تکنولوژی معنی در دیکشنری آبادیس | 1biti

از نظر مدیران بازرگانی، تکنولوژی مهم‌ترین دارایی شرکت‎ها است که کمتر موردتوجه قرار می‎گیرد. اکثر مدیران معتقدند که آینده‌ی شرکت آن‌ها تا حد زیادی به استفاده از تکنولوژی مجله خبری 1 بیتی بستگی دارد. با این وجود، بسیاری از شرکت‎ها هنوز استراتژی تکنولوژی و روش مناسبی برای ارزیابی و ارزش‎گذاری دارایی‎های تکنولوژیک خود تدوین و پیاده‎سازی نکرده‎اند.

  • به عنوان یک فعالیت فرهنگی، تکنولوژی حتی قبل از علم و مهندسی، که هر دو به جنبه هایی از تلاش های تکنولوژیکی رسمیت می بخشند، وجود داشته است.
  • Neil Postman منتقد فرهنگی فقید، جوامعی که از ابزار استفاده می کنند را از جوامعی تکنولوژیکی و آنچه آن ها را تکنوپولیس ها قلمداد می کند جدا دانست.
  • مهندسی، فرآیند هدف محور طراحی و ساخت ابزار و سیستم ها به منظور بهره برداری از پدیده های طبیعی برای استفاده کاربردی انسان است که اغلب( اما نه همیشه)، از نتایج و روش های علمی استفاده می کند.
  • بنابراین، ضروری است که بپذیریم اموری چون «تفکر»، «عقل» یا «عقلانیت» اموری ثابت، جهانی، ازلی و ابدی نبوده، بلکه پدیدارهایی تاریخی هستند که با پسوندهایی چون «دینی»، «متافیزیکی»، «سنتی»، «جدید»، «تکنولوژیک» یا غیره از یکدیگر متمایز می‌شوند.

V تکنولوژی روش انجام کار و ابزاری است که توسط آن به اهداف خود نائل می‌شویم. یکی از زمینه‌های اعمال مدیریت تکنولوژی که مستلزم جامع نگری و درونگری است، انتقال تکنولوژی است. امروزه، صنعتی شدن بطور عمیقی به انتقال تکنولوژی وابسته است انتقال تکنولوژی عبارت است از بکارگیری و استفاده از تکنولوژی در مکانی بجز مکان اولیه ایجاد و خلق آن. به‌عبارتی دیگر فرایندی که باعث جریان یافتن تکنولوژی از منبع به دریافت کننده آن می‌شود، ‌انتقال تکنولوژی نامیده می شود. خرید و انتقال تکنولوژی بدون مطالعه و بررسی لازم، نه تنها مفید نخواهد بود، بلکه ممکن است علاوه بر هدر رفتن سرمایه و زمان، به تضعیف تکنولوژی ملی هم بیانجامد.

بخوان  هوش مصنوعی دانلود مقالات ISI هوش مصنوعی 1940 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی | 1biti

نمونه هایی از سواد فناوری

شاتزبرگ شرح مفصل و منصفانه ای از مفاهیم مشابه «تکنولوژی» به ما ارائه کرده است، زیرا آنها توسط بازیگران تاریخی در اروپا و آمریکا در طول دو هزار سال استفاده شده اند. به ناچار برچسبی که این کاربردها را پوشش می دهد، گسترده است و طیف رویکردهای ابزار ساز و فرهنگی را در بر می گیرد. اما این بدان معنا نیست که «فناوری» به عنوان یک مقوله تحلیلی باید یکسان باشد. یک تعریف خوب انتخاب شده نه تنها می تواند به عنوان مقوله تحلیلی مورخ کمک کند، بلکه برای جامعه شناسان و فیلسوفان نیز مفید است. تمامی اجناس سایت از وارد کنندگان اصلی برند ها و تولید کنندگان داخلی تهیه و به فروش می رسد. که این موضوع در زمان خرید باعث اطمینان از کیفیت و اصالت کالا برای شما می شود.

نقش مديريت در افزايش سطح تکنولوژي

خود این واژه نیز از همان دو واژه یونانی که پیشتر درموردشان صحبت کردیم گرفته شده است. نام فناوری را می‌توان بر هرچیزی اطلاق کرد که ایجاد شده است این چیز به طور طبیعی رخ نمی‌دهد و سبب بهبود روند، نتیجه یا ادراک می‌شود. فرایندهای صنعتی موجود و پیشین، منابع نیرو و مواد، و روش‌های انتقال و ارتباط، که تصور می‌شود به تولید یا بهبود کالاها و خدمات مربوط باشند. چنین توربینی بیشتر برق مورد نیاز انسان را در سراسر جهان تأمین می‌کنند. مصرف برق و استاندارد زندگی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.[۱] تصور بر این است که برق رسانی بزرگترین دستاورد بشر در قرن ۲۰ بوده‌است.

بخوان  مقالات حاوی کلیدواژه "تکنولوژی پزشکی" جویشگر علمی فارسی علم نت | 1biti

ابزار های سنگی اولیه تنها کمی بیشتر از یک تکه سنگ خرد شده بودند اما حدودا ۷۵ هزار سال قبل، صاف کردن قسمت های تیز سنگ از طریق فشار اعمالی توسط سنگی دیگر موجب شد تا ابزار های ظریف تری ساخته شوند. واژه فناوری اغلب به نوآوری‌ها و نو ابزارهایی اشاره دارد که از اصول و فرایندهای تازه یافتهٔ دانشی بهره می‌گیرند. حتی نوآوری‌های بسیار کهن مانند چرخ هم نمونه‌هایی از فناوری بوده و به‌شمار می‌روند. دلالت دارد بر مجموعه‌ای از دانش و مهارتی که مبشر اختراعات و ترقیات فنی بوده یا بالقوه قابل استفادهٔ آن‌ها باشد. کاربرد صنعتی نتایج علم که کار فن شناسان و مهندسان است و «علم» یا «علم محض» اختصاص داده شده‌است.

http://118amoozesh.ir