مفهوم تکنولوژی چیست :: علم و تکنولوژی | 1biti

حدود ۲ هزار سال قبل از میلاد،‌ تمدن مینوسی ها در جزیره کرت یونان، جاده ای ۵۰ کیلومتری ساختند که کاخ Gortyn در بخش جنوبی جزیره را با گذر از کوه ها به کاخ Knossos در شمال جزیره مرتبط می کرد. فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ها و مطالعات منظم و جهت‌دار. همه ی افراد جامعه در هر قشری، باید از تکنولوژی در زمینه ی کاری خود استفاده کنند.

  • فناوری به توسعه اقتصادهای پیشرفته تر (از جمله اقتصاد جهانی امروز) کمک کرده و امکان ایجاد طبقه خوشگذران را فراهم کرده‌است.
  • با توجه به رشد سریع تکنولوژیهای نو و اهمیت آنها از لحاظ تأْمین امنیت ملی، رفاه عمومی و رشد اقتصادی، غفلت از آنها ممکن است ما را از قافلة تکنولوژی دور کند.
  • خوب، پس ما نوعی درک از معانی مختلفی داریم که «تکنولوژی» می تواند به خود بگیرد.
  • برخی از این لباس‌ها برای افرادی طراحی شده است که تمریناتِ یوگا را انجام می‌دهند.
  • به دلیل نوسانات قیمت قبل از نهایی کردن خرید خود با فروشگاه تماس حاصل نمایید.

در پزشکی، این عصر نوآوری هایی مانند جراحی قلب باز و در ادامه، درمان با استفاده از سلول های بنیادی، داروها و درمان های جدید را در پی داشت. دیگر پیشرفت های تکنولوژیکی که در عصر پارینه سنگی اتفاق افتاد پوشاک و سرپناه بود. نمی توان تاریخ مشخصی را به استفاده از این دو تکنولوژی اختصاص داد اما آن ها نقش کلیدی در پیشرفت بشر داشتند.

حق شناس: از ایجاد فضای اطلاعاتی و امنیتی و انسدادهای سیاسی بپرهیزیم

تخمین هایی که در زمینه زمان حدودی این اتفاق زده می شود به بازه ۵۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مربوط است و بیشتر محققان آن را به حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد نسبت می دهند. قدیمی ترین آثار باستانی که در آن نگاره هایی از ارابه های چرخ دار نمایش داده شده اند به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردند. با این وجود، ممکن است چرخ از هزار سال قبل تر از این نقاشی ها نیز مورد استفاده قرار گرفته باشد. اخیرا، قدیمی ترین چرخ چوبی شناخته شده در جهان، در مرداب های Ljubljana اسلوونی کشف شد. فرهنگ لاروس، فناوری را مطالعهٔ ابزارها، شیوه‌ها و روش‌های مورد انتظار و مورد استفاده در حوزه‌ها گوناگون صنعت می‌داند. فناوری به معنی کاربرد منظم معلومات علمی و دیگر آگاهی‌های نظام‌یافته برای انجام وظایف علمی است.

بخوان  فراتر از اقامت: ضیافتی به یاد ماندنی در رستوران هتل هویزه تهران

علم، مهندسی و تکنولوژی

AgriTech استفاده از فناوری در کشاورزی، باغبانی و آبزی پروری با هدف بهبود عملکرد، کارایی و سودآوری با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، کشاورزی هوشمند اینترنت اشیا (حسگرهایی برای کنترل نور، گرما و آبیاری)، روباتیک و اتوماسیون، هیدروپونیک و غیره است. نیاز به حل چالش های کشاورزی برای تغذیه جمعیت روزافزون جهان است. امروزه روبات‌هایی مثل روبات جاروبرقی را داریم که به کمک انسان مجله خبری 1 بیتی می‌آید تا در زمان صرفه‌جویی کند و آسایشِ بیش‌تر را برای او فراهم کند. همچنین در صنعت هم برخی کارها را روبات‌ها انجام می‌دهند، هر چند نه آن قدر هوشمند و فقط در حد انجامِ یکسری کارهای از پیش تعیین شده؛ ولی به طور قطع در آینده این روبات‌ها می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. باید منتظر باشیم و ببینیم دنیای فناوری چه تازه‌های برای ما در این حوزه‌ها به ارمغان می‌آورد.

پیشرفت تکنولوژی به دست انسان از مدت‌ها پیش مدام در حال توسعه بوده است. در این متن قصد داریم برخی از جدیدترین تکنولوژی‌ها را برای شما معرفی کنیم. آشنایی با تکنولوژی‌های امروزی نه تنها می‌تواند ما را با اتفاقاتِ روز همگام کند، بلکه ممکن است تصمیم بگیریم که کسب و کار خود یا سبک زندگی خود را نیز دچار تحول کنیم. فرضیات خوشبینانه توسط طرفداران ایدئولوژی هایی مانند ترابشریت یا تکینگی تکنولوژی مطرح می شود که توسعه تکنولوژیکی را برای جامعه و شرایط انسانی، عموما مفید محسوب می کنند. همچنین او در صفحه 6 کتاب خود اشاره می‌کند که فناوری تلاش برای سازمان‌دهی جهان برای حل مشکلات است.

بخوان  راهنمای مخفی هوش مصنوعی

http://118amoozesh.ir