی تر از دانش و مهندسی است اگر ساده‌تر بخواهیم بیان کنیم فناوری به معنای تبدیل کردن علم و دانش هر چیزی که داریم به عمل است. با استفاده از هوش مصنوعی و سیستم‌های هوشمندی که گام به گام یاد می‌گیرند Machine Learning، می‌توانیم بیگ دیتا را تجزیه و تحلیل کنیم و آن را در زندگیِ بشری به کار بگیریم. معمولاً برای حرکت‌ها و تصمیمات مهم و بزرگ از این روش استفاده می‌کنند. آیا تا به حال اسمِ چنین تکنولوژی به گوشِ شما خورده است؟ این فناوری به سرعت در حالِ توسعه‌ است و قرار است منجر به اتصالِ دستگاه‌های مختلف بشود. مثلاً فرض کنید در یک روز گرم تابستانی دارید از محلِ کار به خانه باز می‌گردید.

  • FinTechاستفاده از فناوری در همه امور مالی برای ارائه خدمات چابک تر و ارائه خدمات مالی مناسب تر برای جامعه در حال حرکت است.
  • عمومی شدن نهاد آموزش و همگانی شدن آن، نظام زندگی اجتماع را متحول ساخت و ساختار آموزشی جامعه تکانی جدی خورد و باعث انقلابی در فرهنگ عامه و علوم شد.
  • چند سالی است که همکاران، موکلان، دوستان و آشنایان بارها نیاز به منبعی که نحوه‌ی تدوین و پیاده‎سازی قراردادهای امتیاز تکنولوژی در آن به صورت روشن و خلاصه آمده باشد، را به من یادآور شده‎اند.
  • اگر از بلاک‌چین چیزی نمی‌دانید می‌توان شما را با فردی قیاس کرد که یک دهه پیش از کامپیوتر چیزی نمی‌دانست.

دعاها، زبان گفتاری و سکته های شنا ابزاری برای رسیدن به اهداف هستند. دو مورد از آنها تکنیک هستند و به این ترتیب شباهت خانوادگی با فناوری دارند. اما ما می‌توانیم تفاوت مفید واژه «تکنیک» را محفوظ نگه داریم و همچنین می‌توانیم تعریف تحلیلی «تکنولوژی» را در صورتی که بپذیریم اقداماتی را که می‌توان بدون کمک‌های مادی خارجی انجام داد، کنار گذاشت. زمین خاکی ممکن است وسیله ای مادی برای عدم سقوط باشد، اما مانند یک پلت فرم طراحی شده، فناوری نیست.

بخوان  برترین نمایشگاههای تکنولوژی در جهان 1 بیتی

در طول تاریخ برای مفهوم تکنولوژی تعاریف متعددی بیان شده است :

برای فهم بهتر موضوع بهتر است به مقایسه سواد رسانه و سواد تکنولوژی بپردازیم. مجله سایر شبکه هوشمند؛‌ شبکه‌ای با چندین کاربرد نگاهی به سرویس‌های هوشمند …. نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد.

نمونه هایی از سواد فناوری

اختراعات در طول قرون وسطی نیز ادامه داشت و اختراعاتی مانند ابریشم و زین اسب در چند صد سال اولیه پس از سقوط امپراتوری روم ساخته شدند. تکنولوژی قرون وسطایی شاهد استفاده از ماشین های ساده (مانند اهرم، پیچ و قرقره) و ترکیب آن ها برای ساخت ابزار های پیچیده تر مانند فرغان، آسیاب بادی و ساعت ها بود. عصر رنسانس، بسیاری از این نوآوری ها را، از جمله چاپ فشاری (که ارتباط بیشتر علمی را تسهیل کرد)، به همراه آورد و تکنولوژی بیشتر و بیشتر به علم مرتبط شد که این امر موجب آغاز یک چرخه پیشرفت مشترک برای این دو زمینه شد. پیشرفت های تکنولوژیکی در این عصر، عرضه پایدارتر غذا و دسترسی بیشتر به کالاهای مصرفی را به همراه داشت. پیشرفت های پیوسته منجر به اختراع کوره و بادبزن ها شد و برای اولین بار توانایی ذوب و شکل دهی به فلزات مانند طلا، مس، نقره و سرب( فلزات نیتیو که به شکل نسبتا خالص در طبیعت یافت می شوند) به دست آمد. مزایای ابزار های مسی نسبت به ابزار ها ساخته شده با سنگ، استخوان و چوب به سرعت برای انسان های اولیه مشخص شد و مس نیتیو احتمالا از اوائل دوره سنگی مورد استفاده قرار می گرفته است.

بخوان  قوانینی که نباید در مورد اینترنت رعایت شوند

تفاوت مدیریت منابع انسانی و توسعه منابع انسانی چیست؟

Ottinger این استدلال را ادامه می دهد و معتقد است پذیرش ادامه دار محدودیت های دانش علمی وابسته به درک جدید مهندسان و دانشمندان از نقششان است. چنین رویکردی از تکنولوژی و علم به افراد حرفه ای و فنی نیازی دارد که نقش خود در این فرآیند را به طور متفاوت درک کنند. آن ها باید خود را نه فقط به مجله خبری 1 بیتی عنوان ارائه دهندگان اطلاعات و راه حل های فنی، بلکه به عنوان شرکت کنندگانی که در تحقیق و حل مشکلات مشارکت می کنند در نظر بگیرند. علاوه بر این، خرده فرهنگ هایی وجود دارند که با بخشی از تکنولوژی یا بیشتر آن مخالفند که از بین آن ها می توان به خرده فرهنگ هایی مانند off-gridder ها اشاره کرد.

http://118amoozesh.ir