شرکت تسلا در یک خبر هیجان انگیز اعلام کرد که میخواهد شارژ بیسیم القایی خانگی برای خودروهای برقی خود بسازد و جهشی جسورانه به سمت آینده خودران داشته باشید.
به گزارش ایسنا و به نقل از آیای، ماه دسامبر برای شرکت تسلا یک ماه پرفراز و نشیب بوده است. از طرفی بالاخره پس از مدتها موفق به تحویل اولین وانتهای برقی خود موسوم به سایتبرتراک میشود و از طرفی دیگر از دو میلیون خودرو به دلیل مشکلات سیستم اتوپایلت فراخواند میشود. با این تسلا همچنان به پیشرفت فناوری رانندگی خودران متعهد است و آخرین اقدام آن به آیندهنگرانه اشاره میکند.
این شرکت در جدیدترین نوآوری خود میخواهد شارژهای بیسیم القایی خانگی برای وسایل نقلیه الکتریکی بسازد.
پیش به سوی آینده بیسیم
علاقهمندی تسلا به شارژ بیسیم در ماه مارس در رویداد «روز سرمایهگذار»، در یک تصویر تبلیغاتی که یک شارژ شارژ در یک گاراژ خانگی را نشان میدهد، مشخص شد. سپس فرانتس فون هولژاوزن طراح ارشد و لارس موراوی معاون مهندسی خودرو در تسلا جستجو این شرکت در توسعه فناوری شارژ بیسیم را بررسی کرد.
فون هولژاوزن گفت: ما در حال کار بر روی شارژ القایی هستیم. بنابراین نیازی به وصل کردن چیزی[به خودرو] مشخص. فقط کافیست وارد گاراژ خود شوید، روی پد شارژ پارک کنید و شارژ شوید.
این اعلامیه تغییر موضع قابل توجهی را برای تسلا نشان میدهد، چرا که قبلاً علاقهمندی به شارژ بیسیم نشان نداده بود. این شرکت طرح یک بازوی رباتیک خودکار را برای شارژ داده بود. البته تسلا اوایل سال جاری یک ایستگاه شارژ بیسیم خانگی را به نمایش بگذارید، اما حداقل اطلاعات را در مورد آن ارائه کرد.
اکنون تسلا رسماً تمرکز خود را بر روی شارژر خانگی القایی بیسیم گذاشته است که نشان دهنده ارائه به نوآوری و ارائه راحتی برای مشتریانش است.
در حالی که اتصال یک خودروی الکتریکی به برق دست و پا گیر نیست، حرکت تسلا به سمت شارژ بیسیم با دیدگاه بلندمدت آن از فناوری خودران همخوانی دارد. ایده این است که اگر خودروها خودروهای رانندگی کنند، باید بدون نیاز به انسان نیز شارژ شوند.
معمای قیمت
با وجود امکانات بالقوه این فناوری، نگرانیهایی در هزینه شارژ بیسیم خانگی تسلا وجود دارد. نصب شارژرهای برقی خانگی سنتی در حال حاضر گران است و فناوری افزودن شارژرهای برقی را میتوان این هزینهها را بیشتر کرد. نیاز به نصب یک القایی در کف گاراژ و یک گیرنده القایی در خودرو میتواند باعث افزایش و وزن کل سیستم شود.
با این وجود، شارژ سیمها میتوانند قرار بگیرند که در اولویتها قرار بگیرند و پرداخت این فناوری را داشته باشند، جذاب باشند.
در ماه ژوئیه، تسلا اقدام به تصاحب ۷۶ میلیون دلاری یک شرکت آلمانی فناوری شارژ بیسیم خودروهای برقی موسوم به ویفریون(Wiferion) کرد و متعاقباً آن را دوباره فروخت. این یک حرکت استراتژیک تلقی میشود، زیرا تسلا پتنتها(حق اختراع) و فناوریهای کلیدی را برای توسعه شارژ بیسیم خود به دست آورده است.
شارژ آینده بی سیم
مناسب فرانتس فون هولژاوزن در شارژ القایی، امکاناتی را برای کاربران روزمره و اپراتورهای ناوگان روبوتاکسی مهیا میکند. سناریوی پیشبینیشده نیز شامل پارک کردن روی یک پد در پارکینگ برای شروع شارژ و حذف نیاز به دوشاخه است.
در حالی که لارس موراوی بر ادغام شارژ القایی با فناوری PowerWall3 تاکید بر فناوری کرد و پیشنهاد کرد که این میتواند به طور کامل بالقوه یک خودروی برقی و وسایل دیگر را در ترکیب با انرژی خورشیدی تامین کند.
در حالی که شارژ بیسیم میتواند برای کاربران معمولی مهیج و کار راهاندازی باشد، اما پتانسیل واقعی آن در صنعت تاکسیهای خودران یا روبوتاکسیها نهفته است.
همچنین برای اینکه تسلا پدهای شارژ بی سیم خود را به طور کامل پیاده سازی کنید، خروجی پریزهای استاندارد مطابقت داشته باشد و در نهایت به سرعت شارژ سریعی که برای ناوگان دائماً در حال انجام حرکت لازم است، برسد.
گامهای استراتژیک تسلا به سمت شارژ بیسیم، آیندههای را تصویر میکنند که در آن خودروهای الکتریکی به طور یکپارچه خود را شارژ میکنند و از راحتی و اتوماسیون را به فناوری خودروهای الکتریکی میآورند.
در حالی که این شرکت با چالشها مقابله میکند، میکند و فناوری خود را اصلاح میکند، صنعت خودرو مشتاقانه منتظر صبح در شارژ خانگی است.
انتهای پیام